místnost: Pokec o RPG

od: HY3N4
pro: all
23.03. 19:25
Sekiro niekto? Zatiaľ mám za sebou prvú polhodinku a je to mňamkózne, story je rozpravaná oproti soulsborne hrám viac konvečne a ľudia nerozprávajú len v hádankach, je tam minimálne na začiatku dosť cutscene, stealth a climbing systém je fajn zatiaľ, combat je krásne fluidný a rýchlo prejde do krvy, akurát ma trošku zarazilo , že sa nedala customizovať postava/classa ani nič, takže som zvedavý ako to bude s replayabilitou.
od: HY3N4
pro: HY3N4
23.03. 22:09
Typičo, tak three hours in a ako človek, čo dohral DS1-3 a Bloodborne asi tak štyri krát každý tu dostávam kvalitne na prdel..
od: $tr@nger
pro: HY3N4
23.03. 22:23
Předpokládám od bossů :) Já mám nahrané přes deset hodin, obyčejné souboje mi přijdou v pohodě, díky stealth se to dá. Potom v určité fázi se cesty docela rozvětví, mám teď otevřeno celkem pět různých boss fightů a dávají si mě slušně. Takže zítra budu trénovat a trénovat. Jinak zatím mě to baví dost, trochu jsem se toho bál, Nioh jsem nedokázal dohrát, ale tohle je podlě mě prostě lepší liga. :) Srovnatelné se Souls hrami, ale zas docela něco jiného.
od: angelripper
pro: HY3N4
23.03. 22:27
je tam nějaká dodge/roll mechanika, nebo všechno probíhá jenom přes parry? jestli jo, tak mám asi problém...:)
od: $tr@nger
pro: angelripper
23.03. 22:44
Na vykrytí úderu máš na výběr dodge / jump / block, přičemž blokování při správném načasování funguje podobně jako parry, akorát soupěři neubíráš HP, ale jinou statistiku, něco jako krytí. Taky se parry pokud možno vyhýbám jako čert kříži, v souls hrách i tady, ale přijde mi, že v Sekiro je to o něco benevolentnější a ve výsledku se to docela dá. Jenom je potřeba počítat, že na některé bossy je to víceméně must.
od: angelripper
pro: $tr@nger
23.03. 22:55
ok, to zní fér, v souls hrách jsem taky parry používal jenom ve chvílích, kdy víceméně nebyla jiná možnost, protože mi to zatraceně nejde :)
od: HY3N4
pro: $tr@nger
23.03. 23:15
Wut? :) Na ktorého bossa netreba parry? A to nie je ako dark souls parry, kde urobíš jedno a skoro niekoho zabiješ, napríklad ten skurvený ožran v tej memory sa fakt hádam inak nedá poraziť. Ide skôr o to že okrem klasických útokov, ktoré treba dokonalo parryovať (niekedy kadenciou 5 úderov za pár sekúnd a raz to dojebeš a papa 3/4 zdravia) sú špeciálne útoky kedy sa musíš rozhodnúť medzi dodgom (napr pre grab attacky), jump pre sweeping attacky alebo niekedy stále stačí aj parry. Takže sa snažíš viac menej byť v tom rytme parryovania a medzi tým dostaneš tieto klacky pod nohy náhodne. Zo začiatku sa to dalo porovnať so Souls hrami, ale je to imho na úplne inom levely čo sa týka toho ako rýchlo musíš reagovať a ako veľmi si punished ak to nezvládneš. A to že väčsina bossov má okolo seba cca 10 foot soldierov ktorích musíš najprv vyriešiť len znamená, že máš o to menej reálneho času kde sa učíš movesety toho bossa. Nevravím, že ma to nebaví, je to podobne rewarding a spracované dokonalo ako ich ostatné hry a je mi jasné, že som proste len lama v tomto novom systéme a nezvalujem moje failovanie na hru (okrem toho trosh mob gangabang bullshitu, to je proste kokotina), ale fakt to je dosť iné než ostatné soulsbornes. A teda som to pred pár minútami musel proste rage quitnúť, lebo už som bol vo fázy kedy som to jebal čím ďalej tým viac (čo je celkom klasické pre mňa u týchto hier), ale úprimne sa neviem dočkať na zajtrajšok kedy znovu budem dostávať a dostávať na prdel až sa to proste človek naučí a cíti sa ako pravý shinobi badass. :)
od: $tr@nger
pro: HY3N4
23.03. 23:27
Hele, ta hra je udělaná tak, že fakt nemusíš na každého bosse používat parry, možná je to pro to designované, ale docela v klidu fungují i jiné taktiky. Na koho jsem používal z bossů ve většině případů parry byl ten týpek na koni, i ten by se dal dát bez toho, ale bylo by to neúměrně dlouhé. Co se týká ožraly z memory, tam jsem nejdřív primárně přes stealth zlikvidoval moby, dal mu ze zálohy jeden deathblow a pak využil to přátelské NPC, co čekalo opodál. Jinak si myslím, že jsem na většinu bossů používal primárně dodgeování (kombo úskoku a rychlého úroku funguje většinou dobře), a na dost z nich jsem parry dokonce vůbec nepotřeboval.
od: HY3N4
pro: $tr@nger
23.03. 23:34
Mne hlavne pripadalo že obyčajné útoky robia strašne málo poise damage oproti dobrému parry, a aj tak je to beh na strašne dlhú trať. Ten stealth by som mal asi používať viac, napr. zrovna ožrana som viac krát dostal na jeden "health" point (akože som mu naplni poise bar a dal mu finisher), ale veľmi som nechápal ako hentam to urobiť stealthom no. Každopádne si myslím že ďalej to bude len ťažšie a ťažsie, a raz sa proste musím naučiť mať tie reakcie na ostatných bossov. :)
od: $tr@nger
pro: HY3N4
23.03. 23:53
Když je člověk přiměřeně agresivní, tak mu tu poise damage taky nasází. Já nasbíral všechny pasivní skilly na heal itemy, což pomáhá, když člověk potřebuje obětovat trochu vlastních HP. Jako jasně, dalo by se říct, že jsem toho bosse z memory celkem cheesnul, ale proč se zbytečně frustrovat s fightama, které jdou dát takhle v rámci toho, co ta hra nabízí. Je mi jasný, že v end game budou bossové asi o dost tužší a bude potřeba využít všechny možnosti, ale v mid game jsem si s tímhle vystačil (není to ani zdaleka vždy sword fight a pokud jo, první život se mi zatím vždycky podařilo dát skrz nějakou mechaniku "bez boje"). Mám tu teď pár bossů u kterých není problém, jak se vyhnout zásahům, ale díky rozmanitosti vůbec přijít celkově na jejich mechaniku (nebudu spoilovat). Tu frustraci si nechávám na konec, stejně každý boss má úplně jiné move sety a pak se to člověk stejně musí naučit tréninkem pro toho konkrétního. U mě je to pak čistě o muscle memory. Ale jinak uznávám, že to obklopování mini bossů mobama není úplně nejšťastnější, člověk nechce deset minut mezi každým pokusem pižlat ty samý potvory.

