místnost: Automobily 3.0

od: PiTRiS
pro: all
05.05. 09:56
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-skoda-fabia-odhalena-do-posledniho-detailu-je-to-auto-ktere-porad-pujde-milovat/

hmm, nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale nová fobie se mi líbí (a řeším fakt jen vzhled, ne to že to zabijou 1.0 TSi...)
od: Gandalf
pro: PiTRiS
05.05. 10:10
je to úplně stejný jak scala, oktávka, akorát to má takový sympatický rozměry..
od: Oneiros
pro: PiTRiS
05.05. 10:33
jako monte carlo by mohla byt pekna. ovsem v zakladu asi zase nic moc
od: PiTRiS
pro: Gandalf
05.05. 10:43
jako jo, takové když oktávka ojede golfa :) hlavně mě tedy překvapil interiér, kterej je konečně pěknej.
Pokud to bude mít slušnej podvozek a motor, nemusela by to být vůbec špatná volba, pokud budou ceny podobné jako teď.
od: Oneiros
pro: PiTRiS
05.05. 11:17
Na to zapomeň pěkně podrazi
od: renus
pro: PiTRiS
05.05. 12:17
já narazil na parkovišti na novou Kiu XCeed, sympatické autko, ale v TOP za skoro 800k :)
Fabia je Fabia, nelíbí se mi ty nové masky na škodovkách
od: Petaa
pro: Oneiros
05.05. 13:02
kua, skoda ze me fakt neplati ve fabiich :D

@pitris: sam bych si to sice nekoupil, ale to asi zadne auto v tehle kategorii, Fabia nevypada vubec zle.
od: dew
pro: PiTRiS
05.05. 15:52
me uz kabanuv design nebavi. ta zraloci drzka me rozesmava, pripomina mi bullet billa z maria. a na bocni linku uz jsem za ty leta uplne alergicky, protoze kaban z ni dela nejvetsi pocin v moderni historii automobilismu a cim dal vic ji zvyraznuje.
od: nuclear74
pro: PiTRiS
05.05. 16:11
nevim, nedokazu rict. urcite je to lepsi nez to bylo. ale jinak me to nenadchlo. chce to videt na zivo. akorat si myslim, ze ty auta z konceru jsou si cim dal podobnejsi.)
btw 1.0tsi je do toho uplne v pohode motor, nebo nevim na co narazis
od: PiTRiS
pro: dew
05.05. 16:24
jako je pravda, že ty auta jsou jak přes kopírák, jen jiná velikost... ale z celého koncernu mi jsou upřímně škodovky v rámci dané kategorie designem asi nejsympatičtější
od: Oneiros
pro: PiTRiS
05.05. 18:51
Taková Cupra Leon je teda designove trochu jinde. Cenově taky no :o))
od: panta
pro: dew
05.05. 20:11
"ripomina mi bullet billa z maria" rofl, to je hodně trefný :D
od: Dark
pro: dew
05.05. 20:29
cannot unsee, dikvole
od: BroER
pro: dew
06.05. 11:12
dík. já si furt říkal, odkud to okopčil.

od: Dykisek
pro: all
21.04. 01:20
Nemáte někdo zkušenosti s detailingem a umytím v Praze? Chtěl bych dát auto poprvé na kompletní renovaci všeho co se na něm najde, včetně laku z venku, uvnitř, všechno.
od: PiTRiS
pro: Dykisek
21.04. 09:00
dával jsem to tu ripperovi kdysi, https://www.facebook.com/GMKdetailing/ s tímhle týpkem jsem byl naadmíru spokojenej se světlama, fakt precizně a vyhrál si s tím, takže celý auto bych se tam bát nedal. Navíc za pěkné peníze
od: orion22
pro: PiTRiS
21.04. 13:34
Nebylo to Gandalfovi? :)
od: Gandalf
pro: orion22
21.04. 13:54
asi tak před 2 měsícema, ctrl+f detailing, je to furt na první stránce
od: PiTRiS
pro: orion22
21.04. 13:57
no, nebo no :D
gandalf: nějak jsem nečekal, že by to ještě bylo na první page a byl línej hledat :)

od: miras1
pro: all
16.04. 20:14
Začalo mi divné hvizdat v motoru, zrovna byl olej na dolní rysce tak jsme řešili dolitim. Po startu vše v pohodě, tak jsme pro jistotu vyměnili olej a filtr (už byl před koncem stejně). Každopádně při cestě domů se pískání vrátilo. Ještě jsme to zkoušeli projet, když se to nechá odpočinout tak chvíli dobrý ale po chvíli to začne nanovo. Pak to tak nějak zvláštně i pridusuje motor, jak kdyby měl každou chvíli chcípnout. Netuší někdo co by to mohlo být? Klínový řemen? Trošku mě to děsí nerad bych zadřel motor. Divné to zní i pri startu a stopnutí motoru.
od: mojžo
pro: miras1
16.04. 20:48
nemáš zadretý alternátor alebo nejakú vodiacu kladku remeňa? prípadne vodné čerpadlo?
od: Oneiros
pro: miras1
16.04. 20:52
co to je za motor?
od: mojžo
pro: Oneiros
16.04. 20:57
podľa mňa spaľovací
od: Oneiros
pro: mojžo
16.04. 21:05
:D
od: miras1
pro: Oneiros
16.04. 21:14
325i takze n53. Už má něco nalitano, ale motor by snad mohl ještě vydržet.

mojzo: zítra to povezu známýmu tak uvidím, zkusím to nadhodit. Čerpadla byla poruchova u techle motoru (myslím že jsem četl někde) ale to by se nejspis prehryval motor ne?

Nevím jestli to nemohlo být podle chování něco ocividnyho. Ale samozřejmě jen z mýho popisu to asi diagnostikovat nepůjde :D
od: mojžo
pro: miras1
16.04. 21:16
vysoko poruchové čerpadlo HPFP v tom máš.

to ale ak sa pokazí, auto nenaštartuje, alebo nevládze. to bude iný problém. koľko to má najazdené?
od: mojžo
pro: miras1
16.04. 21:17
a čerpadlo chladiva je elektrické. to by Ti napísalo poruchu. má sa meniť najneskôr raz za 200 000 km
od: miras1
pro: mojžo
16.04. 21:19
193000 :)
od: mojžo
pro: miras1
16.04. 21:22
no, ak si nemenil ešte žiadnu kladku alebo tak, niečo už bude poškodené. potrebuješ odborného mechanika
od: miras1
pro: mojžo
16.04. 21:26
Neměnil, díky za tip, nechám to zkouknout. Myslíš, že se s tím dá jet pár km do servisu? Nebo raději neriskoval?
od: mojžo
pro: miras1
16.04. 22:04
to neviem, nevidím ten motor, nepočujem ten motor
od: miras1
pro: mojžo
19.04. 10:19
Mám to u známýho v servisu, tak na to mrkne, trochu jsme diskutovali, že to vypadá, že se ozvali rozvody (díky tomu projevu při startu motoru). Ale dneska jsem našel tenhle příspěvek a to sedí úplně přesně. Pouze při zahřátém motoru, a zvuk je jak přes kopírák. Akorát teda se po nějakým čase začal trochu motor u mne přidušovat a tady o tom nepíšou, tak nevím jestli to tak může být.
https://www.bmw-club.cz/forum-tema/piskani-motoru-530i-115777
Tak jsem zvědav, asi bych byl klidnější kdyby to bylo tohle, než rozvody (i když výměně se asi stejně nevyhnu)
od: mojžo
pro: miras1
19.04. 10:20
rozvody nepískajú. reťazové teda nie.

tie rachocú.

a hej, PCV je dobrý tip, s tým majú BMW problém, stále na to zabudnem. ja som na mojom BMW rekonštruoval celý systém odvetrania motora, lebo akože WTF konštruktéri?
od: miras1
pro: mojžo
20.04. 00:32
Tak to bude nejspíš ono, pokus s víčkem na olej se projevil přesně tak, jak popisují. Díky.
od: mojžo
pro: miras1
20.04. 06:40
Čo si, super!

od: ElessaR
pro: all
14.04. 17:56
Napadá někoho, jak by se tohle mohlo stát, kromě toho jak se to opravdu stalo?