od: panta
pro: all
21.03. 19:56
Outer worlds last minute switch ze Steamu na Epic Store exclusive lol :D What the fuck is hapening?
od: vrennatic
pro: panta
21.03. 20:02
Kdyby jenom to, ale Epic si exkluzivne domluvil i PC porty her od Quantic Dream, coz uz je jina palka, protoze Heavy Rain a Detroit bych si rad zahral. Kurvafix. Asi to fakt budu muset chte nechte brat jako prvni vaznou konkurenci Steamu a nechat si to na disku a pro dobry pocit odstrelit alespon Origin a uPlay.
od: maxa
pro: vrennatic
21.03. 20:06
no, co ctu random na netu, tak Epic store kvalitou nesaha steamu ani po kotniky (zabezpeceni, reviews atd.)...
od: miras1
pro: maxa
21.03. 20:24
Jakože Epic je tragedie, ale s bezpečností steamu bych to taky nepřeháněl, taky měli pár dost velkých failů.
od: vrennatic
pro: maxa
21.03. 20:25
Ted vydali nejakou roadmapu, co a kdy maji pridavat a vylepsovat, ale to me ani tak nezajima, protoze me stejne implicitne otravuje mit doma vic nez jeden klient. Skrz vetsi marzi pro vyvojare se jim ale dari nabirat radu exkluzivit (a to i znacne podpasovymi last minute zpusoby) a asi se s nimi bude muset pocitat.
od: Gandalf
pro: panta
21.03. 22:17
well, je to shitty business taktika (nehledě na to, že to je dost anti consumer), ale mám pocit, že jinak se nikomu nikdy steam nepodaří dostat z jeho monopolní pozice
od: Gandalf
pro: maxa
21.03. 22:20
Co se týče kvality epic launcheru, je třeba pamatovat, že steam existuje snad už 15 let a pořád to je pomalej bloatware, u kterýho se technický inovace zastavily asi tak před 5 lety. S takovou společností a penězma, co má za sebou steam je kvalita tý aplikace asi tak největší ostuda v oboru.
od: Azeroth
pro: vrennatic
22.03. 00:53
Jako hry od quantic dream jsou jedna z mála věcí co mi ospravedlňovala vlastnictví PS4. Jestli tohle usmlouvali tak se musí hrozně topit ve Fortnite money :)
Jinak mě to samozřejmě taky mrdá, ale z hlediska těch malech vývojářů to chápu. Jak to podávala ten pičurin s UFO rip offem tak ten deal samotnej je v podstatě poslal do černejch čísel bez ohledu na prodeje. Říct že něco bude Epic store exclusive a nemuset se jebat s nějakýmy kampaněma na kickstarterech a podobně a mít v podstatě pojištěný, že titul na kterým ti stojí přežití toho studia bude úspěšnej je hodně lákavý.
od: angelripper
pro: vrennatic
22.03. 09:05
netrollovací otázka, ale... vám se ty quantic dream hry fakt chce hrát, respektive vás bavily? já jsem poměrne nepoznamenanej, ale teď nedávno jsem viděl kompletní gameplay detroitu na games.cz a připadalo mi, že se cage už úplně zbláznil. nic nedávalo smysl, scénář byl jak patetický béčko od čtrnáctiletý školačky, a vůbec mi nechybělo, že jsem to vlastně aktivně nehrál, protože mi připadalo, že jako film to paradoxně funguje líp, než tam někde šermovat ovladačem při neustálejch quicktime eventech.

jinak jsem teda přiznaným otrokem steamu, protože chci mít knihovnu, achievementy, atd na jednom místě, steam samotnej mě ale pěkně leze na nervy, nechápu, jak s tímhle designem a nestabilitou webu a klienta můžou existovat tak dlouho. v létě prej bude veřejně přístupná beta novýho interface, ale co jsem viděl screeny, vypadá to jako facelift spíchnutej na víkend. na originu, uplay, atd nejsem ani registrovanej a zatím mi to nijak nechybí, pokud ovšem epic pojede stávajícím tempem, ignorovat ho asi nepůjde, což je samozřejmě dobře... jenom moje hoarder povaha se s tím musí nějak vyrovnat :) kromě outer worlds (který mě serou už teď, ale věřím, že to bude dobrý) tam má mimochodem vyjít i control, což mě teda láká podstatně víc.
od: noximo
pro: angelripper
22.03. 09:16
Jsem otrokem... nechápu, jak můžou existovat tak dlouho.

Sis odpověděl, než si položil otázku :)

Já konkurenci vítám, ale nejsem rád, že má podobu Epicu a jeho čínského spyware.

Ad quantic. Já i přes konec stále rád vzpomínám na Fahrenheit, takže na další hry jsem opatrně natěšený.
od: Azeroth
pro: angelripper
22.03. 09:29
Fahrenheit a Heavy Rain mě bavilo hodně, Beyond two soul jsem ale nedohrál a k Detroitu jsem se zatím nedostal.
od: angelripper
pro: noximo
22.03. 09:30
no předpokládám, že většina lidí to takhle nemá, a prostě zdrhnou tam, kde jsou aktuálně výhodnější podmínky :) i steamu jsem odolával hrozně dlouho a držel se vytrvale GOGu, ke kterýmu jsem se pak už nikdy nevrátil, byť mi ze všech distribučních platforem přijde zdaleka nejsympatičtější.
od: Gandalf
pro: noximo
22.03. 09:45
Jeden z efektů, co epic store bude mít doufám na steam je to, že se valve bude muset zase začít snažit, inovovat a bejt trochu konkurenční, teď fakt nemusí. Snad je ten plánovanej upgrade (nerad bych řikal "reskin") první vlaštovkou nějaký dlouhodobější iniciativy.
od: Iggy
pro: Gandalf
22.03. 09:53
jop, ačkoliv se mi přístup epicu vůbec nelíbí, tak mám radost, že steam má konečně nějakou vážnější konkurenci.

jak teď nedávno říkal rami ismail - we’re seeing steam bleed… that’s a very good thing for the industry.
od: Iggy
pro: Iggy
22.03. 10:04
a vlastně sem ten rozhovor můžu postnout celej. ta diskuze tady probíhá v poslední době docela často a rami na to má docela zajímavý a střízlivý názor:

https://www.pcgamesn.com/rami-ismail-interview
od: noximo
pro: angelripper
22.03. 10:05
Má. Sice se tomu tak u steamu neříká, ale ten měl tunu exklusivit taky. Různé budnly apod ti taky dají klíče jen na steam. Gog sice u spousty titulů alternativu nabízel, ale sám o sobě není moc důvod na něj přecházet, nejde-li ti vyloženě o tu antimonopolizaci. Pro většinu je to naopak minus.

Epic to i tak bude mít těžké, protože holt nemá takovou knihovnu. Exkluzivity jsou marketingově fajn, ale tohle není netflix, kde volba služby/služeb znamená upsat se měsíční platbou. Tzn. epic za steam nemusíš měnit, můžeš souběžně používat oba bez extra nákladů. Steam na hry, epic na exkluzivity.
od: noximo
pro: Iggy
22.03. 10:08
Steam nekrvácí. Epic krvácí a mohutně ren store dotuje. Otázka je, jak dlouho to zvládne a jestli během té doby zvládne vybudovat skutečnou alternativu.
od: Ashe
pro: angelripper
22.03. 10:20
Od Quanticu jsem hrál jenom fahrenheit a heavy rain, oboji jsou naprosté pičoviny. Taky moc nechápu tu adoraci jejich her.
od: Gandalf
pro: noximo
22.03. 10:40
Tak samozřejmě, že epic "krvácí" - musí, tak nějak ty začátky velkejch investic fungujou, že jo. Jinak než obrovskym množstvím peněz steam nikdo nikdy neohrozí.
od: Gandalf
pro: angelripper
22.03. 10:43
Mně se Fahrenheit fakt líbil a Omikron: Nomad Soul taky.. Ty další už jsem nehrál, protože nebyly na PC. O Beyond: Two Souls slyším dnes poprvý. U Detroit jsem viděl nějaký streamy a na první pohled se mi líbily ty nekonečně rozvětvený stromy rozhodnutí, co se daj ve hře udělat, který vedou k jinejm koncům...
od: bigfutus
pro: panta
22.03. 10:58
Sam Sweeney hovori ze nemozu konkurovat Steamu featurami. Tak radsej hadzu peniaze na excluzivity a pokial Fornite sype, tak si to mozu dovolit. Co sa mi na tom ale paci je, ze tam nepustia odpad ako Steam.