https://imgur.com/a/NsAMoem
od: mojžo
pro: ElessaR
14.04. 18:16
Nerozumiem otázke. Trafili ste vysoký obrubník, alebo sa vám zošuchlo auto zo zdviháku
od: sairon
pro: ElessaR
14.04. 18:16
ptáš se pro kamaráda a rozhodně ne kvůli pojišťovně?
od: sairon
pro: mojžo
14.04. 18:18
spíš mi přijde, že se někdo snažil heverovat do prahu a ne do výstuže. a chvíli to šlo, dokud se to nepropadlo.
od: ElessaR
pro: sairon
14.04. 18:50
Trefil jsi to přesně ;)

Jde mi o nějaký příběh pro pojišťovnu, tak jsem chtěl vědět co tak lidi napadne, když tohle vidí. Většinou se opakují případy jako nějaký trefený patník nebo špatně umístěný hever - tohle je případ, který se na pojistku prý nevztahuje, tak proto se ptám..
od: myny
pro: ElessaR
14.04. 18:55
A opravdu to stojí za pokus o pojišťovací podvod?
od: ElessaR
pro: myny
14.04. 19:03
Spíše asi ne, ale nebudu lhát, že mě to nenapadlo.
Zajímalo by mě, jestli má někdo zkušenost, zda to pojišťovny uznávají nebo ne, nemám to úplně ověřené.

A co se tyče opravy? Myslíte, že je tohle reálné vytlačit zpět nebo se musí měnit celý práh?
od: nuclear74
pro: ElessaR
14.04. 20:07
Tohle je tak jasnej pripad, ze nema cenu lhat
od: PiTRiS
pro: ElessaR
14.04. 21:19
tak tohle je v takovým místě, že ti to na povinný ručení snad žádnou variantou nikdo neuvěří a u havarijky je to snad fuk, respektive se spoluúčastí se to stejně asi moc nevyplatí řešit, když to vypadá jen na plech ne?
od: dew
pro: ElessaR
14.04. 22:22
zralok s adamantiovou vrchni ploutvi. sharkverine, postrach lidlovskych parkovist. sezerou to i s navijakem.
od: mightning
pro: ElessaR
14.04. 23:17
ja bych to auto rovnou zapalil a pojistovne rekl ze chytlo od slunicka - pak dostanes plnou palbu
od: Nightmare
pro: ElessaR
15.04. 07:46
Za pojistny podvod je odnětí svobody až na 10 let.
od: ElessaR
pro: PiTRiS
15.04. 08:10
Mi jde jen o havarijní, která právě nevím jestli to zahrnuje. V servise mi teď řekli, že na tohle je většinou výjimka jako neodborná manipulace a některé pojišťovny to tak neuznávají, takže to si musím zjistit přímo tam.
Jen plechy jo, ale cena opravy prý muže být 10-50k.

Jinak samozřejmě, taky to tak vidím, z mého pohledu je to taky jasné, jak se to stalo, ale zajímal mě pohled ostatních. Nebudu nikomu lhát, když tomu sám nevěřím.
od: Ashe
pro: ElessaR
15.04. 09:08
Oproti tomu lež, které se dá věřit, je v pohodě :D
od: Nightmare
pro: ElessaR
15.04. 09:14
Jeste historka z meho hloupeho mládí.

-Kamos vyjizdel z vrat a trefil sloup. Vsiml si ze mám defekt na plechu na podobnem miste jako on to trefil na svém autě. Tak jsme pojistovne rekli ze jsem ho tuknul (dyt prece stejne nemam bonusy,jezdim rok),dostal prachy na opravu a pulku (10k) mi dal.
-Ex trefila autem kovovou zábranu u nakupnich voziku,auto bylo psane na mě,resil sem skodni udalost - klempirske prace
-Ex trefila nejaky patnik,psane na mě,resil jsem skrz havarijko vymenu narazniku

Vysledek z toho je ze ac mam pitomou 1.6 fabii tak mam takovej malus na povinnym ze platim 15,5k rocne. Jak mam bezeskodni roky tak to kleslo asi na 13k ale ve finale sem v tom zahucel neskutecne i presto,ze sem zadnou skodni udalost nezpusobil...
od: blackfox
pro: Nightmare
15.04. 09:18
:D
od: nuclear74
pro: Nightmare
15.04. 09:25
Nj ale vsichni kolem tebe usetrili:-D
od: PiTRiS
pro: Nightmare
15.04. 09:33
15,5 ročně?! :D ty voe.. .to bych na sebe asi žádné auto nechtěl mít nějaký pátek napsané :)))
od: Vilda
pro: Nightmare
15.04. 09:34
Asi blbá otázka, když ti to bourala přítelkyně, tak ten postih na cenu pojistění jde taky za tebou? Nebo jsi to vzal na sebe?
od: PiTRiS
pro: ElessaR
15.04. 09:35
mrdal bych na to... pokud to není do nápravy, ale fakt jen plechy, maximálně zatřít kde je prasklej lak a hotov. Případně to dát nějakému klempířovi, ať to trochu srovná. Hádám že ten tvůj odhad je na to, že vyměněj celej díl. Případně to pak nehcat opravit, až to někde jebneš pořádně :))
od: ElessaR
pro: PiTRiS
15.04. 09:43
První varianta je, že se navaří nějaké úchyty a pomocí nějakého hupcuku se to vytáhne a přelakuje. Ta by prý měla vyjít kolem 10k.
Druhá varianta vyměnit celý díl a to prý už tak levné není.

Každopádně auto je firemní, tak jsem přiznal oficiální verzi a oni už řeší co s tím.
od: ElessaR
pro: Nightmare
15.04. 09:45
No, tak v takovém případě se to úplně nevyplatí, to chápu :D
od: PiTRiS
pro: ElessaR
15.04. 09:48
firemní? "to už tam bylo!" :D
od: Nightmare
pro: PiTRiS
15.04. 11:11
To ti nepomuze,malus se snižuje až bezeškodním průběhem,i kdybych počkal 5 let tak pak stejně platím tuhle palbu
@Vilda: Šlo to z havarijka ktere jsem tehdy zadával já,přítelkyne byla na tyhle věci abych platil já "šikovná",už si to přesně nepamatuji
od: PiTRiS
pro: Nightmare
15.04. 12:45
napsat si na sebe motorku (to jdu dělat teď, bo bonusy mám nula) a přečkat to s ní :D
od: sairon
pro: PiTRiS
15.04. 15:42
akorát bonusy se počítaj podle typu vozidla, takže ti bude motorka na nahánění bonusu k prdu.
od: PiTRiS
pro: sairon
15.04. 16:33
fakt? jako je to hodně dávno, co mi někdo říkal, že se to bere celkově, to je pravda
od: mojžo
pro: Nightmare
15.04. 18:52
madafaka :D Dal si jak pán
od: miras1
pro: PiTRiS
15.04. 19:45
Myslím, že se to snad nějak muselo měnit, protože tenhle mýtus je hodně rozšířenej. Ale z vlastní zkušenosti (implementace a údržba rozhraní na ČKP, a typ vozidla byl jeden z parametrů :D) je to tak jak řiká sairon.

Ale koupit nějakou omlácenou feldu a někam ji postavit do garáže může pořád vyjít levněji, jestli plánuješ pojišťovat něco drahýho v budoucnu :) Anebo pojistit nějakého příbuzného (my si v rodině povyměňovali auta, akorát bacha, bývá dražší pojistné pokud vlastník != pojistitel, o pár stovek - litr)
od: PiTRiS
pro: miras1
15.04. 21:23
já jsem po tom, co to sairon napsal hledal, a není to asi globální, ale v rámci pojišťovny ti to některé uznají..

ono taky najdou slevu na cokoliv - dával jsem si u allianz na webu co mi to nabídne, tak povinné asi 900 havarijka asi 3k (vandalismus, odcizení), tak jsem to zavřel a za půl hodiny telefon, s tím že obojí za 1100 :)

od: Gandalf
pro: all
11.04. 00:09
Týpek kousek ode mě si koupil (resp. se mu povedlo si koupit) GR Yaris. Je to frajer a má jasný priority.
od: Oneiros
pro: Gandalf
11.04. 00:34
hodne pekny auticko. bral bych
od: Vilda
pro: Gandalf
13.04. 11:42
wtf, taková malá jebka za 900k :D

od: PiTRiS
pro: all
04.04. 12:18
nevyzná se tu někdo ve skutrech? starej se odporoučel do stavu kdy nemá cenu ho opravovat, tak přemýšlím, co pořídit místo toho... nájezd minimální, prostě takové to trajdání po praze, takže hádám, že jestli na tom najedu 1000-2000 ročně, bude to hodně. Z toho důvodu mi přijde jako overkill kupovat novej značkovej za 60k, ojetýho nemůžu nic moc najít, takže docela zvažuju nějakou čínu za pár korun... je to rozumné nebo se na to radši vysrat a koupit normální? :)
od: mojžo
pro: PiTRiS
04.04. 14:21
Pri takom nájazde by som si kúpil elektro mašinu

https://vmotosoco.sk/cux
od: PiTRiS
pro: mojžo
04.04. 14:36
no, na electro jsem koukal a i bych ho preferoval, konkrétně na Niu... jenže většina má rychlost max 45 (což je málo) a ty 2 co mají 70, tak stojí přes 100k :D
a i ostatní... omezení 45 a dojezd prd :( tohle cos postnul vypadá pěkně, jdu mrknout :)
od: PiTRiS
pro: mojžo
04.04. 14:40
hmm, tak koukám, to je úplně to samé co to niu... akorát ještě o pár kaček dražší :D
od: Oneiros
pro: PiTRiS
04.04. 14:41
cinskej skutr bych rozhodne nebral :o)) mozna nejakej elektro cinskej, tam je mensi sance, ze se neco vysere. treba Yadea nebo NIU jsou prej fajn. ale osobne jsem na tom nejel
jinak je to vsechno hrozne drahy ted. kolega kupoval Hondu PCX 125 asi tri roky zpatky, novou za 55k (nejaka sleva tam byla, cenikova byla tusim 60k) dneska stoji skoro 80k :D
bohuzel nejaka ojeta nezhuntovana stoji jen o par tisic min, takze se to ani nevyplati
od: PiTRiS
pro: Oneiros
04.04. 14:48
jo, to je přesně to k čemu jsem se dobral... nejlevnější značkové nové je za ~60K (honda vision 110, piaggio liberty) a když kouknu na nové, tak je to 5 let staré, 20k nalítáno (což mi přijde u mopedu dost) a stojí to tak max o 1/3 méně než to stojí nové. jakože wtf?

já prostě furt inklinuju k té číně - reálně na tom ušetřím 10-20k, dotáhnout nějakej ten šroub mi nedělá problém, stejně jako vyměnit olej... a s tím mým nájezdem mi kurnik neříkej, že to 10k nevydrží a pak to za půlku neprodám :D
od: nuclear74
pro: PiTRiS
04.04. 16:51
Ja bych se snazil jit do elektriky. Ta agilita, jednoduchost a ticha komfortni jizda by u me prevazovala nad nevyhodama. No ale musis vedet ty, jakym stylem ty kilometry najezdis, jak by te to omezovalo.

No a nezjistoval jsem to, ale neni to jak u vseho, ze si to nechas odemknout a jedes vic jak 45?.)
od: nuclear74
pro: PiTRiS
04.04. 17:10
To co posila mojzo je z kosic, urcite tam nekoho zna, kdo ti to tam hackne:-D
od: mojžo
pro: nuclear74
04.04. 17:30
Yes, 45 to môže ísť kvôli legislatíve, keď s to crackne, ide to rýchlejšie.

Aj Xiaomi kolobežka ide vyše 40 po cracku
od: PiTRiS
pro: nuclear74
04.04. 18:00
mno, ale to pak ten dojezd půjde ještě víc do prdele bych čekal, když udávají standardně 65km... to při vyšších rychlostech a ve dvou lidech bude reálně tak kolem 40 a to už je fakt málo i na to moje pojíždění... fakt jak jsem to počítal, tak to nio je prostě ideál/minimum, pokud bych šel do elektra... tam když udávají 110km, tak ve dvou počítám jsem na 80, navíc i ten 3,5kW motor nebudeš tak trápit když s tím pojedeš ryhcleji oproti tomu 1,8kW
Dojezd bych chtěl aspoň těch 60km ve dvou lidech jako minimum (to přece jen najedeš i po té praze, když vyrazíš někam k vodě, pak se zastavíš někde na jídlo a domů). Těch nabíječek bohužel zrovna moc není, tuplem když tohle bude z 220V. Leda sebou tahat 30m prodlužku :D

jinak to nio GT standard range jsem s minimem najetou našel i bazarové z německa pod €3k... nad čímž bych asi i uvažoval, jenže zas doprava, přehlášení, etc a je to dalších 10k navíc
od: angelripper
pro: Oneiros
04.04. 18:32
kolega kupoval někdy dva - tři roky nazpátek čínskej skútr s nějakým vtipným názvem, byla to de facto kopie vespy. nestál skoro nic, má ho furt, najeto dost a zatím bez problému. akorát si teď fakt nevzpomenu na název, ehm.
od: angelripper
pro: PiTRiS
04.04. 18:41
todle:

http://www.sym-motor.cz/?stroje=fiddle-iii-125i

akorát v tý době vypadal trochu jinak a stál cca polovinu :)
od: PiTRiS
pro: angelripper
04.04. 18:46
no, sym není čínské, to je tchajwanské a právě to jsou prý dost kvalitní kousky, co jsem zjistil :)
jako trochu jsem prošel inzeráty a líbí se mi tahle PCX, najeto prd, takže pokud to bylo servisované, nevidím v tom problém. U motorky s automatem snad neplatí, že po Italovi ji člověk nechce :D
https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-pcx-125/honda-pcx-125-2013-1638240.html

případně pak právě SYM mi někdo taky doporučil:
https://scoots.tipmoto.com/motorky/sym/452131-mask-125i-jeste-3-roky-zaruka.html

není to sice tak hezké, ale je to prakticky nové a ještě v záruce... takže docela favorit zatím
od: Oneiros
pro: angelripper
04.04. 18:48
ja mam v okoli par cinskych skutru, maxon, kymco a jeste nejaky, co si nepamatuju a vsichni maji vetsi nebo mensi potize.
kolega mel kymco ctyrkolku a vydrzela mu asi tri dni a asi 12km :o))
od: PiTRiS
pro: Oneiros
04.04. 18:51
já jsem zatím obepsal tyhle dva... jakože 40 je pro mě ještě akceptovatelné (ve srovnání s novou čínou za 35 je to asi jasná volba). Pak jsem teda ještě obepsal jednoho týpka, co prodáával jednu čínu co se mi fakt líbila, kdyby šel k 25, tak bych to zvážil. Přece jen, s 5k najeto by mohl mít vychytané všechny mouchy :D
od: angelripper
pro: PiTRiS
04.04. 19:11
aha, i když nevím, jestli to teda na situaci něco mění - v každým případě si budeš připadat trochu jako idiot, když ti někdo pochválí vespu a ty mu musíš odpovědět, že to není vespa, ale symfydltři :) ale kvalita bude dle všeho slušná.
od: mojžo
pro: angelripper
04.04. 19:24
Stonks názvy

Ja som stretol motorku Yamasaki.