https://www.theverge.com/2019/3/20/18273639/epic-games-ceo-tim-sweeney-epic-store-moderation-valve-apple-google-gdc-2019

Pre mna ako cloveka co uz nepredobjednava to je plus, na Steam pridu hry opatchovane a mozno uz aj lacnejsie, ked uz su to rok stare hry. Ja si tam hry nekupim, neni to ziadne bojkotovanie, je to rovnako ako si nekupim na Uplayi alebo Origine hry co su neni od nich. Borderlands 3 tam bude tiez, ale po tom co stvarali s dvojkou, tie nenazrate kurvy odo mna peniaze nedostanu.
od: Gandalf
pro: bigfutus
22.03. 11:00
Co udělali s borderlands 2? :)
od: bigfutus
pro: Gandalf
22.03. 11:22
Specialne DLCka co zvysuju level cap namiesto toho aby ich pribehove DLCka zvysovali ako v prvom, Season pass a GOTY neobsahuje vsetko, dementne Shift kody. A po Alienoch som na Lying Randyho alergicky :D
od: noximo
pro: Gandalf
22.03. 12:11
No.. vždyť proto to píšu :)

Je otázka, jestli je to co k čemu. S prázdným shopem trakci moc nevybudují a stačí jedna exkluzivita na steamu a všichni jsou opět tam. Switch tady na rozdíl od konzolí nebo streamů je zdarma, takže ten lock in není tak silný
od: vrennatic
pro: angelripper
22.03. 12:51
Ja videl taky kompletni gameplay na Games.cz a jsem motivovan tim vyzkouset ten vetvici strom rozhodnuti a hrat to jinak nez Grygar, no 🙂. Vyzkouset, co vsechno mi to umozni, protoze to vypada, ze toho je fakt hodne. A Heavy Rain me laka uz leta, mel jsem za to, ze by to mohlo mit hutnou noirovou atmosferu a pokud se to hraje trochu jako adventura, tak i tam snad nejak ty QTE eventy preziju, byt to taky vnimam jako laciny herni prvek.
od: Ashe
pro: vrennatic
22.03. 13:33
Heavy Rain ti vyloženě lže do ksichtu abys byl po závěrečném twistu překvapeny. Ten příběh absolutně nedává smysl.
od: vrennatic
pro: Ashe
22.03. 14:26
Ja uz jsem si kdysi precetl pribeh na wiki, protoze jsem si myslel, ze na to nikdy port nebude, takze v tomhle ohledu me to nezklame🙂.
od: Gandalf
pro: bigfutus
22.03. 14:50
Hmm, já jsem asi opačnýho názoru :) DLCčka a season pass speciálně u BL2 byly podle mě naprosto v pohodě a ostatní hry by si z nich měly vzít příklad.

Season pass DLC (Scarlett, Torque, Hammerlock a Tiny Tina) byly jedny z nejvíc content rich expansion packů u všech her, snad kromě witchera 3. Poskytovaly mnoho desítek hodin hraní navíc a pokud byl člověk trochu completionist, farmář nebo rád chodí raidy, tak hodiny šly až do stovek. Tiny tina navíc považuju za jedno z nejlepších DLC u všech her ever.

Je fakt, že BL2 měly navíc spousta dalších DLC - tuny kosmetickejch, 2 vault hunteři a navíc UVHM upgrade pack (o tom asi mluvíš), ale konkrétně UVHM upgrade pack byl snad nejlevnější kus DLC, kterej vyšel a navíc byl tak niche, že to gearboxu fakt nedokážu mít za zlý, že ho prodávali zvlášť. Kolik lidí půjde do OP levelů a 3. playthrough? Podle mě nižší jednotky procent. Zkrátka vzhledem ke kvalitě DLC jsem naprosto okej s tím, jak to gearbox prodával a naopak doufám, že BL3 bude mít podobnej model...

S tím, že Randy je bullshitter a často naprosto mimo souhlasím :) Hlavně nedostatek (sebe)refexe kvality jeho vlastních her a jeho obhajování aliens: colonial marines mi fakt hlava nebere..
od: Gandalf
pro: noximo
22.03. 14:59
Já jsem toho názoru, že jo. Věřim tomu, že fortnite money je jeden z mála způsobů, jak udělat trh digitálních distribučních platforem aspoň trochu konkurenční a souhlasim s citátem od iggyho, že to je "a very good thing for the industry". Epic si spousta hejtu navíc vyžírá kvůli debilním steam fanboy teens, který generujou většinu těch shitpostů. Navíc si myslim, že steam si bere moc velkej cut atd.
Jedná věc, kteoru si mě epic launcher získal je celkem jasná roadmapa s featurama a transparentní plán, viz tady: https://trello.com/b/GXLc34hk/epic-games-store-roadmap
od: angelripper
pro: vrennatic
23.03. 11:01
hehe, rozumím... mně obecně QTE nevadí, ale to neustálý točení ovladačem, mávání nahoru a dolů, atd se mi zdálo už fakt přehnaný... připadal bych si u toho jako idiot :) větvící se strom mě zaujal taky a šíře rozhodnutí je obdivuhodná, ale cca 70% voleb bych asi sdílel s grygarem a nemám pocit, že by zvolení odlišný možnosti vedlo k míň cringe výsledkům... připadalo mi to vyloženě jako typ média, u kterýho křičíš na obrazovku "wtf is happening...?!", což byla dosud výsada hlavně béčkovejch hororovejch filmů :)

gandalf> ad borderlands 2... je tam nějaká doporučená posloupnost průchodu těma DLC? hra nic takovýho nenaznačuje, ale když jsem dohrál základní hru a vydal se do prvního DLC, který mělo nějakou pirátskou/středověkou tématiku, tak jsem proti těm ultrasilnejm nepřátelům neměl nejmenší šanci :)
od: Gandalf
pro: angelripper
23.03. 16:32
Mno, u BL2 je spíš trochu alchymie s playthroughs. Pořadí, kterejma procházet DLC víceméně neexistuje, je to úplně jedno. Já vždy hrál scarlett, torgue, hammerlock a tiny tina, ale to je jen tím, že to tak vycházelo. Je to ale tak, že když dohraješ hlavní hru na NVHM, tak nepřepínej na TVHM a projdi si DLCčka v NVHM. Pokud dojedeš hlavní hru a přepneš na TVHM a jdeš do DLC, tak se DLC nascaluje na (myslím) lvl 50, zatímco v NVHM by mělo bejt okolo lvl 35.

od: $tr@nger
pro: all
23.03. 05:53
od: $tr@nger
pro: $tr@nger
23.03. 05:55
Nejvíc mě potěšila informace "Written by the creative mind behind the original Bloodlines", tak snad se to podaří a bude to mít i podobnou atmosféru, jako jednička.
od: angelripper
pro: $tr@nger
23.03. 11:02
jak dopadne VTM nevím, ale jsem si jistej, že cavill bude v pohodě.