Doteraz sa z toho občas chichúňam ako chuj :)
od: PiTRiS
pro: mojžo
04.04. 19:36
pff, Motorro za mě vede... "co to máš za motorku?" ... "to je moje motorro"... "no jasně, ale co je to za značku"... "..."

ripper: no, těch fakespa je strašně moc... stejně tak ty skutry co vypadají jako 1000 superbike... ale vzhled naštěstí moc neřeším. Jinak ten rozdíl je prý fakt dost znatelnej... ten SYM je opravdu značka s nějakou svojí kvalitou. Ty číny jsou jedna fabrika, která vyrábí 4 čínské značky a na to lepí samolepky 20 různých prodejců... ale všechno stejnej krám, kdy záleží +- na náhodě, jestli budeš mí slušnej nebo budeš trávit půlku času v servisu...
od: PiTRiS
pro: PiTRiS
04.04. 19:41
jako jediná výhoda těch čín beru, že díly na to stojí pár korun a zas tak levej abych na mopedu nedokázal vyměnit jednu součástku za druhou nejsem, takže se v tom můžu šťourat i sám (a co si budeme povídat, je to i fajn relax :)
od: sairon
pro: PiTRiS
04.04. 20:34
co se odporoučelo na tom starým? chápal bych totálku při bouračce, ale na starším skútru není nic, co by nevyšlo na víc než pár tisícovek, včetně zadřenýho motoru.
od: PiTRiS
pro: sairon
04.04. 21:38
no, jednodušší by bylo napsat co je v pořádku :) A to asi že světla svítí a rychlost to ukazuje, to je asi vše :)) Ono to není ani tak o tom, že by to opravit nešlo, ale spíš že toho je tolik, že sám si to nelajznu, na pár věcí neseženu díly a že vzhledem k blížící se technické by se to fakt muselo dát do kupy komplexně a to by servis stál víc než celej skutr odhadem :)
- nestartuje to (elektrikou to nešlo ani před rokem, teď už to skoro nejde ani klikou, respektive chce to víc pokusů) - dle zvuku i startér v prdeli
- chcípe to - vesměs náhodně, i když tomu přidávám nebo nepřidávám (tip je na filtry, nějaké hadičky, možná karbec)
- motor jede, motorka nejede... takže asi něco s variatorem
- nedrží tomu volnoběh (asi souvislost se "chcípe to")
- brzdy chce vyměinit páčku, kámoš ji nějak nalomil, tak to tam je něčím vypodložené, funkční 100%, technická ani omylem
- gumy zralé na výměnu včetně ventilů, kdy jsem zjistil, že jeden je totálně zpuchřelej a pouští to vzduch (já vím, tohle je spotřebka, ale taky to pár kaček přihodí)
- no a úplně nejhorší jsou plasty... jakože to je totálně způuchřelé a rozpraskané snad úplně všude. Normálně bych to neřešil, ale třeba sedadlo s tím uložným prostorem drží na jednom šroubu ze 4, protože všechny ostatní plasty jsou urvané. Naprosto nechápu, kdo to vymýšlel, protože vím jak k tomu došlo - když to zvedneš na nohy, nějak to nadzvedne motor... jenže jak to nadzvedne ten motor, tak je asi o 2-3cm výš než dno toho úložného prostoru, což samozřejmě plast pružností vykryje jen chvíli a pak se to urve.

Je to kentoya zoom 50 4t, prostě stará čínská plečka, která asi zažila středověk, vzhledem k tomu, že najeto má asi jen 5k km (!!!)... Suma sumárum jsem to jen na dílech počítal tak na 5k, aspoň to co jsem našel (některé plasty ani na to už koupit nejdou).
Psal jsem asi 5 servisům a ti mě s tím rovnou poslali někam, že tyhle staré číny nedělají :) zpojízdnit bych to asi sám dokázal, ale pneu si nevyměním a ty plasty netuším, co tam je špatně, že to tak naráží... jestli bug nebo feature. Tak či tak prostě nonsense do toho narvat třeba 10 i s prací, když to sotva jede :)
od: PiTRiS
pro: sairon
04.04. 21:40
+ teda kámoš to na mě za rok nebyl schopnej přepsat (+ rok před tím to nebyl schopnej napsat na toho kamaráda kterej to od něj koupil... takovej putovní skutr :)), takže než řešit tuhle administrativu a poslat to do šrotu za rok, tak to radši nechám novému majiteli / šrotu
od: LukKe
pro: angelripper
05.04. 10:45
Jsme se smáli taky kolegovi setrivymu, co si koupil za pár kaček nejakej aliexpress skútr, ale podle všeho mu to jezdí taky v pohodě.. :) před koronou to měl na ježdění do práce
od: PiTRiS
pro: LukKe
05.04. 10:51
hmm, to mě zajímá... jakože přímo někde z alibaby/aliexpressu? jak mu to došlo a hlavně jak to tady přihlásil?
popravdě na alik jsem se dostal když jsem koukal na ty elektro a tam to bylo doslova za pár korun
od: LukKe
pro: PiTRiS
05.04. 11:28
no, nevim, jestli primo ali :)) z toho jsme si jen delali prdel, pac tam furt kupuje nejaky 'nahrazky'.. ale muzu se zeptat, co je to zac

od: mojžo
pro: all
18.03. 12:54
Potreboval som auto na chodenie po poli a ľahkom teréne

Lebo proste elektrárne kam chodím sú na opustených miestach.
A cez ulicu je predajňa Dacia/Renault. Bol som sa teda pozrieť na Duster.

A vieš čo? Plynový Duster Turbo v najvyššej výbave Prestige, dnuka je normálne že DAB+ rádio, vyhrievané sedadlá, tempomat, navigácia, automatická klima, má to LED DRL, zatmavené okná, cúvacia kamera a asistent, bluetooth telefón, všetky okná v elektrike, hlasové ovládanie, lakťová opierka no proste že všetok základný komfort, sedadlá má fakt parádne a pruží to skvelo, po diaľnici to ide 160 bez problémov, vieš koľko tá rachotina stála?
12 000 euro bez dane

Je to parádny bang for bucks. za pár mesiacov na seba zarobí.
od: mojžo
pro: mojžo
18.03. 12:55
Po polí to letí 90-100 km/h úplne že bez zaváhania :))
od: angelripper
pro: mojžo
18.03. 13:02
jako... smysl to dává, ale fanda dusteru se ze mě asi nikdy nestane :) nicméně za ty prachy je to fajn. koukám teď na novou vitaru, která je o něco dražší, přičemž nepotřebuju jakýkoliv terénní schopnosti, takže ani čtyřkolku, byť o ní trošku uvažuju kvůli lepšímu jízdnímu projevu. projedu si určitě 4x2 i 4x4, ty prachy navíc se mi za to dávat moc nechce. máš s tím nějakou zkušenost? lepší auto za cca půl mega jsem nenašel :)
od: mojžo
pro: angelripper
18.03. 13:05
Jasné že nebude, je to bedňa :)) Jazdné vlastnosti to nemá, prevodovka je na hovno a keď som s tým prišiel domov a ženu som niesol prvý krát na ňom, tak sa pozrela na mňa že "aleee... my máme peniaze Mojžo, či sa niečo stalo?" :D :D
išiel som brutálne po cene a bral to ako arbeitwagen.

ak chceš takéto vyššie auto za tie prachy, kúp si Ssangyong Korando MY2021. Case closed
od: angelripper
pro: mojžo
18.03. 13:17
hehe, já dusterem jel, když to byla úplná novinka, a zanechalo to ve mně poměrně nesmazatelný dojmy. věřím, že na těhle věcech pořádně zamakali, aby dosáhli aspoň výsledku, kterej popisuješ :))

vyšší karoserie není podmínkou, prostě to tam nějak logicky... vyšlo :) původně jsem chtěl ignis (jakože fakt), na kterej ale byla brutální čekačka a pak navíc zdražil, takže jsem se přesměroval na swift sport, na kterej se ale taky čeká, meziročně ho zdražili o 50k a navíc se moc nevejdu do sedadla, ehm. tak zůstala vitara - ta zdražila taky, ale ne tak výrazně. požadavky jsou minimální - musí to aspoň trošinku jet, mít jistej, zábavnej a rozumně pohodlnej podvozek, bejt co nejspolehlivější a s pokud možno co nejnižšíma provozníma nákladama, do kufru se musí vejít kočárek nebo pár bas piva, tzn velikost fabie bohatě stačí. spotřeba, výbava a další věci nehrajou tolik roli, ale tam ta vitara docela exceluje. časem bych stejně koupil nějaký lowcost zábavnější vozidlo, jako je třeba MX5, naopak větší auto potřebovat nebudu určitě.

na ssangyong mrknu, ani nevím, že existuje - a stigma z devadesátek funguje spolehlivě :) první dojem je, že to vypadá jako hezčí RAV4.
od: PiTRiS
pro: mojžo
18.03. 13:19
otázka, jak dlouho to vydrží :D jakože čistě specifikace vs cena to je skoro unreal...
od: mojžo
pro: angelripper
18.03. 13:25
Na ten Ssangyong sa pozri, ja som v tom išiel a za tie prachy veľmi presvedčil, lebo som to takmer kúpil miesto Dustera. Bang for bucks brutálny. a v základe má 163 koní. Stále bol ale drahší o 2800 euro, čo je ďalšia dovolenka v Karibiku, že
od: mojžo
pro: PiTRiS
18.03. 13:41
Je to tak jednoduchý stroj že keď zdola pozerám na auto, povedal by som že je to niečo z roku 1988 :) záruka 5 rokov / 100 000 km, to už ho mať dávno nebudem
od: Petaa
pro: mojžo
18.03. 13:58
Jo, taky jsme se na Korando byli dival jeste loni s tatou a uplne jsem koukal jak pekne a kvalitne to vypadalo. Nakonec teda vzal Kugu, ale to hlavne proto, ze uz asi 20 let mel jen fordy, a do servisu to je 15 minut a ne hodina cesty.
od: blackfox
pro: mojžo
18.03. 14:00
i vaculík to auto vychvaluje :))
https://www.youtube.com/watch?v=8UF1wv87ZpQ
od: mojžo
pro: angelripper
18.03. 16:18
od: Oneiros
pro: mojžo
18.03. 16:24
no tyjo, ja kdyz vidim, jak vypad po trech letech kamosuv Duster, tak bych do toho nesel :o)) uz mu dvakrat menili neco na zadnim zaveseni, v ramci zaruky nastesti, pretesnovali prevodovku, sedacky po roce zacaly byt odrbany a to nemluvim o tom, jak to auto vrze pri jizde v terenu a na silnici hroznej hluk. to je tak koupit na dva roky a pak ho poslat rychle pryc :o))

na druhou stranu jinej znamej ma rok novou Navaru a ma s tim problemy jak svina taky, a to stoji asi trikrat vic jak Duster
od: angelripper
pro: mojžo
18.03. 16:26
ok, dík, ssangyong by mě fakt nenapadnul. cenově je to plus minus jako ta vitara (nižší za sociální výbavu a vyšší za maximální), je to větší auto (což teda úplně nepotřebuju, ale furt to není žádnej gigant) a možnost zvolit kombinaci poháněný nápravu, motoru a převodovky podle vlastního výběru je supr. koukám, že jedinýho pražskýho dealera mám přesně pět minut od baráku a na cestě k prodejci suzuki, tak si to zajdu projet při jednom :)
od: renus
pro: mojžo
18.03. 20:15
na práci to je super auto, mě se docela i líbí
od: biges
pro: mojžo
18.03. 20:29
Jde ti po rozjezdu řadit 2? Měl jsem Dustera ve 4x4 14 dní na Islandu a jakýkoliv rozjezd na silnici byl 1 -> 3. Dvojka šla jen s docela výrazným meziplynem. Super převod do terénu (velká stoupání a klesání ideál), ale na silnici úplně k ničemu. Zajímalo mě, jestli je to lokální specifikum (protože 160 tam ani ve snu), nebo jestli tu převodovku maj takhle nastavenou i na kontinentu.
od: nuclear74
pro: biges
18.03. 21:12
ja myslim, ze to je mineny tak, ze se normalne rozjizdis na dvojku a jednicka je spis nahrada za redukci. aspon tak je to u naseho firemniho, kterej je prvni generace a uplne bez potizi. btw vzdycky me pobavi ty uplne lehoucky dvere, prijdou mne jak z papiru:D
od: biges
pro: nuclear74
18.03. 21:32
Jo, pravda, že za "redukci" by se měla brát spíš jednička. Ostatně ty převody mi přišly dost krátké všechny a řazení 1-3-6 nebo 2-4-6 při klidné jízdě nebyla výjimka. Jen mě zajímalo jestli to bylo specifikum Islandu, kde je max rychlost 90 a krom jedné první třídy silnice na hovno nebo jestli je to tak všude :)

Narvali jsme se do něj na ty dva týdny v pohodě ve čtyrech lidech a nikde nás nenechalo. A to jsme mu na šotolinových a kamenných cestách celkem nakládali. Jako na auto z půjčovny si něj nemůžu stěžovat.
od: mojžo
pro: biges
18.03. 21:49
U 4*4 sa máš rozbiehať z dvojky. Je to v návode.

Ja nemám 4*4. Prevody sú dlhšie. Pri 160 to točí 3800 otáčok. Išiel nsom aj 180, ale akože načo :)
od: biges
pro: mojžo
18.03. 21:57
Navod jsem k tomu v pujcovne nedostal :(
od: Vilda
pro: mojžo
19.03. 10:50
Ten ssangyong se mi libi :)
od: angelripper
pro: mojžo
22.03. 19:47
tak mám domluvenou projížďku v korandu, v suzuki mi buďto nebrali telefon, nebo rovnou řekli, že předváděcí jízdy za současnejch podmínek nedělaj. plus čekačka na swift sport je aktuálně 3 - 12 měsíců, na vitaru v předokolce a manuálu 2 - 5 měsíců, meh.

takže - co si mám koupit, když chci nový a středně velký auto v benzínu a manuálu do 600k? :)
od: Oneiros
pro: angelripper
22.03. 20:30
Mazda 3 X-186 GT. minimalne bych si to vyzkousel
od: angelripper
pro: Oneiros
22.03. 21:43
tam je základní cena 670k, a to v bílý barvě a bez čehokoliv dalšího, bohužel. kromě toho kamarád má CX-30 s tímhle motorem a moc mě to teda nepřesvědčilo.
od: Oneiros
pro: angelripper
22.03. 22:10
cenikova cena mozna, ale se slevama se dostanes pod 600k urcite. aspon, co jsem koukal u mistniho dealera
neni to turbo samozrejme... jestli mel tu CX-30 v awd, tak tam je to horsi urcite
od: mojžo
pro: angelripper
25.03. 13:41
No ako? Už si sa vozil?
od: angelripper
pro: mojžo
25.03. 14:06
nakonec jsem z toho srabácky vycouval - to auto se mi líbí, ale už je na mě moc velký, těžký a moc... ehm, SUV. chtěl bych si to auto nechat docela dlouho a ne ho vyměnit po konci záruky, takže jsem měl i trochu obavy, jak to za těch x let bude vypadat se dostupností dílu, servisní sítí, atd. prostě jsem vyměk, no :) navíc bych chtěl určitě maximální výbavu, a ta už se s nějakýma paketama a dalšíma kravinama pohybuje mezi 650 - 700k, takže nad rozpočet.

koukal jsem na ty mazdy (dá se vyhandlovat sleva 10%, ale opět, už je to nad limit), ještě mě zaujala výběhová corolla 1,6, která je za super peníze, ale to auto je řidičsky úplně mrtvý... a navíc bych se nesmířil s tou šílenou mikrovlnkou na přístrojovce, to je fakt otřes. každopádně včera složená záloha na skladovou vitaru s boosterjetem (jediná chyba toho motoru je, že s takovým názvem by to měl bejt minimálně čtyřistakoňovej osmiválec), doufám, že bych si ji do víkendu moh vyzvednout.
od: angelripper
pro: mojžo
25.03. 14:14
jo a jinak koupě auta je momentálně fakt skvělá zkušenost - všichni autorizovaný prodejci suzuki mi po telefonu rovnou řekli, že projížďka není možná, tak jsem se domluvil na statickou prohlídku konkrétně vybavený verze v TERSu v počernicích. samozřejmě tam na mě čekala výbava nižší, což mě teda docela nasralo, když už si to nemůžu ani projet. tak jsem ještě odpoledne jel do stodůlek do emila freye, kde mi řekli, že v případě zájmu o neskladovej kus musím zaplatit 20k nevratnou zálohu - za auto, ve kterým jsem nejel.

po dlouhým vyjednávání jsem nakonec ukecal aspoň patnáct minut za volantem bez doprovodu. vládní nařízení ftw.
od: mojžo
pro: angelripper
25.03. 14:27
Ja som kupoval Toyotu C-HR hybrid a tam sme to spravili tak, že mi auto požičali - normálne na zmluvu.