od: Grahf
pro: all
22.03. 06:37
od: Def
pro: Grahf
22.03. 07:09
koukal jsem na to, tesim se :)
od: HY3N4
pro: Grahf
22.03. 11:34
Akurát sem s tým idem, hypuu!
od: Azeroth
pro: Grahf
22.03. 11:42
Holy shit bych nevěřil, že se toho ještě dožiju. Jednička byla moje nejoblíbenější hra snad dekádu od vydání až po Witchera 3. Snad se povede zachovat co nejvíc z ducha jedničky. Akorát by to teda mohlo být hotový tentokrát.
od: vrennatic
pro: Grahf
22.03. 12:56
All aboard the hype train! Dlouho me zadna herni zprava tak prijemne neprekvapila. A trailer se mi taky libi, byt si uvedomuju, ze to neni actual gameplay. Kdyby akce takhle pripominala Dishonored na high chaos v semiopen futuristickem svete, myslim, ze by mi to nevadilo.
od: Juric
pro: vrennatic
22.03. 13:31
Vede to puvodni scenarista takze zatim to jsou priznive zpravy.
Souhlas, ze to bude fungovat pokud si to zachova prvky immersive sim
od: Mleako
pro: Grahf
22.03. 13:31
Hyped, jsem zvědavej, co s tím v Paradoxu provedou. Jinak koukám, že na Steamu mají už rok předem možnost pre-order:)
od: Juric
pro: Mleako
22.03. 13:36
https://www.youtube.com/watch?v=AV69DyOuzbE

musel jsem si připomenout :)
od: Iggy
pro: Grahf
22.03. 13:55
ten top koment. :D

"Legends says, the fans have already started patching."
od: bigfutus
pro: Grahf
22.03. 14:47
Ide to jak teple rozky, tak par tyzdnov pred vydanim to supnu na Epic asi :)

https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers

od: Kyblik
pro: all
08.03. 13:34
chce nekdo beta-key na Warhammer Chaosbane?
od: Alibaba
pro: Kyblik
09.03. 12:38
!!! Osobka prosím :*
od: Kyblik
pro: Alibaba
09.03. 13:01
mas to tam

od: panta
pro: all
13.12. 00:32
Tyvole tak AC:Odyssey je naprosto boží. To mi kurva udělalo takovou radost po tom vyjebanym falloutu :)

Nepřišlo mi to vůbec roztahaný, jak se všude píše. Teď jsem dojel hlavní linku + atlantis, nahráno 100h čistýho času + mam před sebou ještě datáč.

Ten svět je zaprvé nádhernej, ale zadruhé i funkčně uplně skvěle udělanej. Fakt jsem nečekal, že mě lodní bitvy nebudou srát k nepříčetnosti a docela mě i bavit, cestování je uplně v klidu přes waypointy/loď. Celej ten svět je gigantickej, ale zároveň mi přišlo, že je z něj cejtit cit pro detail, kterej jsem dlouho ve hře neviděl. Maličkosti, gameplay je skvělej, combat je božsky zábavnej i po sto hodinách hraní, QoL drobnosti (první co mě napadne je, že když běžim, zavolam koně, on mě dožene a za běhu na něj nasednu, aniž bych musel mačkat tlačítko...wtf, taková píčovina, ale kolik to udělá parády?), příběh zajímavej, poutavej, zábavnej a napínavej skoro celou dobu hraní (i přes trochu víc grindy část uprostřed...ale neni to vůbec grind, kterej by byl bez náplně a bez obsahu, naopak...jen se tam zpomalí hlavní příběhová linka, to je celý).

No kurva jako to bylo skvělý naprosto a budu to hrát dál i s datadiskama celkem jistě (což jsem původně vůbec nečekal).

Pro mě teda fakt velký překvapení a 9/10. Je možný, že to po launchi bylo buggy a třeba bych tomu těsně po launchi tak vysoko nedal, ale tak, jak jsem to hrál to na devítku je určitě.

Navíc teda hlavní postava (female) je naprosto skvěle namluvená.
od: maglajz
pro: panta
13.12. 09:38
Já na to přestal mít čas když jsem se dostal do Sparty, přes svátky se k tomu snad zase dostanu
od: DJK
pro: panta
13.12. 13:39
tvle ty uz si to dohral? Ja jsem na 21% :)
od: Alibaba
pro: panta
13.12. 15:35
Taky nevím, co všichni brečeli s nějakým grindováním, lamy.
od: bigfutus
pro: Alibaba
13.12. 16:01
Az na to ze ma kazdy iny prah na alergiu voci grindu. Sa staci pozriet na to ako tu ludia poukazovali na otravnost respawnu v Prey. Mne prisiel naprosto v pohode a urcite lepsie ako behat po prazdnej stanici.
od: Oneiros
pro: bigfutus
13.12. 16:09
to sedi no, nekdo hraje treba i korejsky grindovacky jako BDO (treba ja)
od: noximo
pro: bigfutus
13.12. 16:22
Tak je ale rozdíl mezi grindem a respawnem. V grindu se někam posunuješ, byť pomalu. Při respawnu, v Prey obzvláště, ses tak možná točil na místě. Velmi rychle bylo jasné, že není třeba na ty potvory plýtvat náboje a člověk to probíhal úplně stejně, jako kdyby tam nebyly - tak akorát otravovaly. Tam víc než s tím respawnem byl problém s backtrackingem skrz x lokací a loadovacích obrazovek.
od: panta
pro: bigfutus
13.12. 18:47
Viz noximo víceméně. Respawn v Prey mě taky sral a to jsem hrál BDO a ve wowku jsem byl zvyklej si farmit esence stovky hodin na jednom fleku jednoho moba :)

Navíc teda tady fakt ten grind nebyl grind v pravym slova smyslu. Nikde si nic nedělal repetitivně (jako kácení stromů, sbírání šutrů a podobně)...prostě si jenom fičel kultisty postupně odkrejváním nápověd a sidequestů spousta. Tady to fakt neni ani tak grind jako zpomalení hlavní dějový linky, kdy tě ta hra hezky nechá objevovat ten svět, "lidi" v něm (hello motherfucking fallout 76), jejich příběhy.

Navíc je tam TUNA fakt zajímavej sidequestů rozesetejch všude možně, který nejsou vůbec takový ty klasický (dones tohle tam, zabij X prasat) grindquesty, ale maj svůj malej příběh, velká spousta z nich má pokračování a samostatnej quest chain, kde poznáváš charaktery v něm a profiluješ si i tu svojí hlavní hrdinku nějakejma volbama...atd.

Jako furt jsem z toho dost mimo, jak velký překvapení a jak kvalitní hra to byla. Smekam ubisoftu jako fest. V takhle gigantický hře s tak ohromnym světem si udržet ten cit pro detail jak v obsahu, tak formě, se fakt jen tak nevidí.
od: bigfutus
pro: all
14.12. 09:58
Co som cital tak to je strasna grindovacka ked ides len hlavnu linku a seres na sidequesty, to mozem posudit sam az to zahram. A na tom ze tak hra kopec ludi mi nepride nic prekvapujuce, pred par rokmi sa pisalo o tom jak len polovica ludi dohra hry, tak co by sa este patlali so sidequestami. Proste kazdy to hra inak a je naprosto zbytocne tu podrobne rozoberat preco herna mechanika X ti nesadla, pritom Y hej.
od: Ashe
pro: bigfutus
14.12. 10:05
Je to tak, pokud člověk půjde jen po hlavních questech tak narazí na situace, kdy bude podleveleý.

Což teda naštěstí není můj případ, a hru si užívám stejně jako panta :)
od: Iggy
pro: Ashe
14.12. 10:06
podlevelený je pořád lepší než "dokud si nepořídíte kování na vaši loď, nemůžete na tuhle misi" jako v black flag.
od: Oneiros
pro: Iggy
14.12. 11:23
tohle me ted neskutecne sere v GW2. jsem chtel dojet predchozi datac a zacit aktualni, ale problem je, ze po tobe obcas pribehova mise chce mit urcitou znalost, na kterou musis jak kokot expit a behat po ted uz poloprazdnych mapach (protoze vsichni jsou v novych mapach z novyho datace) a plnit ukoly. uplne zbytecne
od: postal
pro: panta
14.12. 12:12
Btw a jaký je Origins? Bych si něco zahrál, tak o tom přemýšlím, když je to starší AC a levnější. Nebo brát radši rovnou ten Odys?
od: panta
pro: postal
14.12. 19:11
Včera jsem rozehrál, dost lidem přijde lepší :) Mě teda víc baví řecko než egypt, ale začátek dobrej. Jen moc nemusim hrát za chlapa, ale první 2 hodiny vypadaj podobně zábavně :)
od: bigfutus
pro: panta
14.12. 19:52
Fun fact, Origins aj Odyssey boli robene sucasne a preto na buduci rok ziadne AC nebude
od: renus
pro: postal
15.12. 01:46
kdybys chtěl AC:O tak mám kodík za pětibábu
od: postal
pro: renus
15.12. 12:10
O jako ... ?
od: renus
pro: postal
15.12. 12:13
Odyssey :)
od: panta
pro: bigfutus
15.12. 18:04
Což je docela zajímavý popravdě. Má to stejnej engine a bylo to vyvíjený paralelně, ale ty hry jsou dost odlišný. V Odyssey je tuna QoL věcí, který v origins chyběj...jestli se poučili z origins nějakym feedbackem a zapracovali je (třeba posouvání mapy myší, který v origins neexistuje vyjme screen edge, lepší pohled sokola, jednodušší označování nepřátel, lepší a přehlednější skilltree, daleko lepší equipement systém...atd. I po tom krátkym úvodu, co mam za sebou, nějakejch 6-7 hodin, je evidentní, že je Odyssey o dost dál).

Navíc sice stejnej engine, ale Odyssey vypadá PODSTATNĚ líp na max detaily, než Origins.

Voice acting a character animation (ať už main char nebo npcčka) jsou v Origins uplně příšerně špatný. Buď se nehejbou vůbec a absolutně nelícuje voice acting s tim, jak ta postava se tváří/hejbe nebo je oboje uplně příšerně udělaný. Ten "egyptian" přízvuk v origins mě donutil si vole zapnout titulky. Odyssey má taky pokřivenej přízvuk, ale jde tomu rozumět v pohodě uplně, v Origins mam celkem často problém.

S tim souvisí i to, že hlasitost a zvuková ulisa v Origins je fakt divná. Nepodařilo se mi za 6 hodin nastavit hlasitosti a nastavení zvuku tak, abych slyšel rozhovory, zároveň mi ambient netrhal uši/hlavu. Respektive podařilo se mi to +- vyladit...pak jsem vlezl do jeskyně a málem mi tu utrhlo bubínek uplně NESKUTEČNĚ přepálenym echem...jako doslova jsem si musel sundat sluchátka a držet si chvíli uši...wtf.

Je na tom prostě hrozně vidět, že je Origins první v řadě a v Odyssey tunu věcí odladili na základě feedbacku z Origins.

Jo a ten fandom kolem bayeka nechápu teda. Debil si zabije vlastního syna a všem to trhá gonády. Odyssey má (minimálne female) tu hlavní postavu daleko víc relatable (pomožte mi český slovo, jsem dement a nenapadá mě), vtipnej, zábavnej, líp namluvenej a asi o milion procent lepší motion capture obličeje emocí a všech věcí kolem.
od: Gandalf
pro: renus
15.12. 20:24
já bych si to vzal :)
od: renus
pro: Gandalf
15.12. 21:08
ok, pošlu ti kód a čú
od: Gandalf
pro: renus
15.12. 21:37
je to uplay nebo steam?
od: renus
pro: Gandalf
15.12. 21:42
uplay
od: renus
pro: Gandalf
15.12. 21:43
nebo steam
od: Kyblik
pro: renus
15.12. 21:44
to jich mas vic nebo co? :)
od: Gandalf
pro: renus
15.12. 21:46
tak fajn, dík :)
od: renus
pro: Gandalf
15.12. 21:50
vyzkoušej, viz pm
od: renus
pro: Kyblik
15.12. 21:51
jeden
od: postal
pro: Gandalf
16.12. 09:18
Hej jako to nabízel mně ale!!
od: bigfutus
pro: postal
16.12. 10:58
Nabuduce ber hned a nespekuluj nevymyslaj.
od: Gandalf
pro: postal
16.12. 11:57
kdo dřív přijde atd :D
od: renus
pro: postal
16.12. 13:09
tož víš jak, nabídka/poptávka :)
od: bigfutus
pro: postal
17.12. 13:33
Dneska naskocil sale na Uplayi, ale vybehlo to aj inde, vidim Origins gold za 23.99€, no nekupte to

https://isthereanydeal.com/#/page:game/info?plain=assassinscreedorigins
https://isthereanydeal.com/#/page:game/info?plain=assassinscreedodyssey
od: bigfutus
pro: bigfutus
17.12. 13:40
£ a nie €
od: bigfutus
pro: postal
17.12. 14:09
Ale asi pockaj par dni, pice tak to kupim, dojde mi SMS o platbe a cely skurveny Uplay ostane zaseknuty, chcel sa akurat spustit Firefox, naozaj nechapem na keru picu. Hru stale vidim v kosiku. A na podpore samozrejme velka fronta, lebo sa zacal sale.
od: bigfutus
pro: panta
20.12. 19:22
Mozes hlasovat na Steame za hru roka :)
od: postal
pro: bigfutus
21.12. 12:18
Tak Odyssey na GMG i s kódem za 22£ ...
od: nithril
pro: panta
25.12. 20:57
Minuly tyden jsem to taky zacal, a herne je to moc fajn, ale veskere dialogy a monology postav jsou tak stupidni, ze to nedokazu ustat. Mozna je to tim, ze jsem tesne predtim dohral Red Dead Redemption 2, ktery je v tomhle ohledu naprosto genialni, nicmene mi prijde, ze Origins v tomhle ohledu zdaleka nebyla takova tragedie, a uz jsem to ted kvuli tomu dva dny ani nezapnul, protoze fakt nemam chut poslouchat ty prihlouple kecy hlavni postavy v kombinaci s what's that supposed to be retardovanym prizvukem.. :)
od: panta
pro: nithril
26.12. 00:41
A origins ti přišly v pohodě, jo? :D
od: nithril
pro: panta
26.12. 08:14
Mozna uz si to jen nepamatuju, nebo mi to neprislo tak hrozne prave kvuli kontrastu s RDR2, ale ne, no :)
od: panta
pro: nithril
26.12. 17:20
To bude tim rdr2 možná no. Já origins přestal po asi deseti hodinách nebo dvaceti hrát, protože ten nucenej přízvuk je uplně příšernej. Dialogy jsou neskutečně dementní, půlka dialogů nemá navíc ani odezvu v obličeji protagonistů (jako nula pohyb obličeje)...a příběhově mě to teda nijak zvlášť zatim taky nebrnklo...odyssey mi přišlo fakt o dost lepší. Divný :)
od: maxa
pro: panta
26.12. 18:00
po pulhodine se mi ta hra docela libi, akorat ovladani postavy a ovladani gui mi prijde docela mizerne, je to o zvyku? napr. v pulce pripadu, kdy chci nekam vyskocit/vylezt, tak se postava akorat rozbehne proti zdi/skale, plus me stve absence akce pro normalni skok.
od: panta
pro: maxa
26.12. 19:22
Je to o zvyku. Já AC hry vlastně nikdy moc nehrál (prvního akorát a pak už vůbec mam dojem). To ovládání GUI je o zvyku, zvykneš si celkem rychle si myslim.