Aby som sa mohol povoziť.
Presvedčilo, rovno som s ním odišiel
od: angelripper
pro: mojžo
31.03. 22:49
tak vitááára je doma, dneska v poledne jsem ji vyzvedával. na nějaký dojmy je zatím brzo, celej den jsem okolo toho něco zařizoval a zatím najel asi 90 km, heh. ale jsem přijemně překvapen, všechno funguje moc hezky, řidičská pozice je perfektní (mám furt problém se občas poskládat i do novejch aut, o starejch ani nemluvě - nejednou jsem musel řídit třeba bez bot, ehm), podvozek je supr, pohodlnej, přesnej, v zatáčkách nejprv výrazně zaklekne, ale dál už se nenaklání. řízení je ok, samozřejmě žádná extratřída, ale v rámci třídy si nemůžu stěžovat - je rychlý, citlivý a volant je tak akorát. zatím jsem to netočil někam přes 4k otáček, protože to nechci první kilometry moc trápit (ani nevím, nakolik je to vlastně relevantní), ale jede to překvapivě pěkně a rozhodně to není žádná brzda provozu - je tam lehká turbodíra, ale není to žádná hrůza, a táhne to skvěle už od nízkejch otáček. řečeno slovy klasika - zatím hodnotím veskrze kladně :)

obligátní fotka z nejbližší benzínky pět minut po převzetí, protože ty jsou vždycky nejhorší.

https://i.imgur.com/aB0jHkD.jpeg
od: mojžo
pro: angelripper
01.04. 00:25
To sme to posunuli od Tatry 613 a Alfy 147 GTA, povedz :)))

jasneže. Suzuki proste funguje. Šetrí peniaze, ktoré využiješ napríklad na cestovanie. Tak to má byť. Good choice

aalebo Ti ušetrí prachy na plesnivú MX5, ktorá Ti všetko vynahradí.
Vyskúšané za Vás
od: blackfox
pro: angelripper
01.04. 01:34
to volvo vypadá fakt dobře no

jokes aside, proč ses rozhodl pro nový auto? jakože ne tvoje nový, ale komplet nový.
od: nuclear74
pro: mojžo
01.04. 09:44
no to jsem vam chtel uz minule napsat, ze co to kurva je, ze tady se normalne nakupujou SUV. to je ostuda, ze uz i scorephorum podlehlo.
od: angelripper
pro: mojžo
01.04. 10:32
jako jo, no :)) takovej je právě plán - mít něco, čím můžu jet s klidným svědomím někam na druhej konec evropy, a za dva nebo tři roky jako druhý auto přikoupit právě něco dvoumístnýho bez střechy.

fox&nuclear> SUV nebylo vůbec v plánu, prostě to tak ... vyšlo. radši bych samozřejmě nějakej hatch nebo sedan, ale ty jsou dneska nedostatkovým zbožím. jak jsem psal, chtěl jsem nový auto, protože si ho chci nechat dlouho, klidně i deset let. rodinu rozšiřovat nebudeme, domácí zvířata neplánujeme, chalupáři nejsme a pravděpodobnost, že bych s úderem čtyřicítky začal lyžovat nebo se ze mě stal fanatickej cyklista, je poměrně malá, takže 4,2 metru "velký" auto je dlouhodobě úplně v pohodě.

původně jsem chtěl suzuki ignis, kterej je menší než citygo, ale bez problémů si do něj sednu sám za sebe, ale zaprvý to není auto na nějaký delší přesuny, zadruhý minulej rok dost zdražil a je na něj extrémně dlouhá čekačka. tak jsem se přeorientoval na swift sport, kterej má větší kufr, pořád dost místa uvnitř, dvojnásobnej výkon a stojí o pár desítek tisíc víc. jenže ten vzápětí taky zdražili a čeká se na něj rok :D vitara nabízí stejnej motor jako swift sport a pořád váží málo, sotva 1200 kilo, takže jede furt pěkně, přitom je to ve všech ohledech "dospělejší" vozidlo.

a proč nový - s mým rozpočtem můžu mít osmiválcový AMG, moc pěknýho kompresorovýho jaguára, případně z rozumnějších voleb třeba fakt pěknej zánovní focus ST, ale to nějak nesplňuje ty požadavky na spolehlivost, bezúdržbovost a pokud možno co nejlevnější servis. samozřejmě jsem koukal na pár let starý ojetiny, problém je ovšem v tom, že tyhle malý auta si drží ceny - takže když půjdeš do tři - čtyři roky starýho kusu s 50k km na tachometru, ušetříš třeba pětinu oproti úplně novýmu auto, což mi připadá jako šílenost. ani nemluvě o tom, že konkrétně ta vitara prošla v 2019 faceliftem, takže dostaneš i morálně zastaralejší auto.

samozřejmě jsem zvažoval i jiný varianty, ve hře byla dlouho třeba nová fiesta ST, která by se do rozpočtu vešla a byla by bezpochyby rychlejší a zábavnější, ale asi bez toho dokážu žít. uznávám, že vitara se zdá trochu jako důchodcovská volba, ale když to srovnám s jinýma autama ve třídě (případně i o třídu vejš, doteď s hrůzou vzpomínám na novou hondu CR-V, která je fakt totální rezignací na jakoukoliv chuť do života), tak je to vyloženě formule 1 :))
od: Oneiros
pro: angelripper
01.04. 11:28
Holt jsi prostě zfotrovatel a vymekl a přestávám se s tebou bavit :o)) tak ať slouzi
od: angelripper
pro: Oneiros
01.04. 11:59
si piš, teď sem budu chodit psát už jenom nadšený výkřiky ohledně spotřeby a hlášení, kolik golfovejch holí se mi vejde do kufru :))
od: mojžo
pro: angelripper
01.04. 19:49
Však ja Ťa úplne rozumiem.
Prevádzka starého auta je príšerne finančne náročná.

Keď vidím zoznam investícii do 16 ročného BMW E90 čo mám doma, ktoré držím v stave aby ozaj bez problémov došlo kam chcem a kedy chcem a aj naspäť, tak to by som v pohode splatil nejaký leasing nového vozu.
Samozrejme by to nebolo E90, takže seriem na to.

MX5 šupuje :)
od: BroER
pro: angelripper
02.04. 12:15
Pecka.

Vitaru jsem měl dlouhou dobu v úmyslu pořídit jako druhý auto, ale nakonec z toho sešlo. Je to parádní auto.
od: nuclear74
pro: angelripper
02.04. 12:42
nj je to logicka volba. to vitaru s boosterjetem vsude chvali a v bazarech si to drzi cenu. Coz te podle tvyho planu ale moc nezajima.) Je to jedno z mala aut, kde bych to suv prekous asi taky. hlavne diky tomu motoru a tomu, ze to ma rozumnou velikost a nejak si to na nic nehraje.

ted nevim, jestli jsem to neprehlid. Ale je to teda allgrip nebo 4x2? A je to uz ten mildhybrid?
od: angelripper
pro: nuclear74
02.04. 13:06
jo, budoucí prodejní cena nehraje roli, až to budu za deset let řešit, tak bude stejně mizivá :) posez není extra vysokej a nesedí se tam jako na záchodě, což je problém většiny menších SUV. délka 417 cm, vejška asi 160, takže taky v pohodě. zatím fakt megaspokojenost, pořád čekám na nějaký to "je to dobrý, ale...", nicméně zatím se to nedostavuje. dokonce i interiér je moc fajn, nízká cena je vidět na výplních dveří, který ale zase vypadaj docela odolně, a na takový pseudodekorativní liště na palubce, o který jsem už na předváděcí jízdě uvažoval, že ji nechám okamžitě přefóliovat, ale nakonec to není tak hrozný.

jojo, je to 2021, tzn mildhybrid. nejsem si jistej, jestli to reálně něco dělá kromě snižování tabulkovejch emisí :) a předokolka, 4x4 jsem chvilku zvažoval, ale je dražší, těžší a reálně pro ni nemám žádný využití. navíc se dodávaj na zimákách, což teď jaksi není ideální. 4x4 bylo chvilku ve hře z důvodu, že ten systém připojuje zadek i v zatáčkách, ale neplánuju s tím drtit okresky, takže je to asi jedno. a terénní schopnosti mě nezajímaj, maximálně s tím vyjedu na nějakou lesní cestu, a to ještě tak dvakrát do roka. byl jsem zvyklej jezdit s alfou, která měla stavitelnej KW podvozek, se kterým jsem se nedostal ani do některejch podzemních garáží a škrtal jsem o retardéry, takže pohoda :)

od: LukKe
pro: all
25.03. 11:36
lol.. mi postupne prisly asi 4 pokuty z lonskyho cervna, kdyz mi propadlo parkovani, jak to zrovna odpousteli kuli covidu, a nevsiml sem si toho.. se na me hezky vyradili svine ;)) hlavne, ze jinak to tu furt platim a stejne nemam kde zaparkovat..
od: PiTRiS
pro: LukKe
25.03. 11:55
kamarád právník, co pořád na modré parkuje na dejvicích, protože parkovačku má někde na p4 dle trvalého, říkal, že se ty pokuty dají nějak sloučit, když to je za stejný přestupek...
viz asi tohle - https://www.praha11.cz/cs/mestska-cast/bezpecnost-na-jm/prevence/ridice-desi-pokuty-o-kterych-nevi.html#:~:text=Pokuty%20lze%20slou%C4%8Dit,nav%C3%BD%C5%A1en%C3%AD%20%2B%201000%20K%C4%8D%20spr%C3%A1vn%C3%AD%20poplatek.
od: LukKe
pro: PiTRiS
25.03. 11:59
jo, to je presne ono.. tohle me strasne nasira.. nejen, ze system upozorneni na koncici parkovny je uplne tragickej (prijde ti asi 1 mail mesic dopredu), ale jeste vlastne zjistis az po roce, ze nekde parkujes blbe a jen ti naskakuje jackpot.. jinak bych samozrejme hned zacaloval ten litr.. jenze tady nevim, kolik jich prijde, no :D bura je furt celkem dost
od: PiTRiS
pro: LukKe
25.03. 12:04
tak ono i za to parkování máš reálně sazbu až 1k když to vyřešíš rovnou, 2,5 když to jde do správka. Jasně, reálně ti dají za každé asi 200-300 takže pokud jich nemáš 10, asi nemá cenu to sloučení řešit

já jednou takhle "na černo" parkoval asi měsíc přímo v té ulici u úřadu, protože v té době ještě nechodili zprávy o konci platnosti a uvědomil jsem si to až když jsem do schránky dostal info o zavedení fialových zon :) no, naštěstí nějakým zázrakem nepřišlo nic...
od: PiTRiS
pro: LukKe
25.03. 12:05
jinak červen, to jsou 2 měsíce... to by se mohlo dát nějak uhrát na promlčení (myslím že to je jen rok ne?) :D
od: LukKe
pro: PiTRiS
25.03. 12:08
nevim, no :)) nechc to resit kurva.. pockam ted 15 dni teda, kolik toho jeste prijde a uvidime :)) mam tam nejaky pokuty z 24 26 a zaplaceny to mam od 3.7. koukam :))
od: Gandalf
pro: LukKe
25.03. 12:37
Já s tim mám osobní zkušenost - loni mi prošla parkovací karta na P8 a za dva měsíce se mi nashromáždilo asi 8 pokut. Zašel jsem na přestupkový oddělení (adresa je uvedená na pokutě) a zeptal se tam pána, jestli s tím jde něco dělat. On mi řekl, že absolutně není problém to sloučit do jedný a zaplatil jsem 1x 500 Kč v hotovosti, napsal mi papírek a bylo vyřešeno.
od: Gandalf
pro: LukKe
25.03. 12:38
Jo, až tam přijdeš, tak se připrav, že tak půlka pokut už bude uzavřená s tím, že třeba byla hůř vidět značka, že byla znečištěná modrá čára a podobně a bude to o dost menší drama než se zdá.
od: LukKe
pro: Gandalf
25.03. 12:46
aha, super.. tak to zkusim, koukam, ze to prestupkovy odd. je tady kousek na urade, akorat maj samozrejme az v pondeli hodiny.. diky

od: PiTRiS
pro: all
18.03. 11:39
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-kushaq-indie.A190722_130851_automoto_fdv

kde kurva škodovka chodí na ty jména? tam někdo něco hulí? :D o.g. kush nebo ušák? :D
od: tsu
pro: PiTRiS
18.03. 12:04
dyť to máš v tom článku přímo napsané ty lulino:

Slovo kushak pochází ze staroindického sanskrtu a označuje krále či vládce.

od: mightning
pro: all
02.03. 16:56
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Citro%C3%ABn-C5-Tourer-CrossTourer-XTR/vhc:car,ms1:5900_13_,frn:2014,prx:12000,ful:diesel,mlx:200000,dmg:false,ao:pictures,ehs:true,crl:true,isf:true/pg:vipcar/318670561.html

nechtel jsem pokracovat v tom threadu dole bo je uz moc dlouhy... nazory na Citroen c5?

Jak me auta obecne spis serou, tak ten citroen s hydraulickym podvozkem mi prijde hrozne cool, myslim ze v kombinaci s tema mega pohodlnejma sedadlama by to jezdeni v tom mohlo bejt extremne na pohodu... zene se teda furt libi vic passat, ale sedel jsem za posledni tyden v obou a passat mi proti tomuhle prisel jak takovej zebrinak... Jedine bych do nej sel kdyby to melo byt tak ze je o hodne spolehlivejsi, ale nevim jestli to tak je, nebo je to jenom predstava fanousku koncernu (a ze jich je).
Jinak zena chce naftu (je na to zvykla a kdesi cosi), takze mazdu jsem z vyberu vyradil
od: angelripper
pro: mightning
02.03. 17:06
tyve, crosstourer, to jsem ani nevěděl, že existuje :D jinak za mě je C5 zcela laicky fajn, měl jsem ho taky v užším výběru, ale je to už moc starý a zbytečně velký. pohodlný to je až až, líbí se mi design a interiér, poruchovosti bych se taky nebál, jenom si možná počkej na mojža s názorem na motory a na cenu údržby a spolehlivost toho podvozku...:) jsem teď línej studovat, jaká je tam převodovka, ale jestli to jsou už ty nový hydroměniče, tak bych ho bral radši než manuál.

ale jinak si kup mazdu. proč žena chce naftu? proběhla tam nějaká racionální diskuse? :)
od: myny
pro: mightning
02.03. 17:22
Táta měl dva, s každým najel cca 130 000 a nepamatuju si, že by s nimi něco zásadního bylo. V tom druhém jsem taky najel pár tisíc kilometrů a pohodlí je neuvěřitelný. Na Balkáně jsme párkrát na horších cestách využili zvýšení podvozku, naopak tvrdší režim se hodí na klikatých okreskách, jel jsem s ním na tu poslední neslavnou Score Kalbu na Křivoklát a jízda mě určitě bavila víc se "sportovním" nastavením. Vnitřní prostor i vepředu nic moc, výhled hroznej, ale celkově je to určitě dobrý auto. A měl másážní sedačku řidiče. :) Někdo říká, že hydraulický podvozky jsou dlouhodobě nejspolehlivější, ale pak jsem zase viděl videorecenzi C5 první generace, která měla po 15+ letech podvozek úplně v pohodě, takže to možná bude jen laický předsudek.
od: mightning
pro: angelripper
02.03. 17:23
podvozku se nebojim, melo by to drzet a dily pry jsou podobne drahe nebo i o fous levnejsi nez klasicke perovani. jenom asi zalezi na tom, kolik lidi s tim u nas umi delat, ale zas tak hrozna rarita to neni, tak snad by se v okoli brna mohl najit nekdo, kdo na tom umi pracovat.. ale kdyby se vyjadril mojzo, budu samozrejme stasten :)

mela by tam byt EAT6, coz je ten hydromenic. mas s tim nejake zkusenosti?