Samotnej movement mě přišel dobře udělanej...samotnej skok mi nijak nechyběl popravdě, docela zajímavý :) Ono to je vykompenzovaný tim, že vylezeš cokoliv a kdekoliv kolmo a překážky běžný prostě překonáváš automaticky aniž bys musel skákat ručně :)
od: bigfutus
pro: maxa
27.12. 16:02
Ja som AC nehraval, akurat z tych novodobejsich Black Flag a trebars Origins je dost posun dopredu. Ale raz za cas ma fascinuje, ako chuj nevie zliezt zo stola, pripadne z pol metroveho plotika, musi skocit. By hre dost pomohlo, keby skakal tam kde sa pozeras, vyliezt pyramidu bolo hrozne otravne. Ale mozno to je klavesnicou a mysou a na gaypade vie liezt/skakat diagonalne.
od: Ashe
pro: panta
31.12. 15:44
Ale ať nejsme jen pozitivní, námořní souboje jsou nudná kokotina.
od: postal
pro: Ashe
31.12. 15:57
Jako stejně si to tu všichni koupili jen kvůli pantově hypu :) Mi to přijde takové ... stejné jako všechny ostatní AC. Stejně mě nejvíc bavil brotherhood. A ježdění na lodi suck balls. Jsem si koupil ohnivé šípy s nevim jak je střílet. R nic nedělá
od: Grahf
pro: postal
31.12. 16:00
jak keby si nepoznal pantu, hypuje 90% hier, čo spustí :)
od: postal
pro: Grahf
31.12. 16:03
Je to Ubi agent
od: zila
pro: postal
31.12. 16:11
Btw je tam pořád ten směšný damage model, kdy ty čísla poškození jdou do desítek tisíc?
od: Azeroth
pro: Grahf
31.12. 16:54
Panta jede na modelu "Je to lepší, než Fallout 76. 9/10".
od: panta
pro: Azeroth
31.12. 20:16
Panta jede na modelu "Je to lepší, než Fallout 76. 1/10".

fixd :)

ad námořní souboje: Nijak mě neobtěžovaly popravdě. Docela to bylo chvílema i zábavný potkat vícero lodí naráz, natáhnout je na sebe a kroužit s nima dokolečka a držet si je ve slepym úhlu, aby nemohli sypat šípy a postupně je zobat a tak. Neni to rozhodně hlavní náplň hry teda, ale nikdy jsem si neřekl, že mě to vyloženě sere (taky jsem tim netrávil podstatnou část hry).

Jinak nehypuju všechno co pustim, jen věci, který mi fakt přijdou dobrý. A o půlce her, co spustim tady nepíšu vůbec, tak možná proto to tak vypadá :) Třeba destiny 2 jsem si pustil na asi 20 hodin nedávno. Neni to ani špatný ani dobrý, combat docela zábavnej, shooter dobrej, ale nějak mě to netáhne zpátky...nemastný, neslaný...5/10 (a lepší než fallout 76 ofc asi tak o 5 bodů z deseti :D).
od: Grahf
pro: panta
31.12. 22:08
tak to aby si začal písať elaboráty aj o tých nemastných hrách, aby sme si spravili lepší obraz o tvojom vkuse :)
od: angelripper
pro: zila
01.01. 13:20
jo, to tam samozřejmě nechybí :) já bych si to i rád zahrál, ale totálně mě odrazujou souboje, kdy musíš do každýho random vojáka sekat snad půl hodiny.
od: panta
pro: angelripper
01.01. 14:47
Heh? O_O Random voják je vyřešenej do pěti vteřin a to to musim zdržovat. Reálně na Hard jsem většinu kempů když jsem nechtěl jet stealthem prostě vystřílel headshotama během minuty celej kemp. Bílej voják = jeden headshot, kapitán asi 3 no.

Když chceš melee jet, tak to taky neni na dlouho, když máš melee build samozřejmě.

A stealthem se stealth buildem dáš prakticky cokoliv až na kapitány na jeden stealth kill a kapitánovi zbyde 5% života nebo takovej nějakej nesmysl.

Navíc s takovou tou abilitou ve stealth buildu, kde hodíš kopí a dáš mu stealth kill a dá se řetězit 5+x za sebou vyřešíš 6 borců v kempu během nevim...pěti vteřin? O_O
od: zila
pro: angelripper
01.01. 16:56
Jo, co jsem viděl gameplay, tak mi to tak taky přišlo. Přitom ten damage v řádu tisíců hovoří o něčem jiném:)
od: panta
pro: zila
01.01. 18:51
Viz můj post. Ten combat je cokoliv, jen ne pomalej. Hrál a hraju na hard (druhý zvrchu) a nikdy mi nepřišlo, že bych někoho musel vyloženě pižlat.

Mythical creatures trval cca pět minut a to jsou největší a nejsilnější potvory ve hře a celej ten fight je boss-like. Normální nepřátelé jsou hotoví za pár vteřin jako, nevim jakej gameplay si viděl, ale buď to byl absolutní neumětel, měl blbej build na to, co zrovna dělal nebo nevim no.
od: bigfutus
pro: zila
01.01. 21:00
Kamarat daval neskutocne jeby s ostepom, level +- jak ja ale mal cursed zbran, co je sice silna, ale -66% zdravia.
od: bigfutus
pro: panta
05.03. 17:52
Tak Origins dohrany, dobre to bolo aj ked ku koncu dokola to iste a miestami roztahane jak sopel. A som si pozrel aj tu interaktivnu turu Egyptom, zaujimave to bolo. Normalne sa tesim na Odyssey ked zlacnie. Nikdy by ma nenapadlo ze pojebane AC by ma niekedy tak bavilo :)

od: panta
pro: all
17.01. 23:22
Kdyby někdo chtěl zkusit closed betu Pagan Online, tak mam dva kody navíc :)
od: Richmond
pro: panta
18.01. 18:34
to je nejaka online verze U8?
od: Ashe
pro: panta
18.01. 20:25
Pokud si to ještě neudal, tak bych o jeden směle poprosil :)
od: panta
pro: Ashe
20.01. 18:51
PGN6-4BMMF-4YRCK-NM9Y2

PGNE-AW2GK-AGSZT-UZ5Z2
od: JaVa
pro: panta
20.01. 19:12
Asi jsem vzal ten druhý, ale nevím. Nikde nic nevidím ke stáhnutí nebo tak.
od: panta
pro: JaVa
20.01. 19:19
Musíš si to nejdřív aktivovat v tom wargaming profilu (aspoň u mě to tak bylo).

http://link-prm.wargaming.net/u/nrd.php?p=DFWROhJqfv_8105_492894_1_119&ems_l=635371
od: renus
pro: panta
20.01. 19:38
vzal jsem první
od: JaVa
pro: panta
17.02. 10:19
Tak mi to zatím přijde jako kdyby vzali špatnou mobilní diablovku a dali ji na počítač. Běh po hubu ke stolu s misemi, skok do hrozně lineární mise, za dvě minuty zpátky v hubu. Odemykání dalších postav skrz fragmenty z lootboxu. Škoda no, doufal jsem ve víc.