co se tyce benzinu tak... no, racionalni castecne, spis je to o zvyku no, ale taky hodne o nasem stylu jizdy, v podstate viz tulipuv post v tom threadu, 29.01. 15:56. Ze na to proste tak nejak kdykoli dupnes a ono to jede, nemusis vymyslet co tam zaradit, s tim ze prakticky vsechny nase jizdy jsou spis dlouhe presuny, casto po dalnici, tak to pusobi tak nejak pohodlnejc
ale jako je otazka, jestli u tohohle konkretniho kusu s 186k kilometry nebude brzo potreba resit vsechny ty dieselove picoviny. Na druhou stranu treba DPF by citroen mel mit vcelku levny i kdyby se mel menit (koukal jsem i na KIA optimu a tam pry novy DPF vyjde na 80k, wtf), ten zbytek nevim
od: myny
pro: myny
02.03. 17:25
*dlouhodobě nespolehlivější
od: mightning
pro: myny
02.03. 17:26
hm, vyhled mi prisel ok, i kdyz jsem v nem jenom sedel a nejel... rodice zeny maji peugeot 508, coz je v leccmes dost podobne auto, a z nej mi ten vyhled prisel mnohem horsi, hlavne B sloupek tak silny, ze pri kolmem couvani treba z prijezdove cesty na silnici prakticky nevidis vubec nic
od: myny
pro: mightning
02.03. 17:27
Já jsem řídil 407, 508 i C5 a jedině u 407 mi na tak velké auto přijde, že je z ní docela dobře vidět. V C5 jsem si připadal vždycky jako tankista.
od: PiTRiS
pro: mightning
02.03. 17:29
ve starší verzi jsem jel jednou a přišlo mi to jako strašná loď - jak velikostí, tak tím jak se to na silnici chová. Jinak to jelo pěkně a místa v tom bylo tři prdele mno...
na ten podvozek bych si dal bacha, může to jít taky dost do peněz a jak kvalitní to citroni maji netuším
od: mightning
pro: myny
02.03. 17:32
jako v tomhle asi ten passat rulez no. sice si v tom clovek pripada jak v takove vetsi fabii prvni generace, ale videt je z toho luxusne
od: nuclear74
pro: mightning
02.03. 20:51
ja bych do toho nesel. tyhle velky slozitejsi francouzi jsou plny drahejch pasti, ktery bud nemusi nastat nebo nastanou a pak proste krvacis.

hdi sam o sobe je ale dobrej motor a prevodovka aisin je v tomhle dobra volba.
od: angelripper
pro: mightning
02.03. 21:03
no nevím, držet to bude, ale když slyším ty historky ze servisů od lidí se starýma citroenama (XM a C6 obzvlášť), tak mě jímá hrůza - samozřejmě třeba mercedes bude dražší, o takový lancii thesis se slavným skyhook systémem ani nemluvě...:) asi to nebude žádnej průser, ale byl bych obezřetnej.

EAT6 by podle všeho měla bejt ta, kterou jsem zkoušel v cactusu a C3, a je naprosto super. není to teda žádnej rychlík, ale řadí tak, že o ní vůbec nevíš, což je za mě do takovejch aut naprostej ideál. necuká, reaguje předvídatelně a spolehlivá je podle všeho taky.

no, dupneš na to a ono to jede - není tohle spíš důvod, proč si koupit ten automat? :) to fakt není o benzínu nebo naftě, podřadit musíš v obou, aby to jelo co nejlíp - to, že má dízl krouťák níž přece neznamená, že dám podlahu, zavřu oči a doufám, že to předjíždění stihnu :)) ale co já vím, nedokážu si představit situaci, kdy bych si s ročním nájezdem dejme tomu pod 40k km dobrovolně koupil naftový auto.
od: Gandalf
pro: mightning
02.03. 21:14
Já tomu úplně nerozumim, ale přijde mi to jako fakt cool auto. Jednou jsem jel s taxikářem, kterej řikal, že už má asi třetí novej citroen a v garáži cx a ještě jeden starší a že když u těch podvozků děláš správně údržbu a staráš se o to, tak s tím nejsou problémy. Pohodlný to bylo super :)
od: nuclear74
pro: angelripper
02.03. 21:24
no vetsinou fakt podrazovat nemusis. to maxium kroutaku je tak nizko, ze ho mas k dispozici blizko cestovnich otacek.
ale tak tim automtem je tohle stejne vyreseny.
haluz jsou ale ty novy vicestupnovy automaty. pze ten vykon se tam uplne ztraci v tom neustalym prerazovani:D jezdil jsem nejakou dobu s GLA 4matic a tam kdyz v normalnim rezimu dupnes, ze nekoho predjedes nebo se chces proste rychle rozjet, tak to furt akorat radi. jediny vychodisko je jet na sport, ale tam ti to zas nechava bezne vytocenej motor, i pri klidny jizde. no nechtel bych to.)
od: Oneiros
pro: mightning
02.03. 23:40
C5 je dobra. to mi prijde az podezrele levny. nechapu, proc tam neni vyfoceny misto ridice a motorovy prostor. urcite bych si nechal poslat nejaky fotky navic
od: dew
pro: nuclear74
02.03. 23:53
otec jezdi s automatem a naprosto rutinne pri predjizdeni prepina do sportovniho rezimu, pak zas zpatky. clovek by skoro rekl "podrazuje". :))
od: zila
pro: Oneiros
03.03. 09:30
Podezřele levné mi to nepřijde. Za podobnou cenu jsem před rokem kupoval toho svojeho C4 Grand Picasso, s podobným motorem, nájezdem a taky ve vysoké výbavě. Musíš to brát tak, že je to francouz a lidi jim nevěří - tudíž jsou ojetiny levnější.

Nicméně bez prohlédnutí osobně bych auto nebral. Hádám se s tím tady počítá. A ještě jedna poznámka. Je jisté, že to má hyropneumatický podvozek? Já ho třeba nemám a nikde ho tam psaný nevidím. Aby někdo nebyl zklamaný:)
od: nuclear74
pro: zila
03.03. 09:36
oni taky trpi na majitele, pze si ty auta kupujou lidi, co pak setri na servisu. takze pak v bazaru casto narazis na kusy, kde toho je dost zbastlenyho nebo nefunkcniho
od: mightning
pro: zila
03.03. 09:50
jojo, to tam psane je. Fahrwerk: Hydractiv III+

nicmene nasel jsem na tom jiny problem a to ze to auto je zrejme po kurakovi, coz je celkem sajze.
zatim kazdy ten citroen co jsem nasel, tam mel nejake takove 'ale', dopice.

timhle stylem to nakonec dopadne tak ze koupime toho blbeho passata, protoze tam je takovy vyber, ze proste vzdycky neco najdes
od: PiTRiS
pro: mightning
03.03. 09:54
tak kouž se z toho dá relativně ok dostat ozonem... a wunderbaum stromečky :D
od: sairon
pro: PiTRiS
03.03. 09:59
tyvole, když vlezu do auta, kde smrdí wunderbaum stromečky, tak se mi chce blejt. možná pro taxikáře dborý, no...
od: PiTRiS
pro: sairon
03.03. 10:02
pro taxikáře jsou vonící chlupaté kostky kolem zrcátka :)))
od: mightning
pro: PiTRiS
03.03. 10:11
tyvole nesnasim jakoukoli vuni v aute. chce se mi z toho blejt kdyz to citim
od: nuclear74
pro: mightning
03.03. 10:26
passat je sice nuda, ale auto to je dobry, to se musi nechat.)
od: Oneiros
pro: zila
03.03. 10:44
Akorát že za poslední rok sly ceny ojetin nahoru právě. Ale tak s tím kurakem se to celkem vysvetluje
od: zila
pro: Oneiros
03.03. 11:04
Ale hovno. Mrkni třeba sem. Tam jsem kupoval auto a stojí to furt stejně. I s tou mightningovou cenou to vyhcází celkem šul nul.

https://www.sauto.cz/detail-prodejce/slovacky-autobazar-bzenec/3967
od: Oneiros
pro: zila
03.03. 13:23
Podle jednoho shopu se nedá orientovat. Poslednich několik let ceny ojetin rostou, každý rok je rekordní co se týče průměrných cen. Podrazily nový auta, a výrazně kvůli emisní omezením a novému způsobu testování spotřeby a emisi, slušných ojetin je málo. Teď ještě není sezóna, teprve začne s jarem. Je fakt, že se to více projevuje u zadaných modelu, především koncernovych. Ale týká se to všech aut
Automobily 3.0
Vytvořeno26. prosince 2015 18:53
AutorOneiros