od: Kyblik
pro: all
10.11. 23:05
od: Richmond
pro: Kyblik
11.11. 09:19
jasna koupe :) V tom clanku je zrovna obrazek z kapitoly o mapovani. Trochu me to vydesilo, protoze obrazek je z Bard's Tale, coz zrovna hraju a protoze si to shodou okolnosti mapuju, tak bohuzel tusim, co me teprve ceka. Ty spinnery a teleporty me notne "povzbudily"...uz aby to bylo za mnou :)
od: angelripper
pro: Kyblik
11.11. 14:01
nebylo to tady už někde? jsem to sem právě nepostoval, páč jsem myslel, že už to sem někdo házel :) každopádně do toho půjdu určitě, ty jejich amiga/commodore/atd knihy byly úplně skvělý.
od: Grahf
pro: Richmond
11.11. 14:29
prečo nehraješ radšej tie remaky, ktoré teraz vyšli?
od: Richmond
pro: Grahf
11.11. 14:36
zacal jsem nez ty remaky vysly, ted uz se mi nechce prehazovat vyhybku, ale nekdy skripu zubama to je fakt, tezce nevybalancova hra
od: Vilda
pro: angelripper
11.11. 19:14
bylo to tu elektronicky,
od: angelripper
pro: Vilda
11.11. 22:18
ehm, myslím konkrétně tohle info, jak vyplývá z mýho předchozího postu :)
od: Kyblik
pro: angelripper
11.11. 22:37
nee, tohle info tady este nebylo. fyzickou knizku predstavili az ted.
od: angelripper
pro: Kyblik
11.11. 23:27
se asi špatně vyjadřuju, nebo nevím, pardon :) nejspíš jsem to asi viděl někde na FB nebo twitteru, originální post na tom blogu je tejden starej... ale tu elektronickou verzi jsem přečet jedním dechem, takže fyzická kopie je automatická koupě. cover art prej dělal nějakej čech, mimochodem :)
od: dew
pro: angelripper
12.11. 02:37
no ocheckovat tyden stare info asi neni uplne narocny ukol na vic nez 1 minutu tady
od: Oneiros
pro: angelripper
12.11. 03:32
psalo se tu o tom (nebo v jiny mistnosti), ze to ma v planu vydat knizne, ze uz na to sehnal sponzora nebo tak neco
od: Richmond
pro: angelripper
12.11. 17:54
jo ten Čech to dával na Hofyland do diskuse o cRPG, takze odtud mam ten zdroj
od: unrealer85
pro: Kyblik
31.01. 18:40
od: angelripper
pro: unrealer85
31.01. 23:06
už to bylo připomenuto tuším v nostalgii, každopádně předobjednáno :)
od: Iggy
pro: angelripper
01.02. 08:59
ty máš nějakou funkci připomínání, že už to tu bylo? :D 2x v tomhle vlákně, v nostalgii, taky.
od: angelripper
pro: Iggy
01.02. 09:43
:D lol, asi mě pořád podvědomě trýzní myšlenka, že jsem o tom někde viděl ještě třetí thread a furt jsem na něj nenarazil :))

každopádně jsem při objednávání zase jen tak tak odolal svodům těch amiga/snes visual compendium... potřetí už moje vůle asi nebude dostatečně silná :)

od: noximo
pro: all
24.01. 18:50
Tak jsem se po dlouhé době chytnul do spárů slev a navážu na svoji poslední otázku tady:

Risen 3 nebo Gothic 3?

Od Risenu jsem před pár měsíci dohrál jedničku, dvojku jsem nerozjížděl, prý to nemá cenu.

Od Gothicu jsem naopak hrál jen dvojku kdysi dávno.
od: Azeroth
pro: noximo
24.01. 20:40
Obe jsou v ramci svych serii krok vedle, ale hlavni problem G3 byly bugy, ktery by uz ted prej mely byt opraveny, takze bych rekl G3.
od: biges
pro: noximo
24.01. 21:00
Risen 3 usel. Gothic 3 je strasna sracka. Hral jsem oboji. Risen 3 bych si treba zopakoval ke Gothicu 3 se rozhodne nevratim.
od: vrennatic
pro: noximo
24.01. 23:00
Gothic 3 se ted snazim napodruhe dohrat, ale proste to nejde. Prvnich cca 20 hodin dobry, ale pak se clovek dostane do lokaci s odflaknutym designem, stereotypni hratelnosti a vytracejici se motivaci. Nekdy brzy na to asi napisu delsi elaborat. Po technicke strance je ale verze s community patchem v pohode. Risen 3 jsem nehral, ale v te serii je pry nejslabsi druhy dil.
od: Alibaba
pro: noximo
24.01. 23:16
Obě hry těžce meeeeh a docela brzo opadne jakákoli motivace hrát dál...
od: renus
pro: noximo
24.01. 23:17
Risen 3 je výborný, G3 příšerný i patchem jsem ho několikrát začal a nedohrál
od: angelripper
pro: noximo
25.01. 00:27
R3 je docela v pohodě, výrazně horší než jednička a naopak o dost lepší než dvojka... o G3 se ve slušný společnosti nemluví :)
od: Juric
pro: noximo
25.01. 01:07
Risen 1 nebo Gothic 2.

Risen 3 jsem odinstaloval po 17ti minutách. Dabing museli dělat zaměstnanci Pirani, character design puberťáci ze střední a na UI nezbyly peníze... https://imgur.com/b3ekDzD

Gothic 3 je po 10ti letech patchování hratelný, ale zatímco Gothic 2 si zahraju vždycky rád, tohle je čistý arbeit kde se cítíš jako machr, že po hodině grindění zabiješ vlka. Ne, že by to nebyl stavební kámen všech gothiců... ale tady mi to přišlo přehnané. Moc daleko jsem se v tom nikdy nedostal... Hrál jsem to vždycky několik hodin, pak to vypnul a pak už nenašel chuť to zase zapnout.
od: Azeroth
pro: vrennatic
25.01. 01:08
Je fakt, ze ja nejvic zvladl dokoncit dve lokace, na treti uz jsem nikdy nemel energii. Myrtana je fajn, ale ten sever a ta poust uz dost pak haprujou.
od: noximo
pro: Juric
25.01. 01:31
Já hry, až na výjimky, vícekrát nehraju. Zatím to tedy vypadá na Risen 3, tak se do něj asi o víkendu pustím :)
od: vrennatic
pro: Azeroth
25.01. 01:55
Prvni cast hry jeste jde. Myrtana je jeste dobre a detailne nadesignovana, jsou tam hezka mesta a pokud se clovek vyhne pokuseni hromadne kydlit skrety nebo lidi a ma to se vsema dobry, tak se docela bavi. Nordmar je hrozne zmateny, hledani cest k jednotlivym klanu bylo desne frustrujici a clovek u toho kolikrat spis nabehl do skretiho tabora nebo k nejake silne potvore - instant load. Ale atmosfera a questy byly jeste dobre. K pousti uz nemam slov - par mest a pak hrozne ruiny, ktere vypadaly, jako by je v editoru naplacalo petilete decko.
Momentalne me hrozne nasral (asi) main Q
quest, kdy jsem pracne po vsech trech vyjebanych kontinentech posbiral zlate kalichy, abych obnovil runovou magii po ocisteni posvatnym ohnem. Co se stalo? Picu se stalo. Disciplina runove magie nepribyla, z magu se nestali borci, co by pomohli zvratit valku a paladinove, kterym jsem je mozna mohl donest, mohli v predchoz vyvoji hry klidne chcipnout a pokud nechcipli, tak ti mozna podekovali a dali v dane fazi hry zcela bezvyznamnou odmenu. Jakoze coze? Zadny wow moment, zadna blba cutscena, nulovy vliv na herni svet? Za tu drinu? To at jdou do prdele.
od: Mleako
pro: vrennatic
25.01. 09:12
Já to kdysi hrál a taky jsem se u toho kardinálně nasral, když jsem měl za úkol pobít šéfy všech ostatních frakcí
(už si nepamatuju, za kterou frakci jsem jel). Vymydlil jsem teda všechny ostatní a zbýval mi už jen ten sultán v poušti. Pracně jsem vymlátil téměř celé hlavní město, dojdu do trůnního sálu a tam jen jeho dva lvi a chlápek nikde. Tak jsem ještě prolezl celej palác, jestli náhodou někde nespí nebo tak něco, zkusil se tam vrátit v různou denní dobu a nic. Prostě někde nějakej bug a už to nešlo dohrát bez toho, abych nemusel loadovat x hodin nazpět. Takže jsem to nasraně odinstaloval a už na to nikdy nesáhl.
od: biges
pro: vrennatic
25.01. 09:18
V G3 si vzpominam, ze po par desitkach hodin hrani pro me byli nejnebezpecnejsi porad vlci. Jakmile se na cloveka chytili 3, tak jejich rychly utok paralizoval tolik - kvuli hit animaci na postave - ze neslo nic delat a postava proste umrela.. Sice brali HP po jednom, ale postavu uklofali v permastunu..

R3 ma celkem pekne lokace do kterejch dal nekdo trochu snahy, nejsou zbytecne velke a je co zkoumat. U G3 je videt, ze pulka lidi z vyvoje odesla pred dodelanim a na pozdejsi faze hry uz nikdo nesahl.
od: Mleako
pro: Mleako
25.01. 09:20
A teď koukám do návodu a vidím, že jsem byl za rebely téměř na konci hry, tak teď jsem se po letech nasral ještě jednou :))
od: angelripper
pro: Mleako
25.01. 09:25
vidím, že gothic 3 přináší radost do srdcí hráčů i po letech :))
od: Scott
pro: angelripper
25.01. 10:01
U me to byla prvni hra, kterou jsem rage quitnul a uz nikdy nezapnul. Zkurvene vykopavky v pousti
od: myny
pro: noximo
25.01. 10:08
G3 aspoň vyzkoušej, sever a poušť jsou fakt slabší, ale Myrtana je zpracovaná výborně, v podstatě na úrovni G2. Po těch letech už by měly být i bugy vyladěné. Já jsem kdysi narazil na úplně stejný problém jako Mleako, ale místo ragequitu jsem googlil a chlápka si přičaroval přes konzoli. Byl to poslední boss myslím :)
od: noximo
pro: myny
25.01. 11:07
No hele, po tom, co jsem tu četl to fakt hrát nebudu :)

Že je část fajn je... fajn, ale já bych nedokázal tu hru vypnout ve třetině. Hrál bych dál, dokud by mě to nenasralo nebo dokud bych to se skřípěním zubů nedohrál. Což tedy nechci :)
od: ms.garrett
pro: noximo
25.01. 11:35
Gothic trojka je taková nemasná neslaná, spíš jsem si připadal, že hraju TES.

Jinak pokud se ti líbil G2, tak doporučuji mód The Returning. Je i česká verze
http://www.gothicz.net/mod/navraty/
od: Juric
pro: biges
25.01. 11:58
G3 je taková smutná ukázka toho co mohlo být. Kdyby autoři měli o 5 let víc času na vývoj.
od: Mleako
pro: angelripper
25.01. 13:23
Mě to ale jinak celkem bavilo (hrál jsem s komunitním patchem tehdy) a dokonce ani ten sever a poušť mi nějak extra nevadily. Ale ta poslední část hry už bylo dost rutinní a ubíjející kydlení desítek nepřátel. Dost podobný pocity jsem měl i v poslední části prvního Risenu, kde pak člověk musí vybíjet ty ještěráky. Piranha Bytes ten end game obsah obecně asi moc nezvládají.
od: angelripper
pro: Mleako
25.01. 13:34
to určitě, ale risenu jsi to odpustil, páč byl celkem krátkej a ani ta poslední část moc dlouho netrvala. u G3 jsem měl dojem, že si mě autoři berou jako rukojmí, kdy si po dvaceti hodinách říkáš, že to zkusíš ještě přetrpět, protože se to přece musí zlepšit. já osobně se za poušť a sever nedostal (páč to vypadalo jako náhodná mmorpg mapa po dvou hodinách vývoje), tak ani nevím, co následuje pak :)
od: myny
pro: angelripper
26.01. 10:08
já paralelně hrál Oblivion, proti zavírání hromady úplně stejných bran byla i Gothic poušť snesitelná :) Hlavně co si pamatuju, Myrtana tvořila tak 70 % hry, sever 20 % a poušť 10 %.
od: noximo
pro: Juric
27.01. 00:49
Heh, tak s dabingem si nekecal, ten hlavní hrdina je strašný. :)
od: noximo
pro: biges
30.01. 12:02
Hmm, tak s něčím podobným mám problém i tady - jakmile jsou tři a více nepřátel, tak mně locknou - ne úplně v stunu, ale animace útoků je strašně dlouhá a než proběhne, tak oni zopakují útok. Paradoxně je to problém s některýma slabýma soupeřema.

Ale i ostatní souboje mi přijdou, že ten kdo dá první ránu, tak vyhraje, protože protivník se z toho nevzpamatuje.

od: ms.garrett
pro: all
24.01. 11:02
Hele Panta, u toho Kingmakeru... mam se nějak znepokojovat tím 90ti denním limitem v prvním aktu? Můžu se courat po mapě nebo mam jít rovnou na věc.
od: Alibaba
pro: ms.garrett
24.01. 12:51
První akt jsem dohrál několikrát a nikdy mi nezbylo míň než snad 40 dní. Reálně to je problém pro grupy bez jakéhokoli healu, ale jinak jsi úplně v pohodě. Pokud to stihneš aniž by ti zbylo miň než 50 dní, tak jsou v tom táboře banditů na konci 2 nepřátelé navíc, kteří mají u sebe nějaký zajímavý gear, ale nic kvůli čemu by ses musel hnát.
od: ms.garrett
pro: ms.garrett
29.01. 12:04
Nechápu nutnost autorů narvat tam ten podělanej systém přesvědčení. Vybrat si clasu závislou na přesvědčení je na hovno.

Alingment volby v rozhovorech sou snad psaný pro postavu s inteligencí -3, vůbec to nezohledňuje nějakej budoucí vývoj. Prostě tady a teď se rozhodni mezi "mam vás všechny rád, jste mi u prdele nebo všechny vás zabiju"
od: Alibaba
pro: ms.garrett
29.01. 12:35
Vyjmenuj jednu hru, kde tohle nebyl problém :) přesvědčení je vždycky subjektivní pohled. Každopádně níže jsem postoval pantovi odpověď s mody, v těch modech jde i vypnout omezení class na přesvědčení.
od: panta
pro: ms.garrett
29.01. 17:11
Ty hraješ první dnd hru nebo tak něco? Navíc ty odpovědi jemaj 3 rozlišení, ale 9. Je dost rozdíl, jestli jseš chaotic evil nebo lawful evil...a podobně. Ta volba, co popisuješ je asi chaotic evil, co?
od: ms.garrett
pro: panta
29.01. 21:00
Ne, ale ve starejch infinity engine hrách jsem tyhle sračky řeštit nemusel. Radši bych uvítal starou dobrou reputaci z BG.
Změna přesvědčení v průběhu hry funguvala snad jen v tormentu, ale i tam jste se na konci hry dozvěděli, že "Nothing can change the nature of a man"
od: panta
pro: ms.garrett
30.01. 11:58
Jak psal Alibaba, stáhni si ten mod.
Pokec o RPG
Vytvořeno26. prosince 2015 21:33
AutorGrahf