místnost: Nostalgie - Pokec o starších hrách

od: Richmond
pro: all
17.03. 20:24
od: zila
pro: Richmond
18.03. 08:39
Tohle mi nedělej. V zásadě to nepotřebuju, tu firmu neznám, ale teď to chci.
od: Oneiros
pro: Richmond
18.03. 19:24
dobre, beru
od: Richmond
pro: Oneiros
18.03. 20:19
je tam i firma Ocean :)

od: Richmond
pro: all
16.02. 19:02
Dalsi dil vyzvy na Hight-voltage! Tentokrat v Grand Prix Circuit od Accolade:
https://www.high-voltage.cz/2019/vyzva-grand-prix-circuit-circuit-de-monaco/

Tentokrat si verim! :)
od: Richmond
pro: Richmond
16.02. 20:31
a je to tam vole!
od: mojžo
pro: Richmond
17.02. 17:58
si to hecol
od: Richmond
pro: mojžo
17.02. 18:27
se rano probudim a najednou jsem treti...tak jsme dal max obtiznost s rucnim razenim, Ferrari, ale vic nez cas pod 1:03 jsem z toho nevymacknul :(

od: Richmond
pro: all
20.05. 08:35
Jsem nevedel, ze uz existuje i pc verze Eye of the Beholder trilogie s automappingem.
http://personal.inet.fi/koti/jhirvonen/ase/
http://personal.inet.fi/koti/jhirvonen/ase3/
od: Tom Pear
pro: Richmond
01.01. 18:38
Dík moc za radu, splním si teda další rest a přidám zářez na pomyslnou pažbu. Nakonec jsem si stáhnul DOS verzi Eye of the Beholder do které jsem přihodil tento automapping "ALL-SEEING EYE" od toho Hirvonena. Funguje to výborně, řekl bych až nechutně výborně. Chtěl jsem jen čisté objevování mapy a tam jde zapnout popis pomalu každé cihličky ve zdi + takové vymoženosti jako teleport na jakékoliv místo ve hře, nebo komplet objevení mapy se vším všudy apod., což kapku devalvuje samotnou hru. Samozřejmě mě nikdo nenutí tyhle volby využívat, ale ta možnost tam je.
Dost mě ale rozčiluje, že to musím hrát v okně, abych na mapu viděl a že se nelze plynule přepínat mezi fullscreenovou hrou a mapou, což by pro mě osobně bylo více přijatelné, ale budiž. Pořád lepší než si to kreslit ručně.:)
od: Richmond
pro: Tom Pear
02.01. 16:33
fakt? Tak to oproti te Amiga verzi pridal spoustu veci. Doufam, ze jsi nevymeknul a hrajes na prazdnou postupen objevujici se mapu! :))
od: Richmond
pro: Tom Pear
02.01. 16:33
mozna je lepsi ta amiga verze, kde se mapa zobrazuje po stisknuti tabelatoru a funguje stejne jako v Lands of Lore.
od: Tom Pear
pro: Richmond
02.01. 21:37
Už jsem si kapku zvyknul. A mapu si nechávám objevovat samozřejmě postupně, jen vždycky jak prolezu celé patro a už chci jít po schodech dolů s vědomím, že mám vše hotovo, tak nahodím "hinty" abych zjistil, že jsem blbec sežral pár vajec v šestém podlaží a teď už tam nesplním tamnější speciální úkol a nebude tak halapartna +5, takže jsem akorát nasraný.:)

Ale je fakt, že mám zapnuté zobrazování průchozích zdí, když u nich stojím, ikdyž na ty se dá celkem v klidu přijít i tak, jen to chce obouchat ksichtem každou zeď, což mi odpadlo a mám zapnutou i předvolbu viditelnosti monster na prozkoumané mapě jako červené tečky(v neprozkoumaných oblastech monstra vidět nejsou), což mi nepřijde při těch respawnech jako nic extra ulehčujícího, spíše pohodlného.
od: Tom Pear
pro: Richmond
02.01. 22:49
Jako, baví mě to hodně, tak jako Ishary, nebo Dungeon Mastery, ale co mě u této hry zklamalo, bylo generování charakterů. Možnost nahodit beztrestně jen tak všechny vlastnosti na maximum, to mi přijde jako celkem nechutné. Jistě, lze rollovat a popř. přehazovat body poctivě, ale i tak. Jsem si musel sám pro sebe určit čtyři pravidla, pro vytvoření charakterů, abych si alespoň kapku připadal jako "normální" hráč.:)
za 1) 90 bodů na rozdělení do všech vlastností - rolloval jsem bez problému 90+ u všech, takže jsem se prakticky okrádal
za 2) jen jedna vlastnost u každé postavy max. na 18 bodů
za 3) minimální hodnota vlastností ne méně než 10 i u těch nepotřebných - žádné charisma na 3 body apod. v zájmu navýšení ostatních vlastností zásadně neuznávám
za 4) odolnost u všech rovných 16 - tady jsem trošku podváděl, protože počáteční hit body jsem si následně nastavil na maximum u všech postav dle pravidel o odolnosti.

Takže jsem vyběhl v sestavě(síla/inteligence/moudrost/obratnost/odolnost/charisma):
Paladin: 17/10/13/16/16/18
Ranger: 17/12/15/18/16/12
Cleric: 16/10/18/16/16/14
Mage: 12/18/15/17/16/12

Pořád si nepřipadám jako hardcore hráč, ale neberte mi alespoň částečnou iluzi poctivosti.:)
od: Richmond
pro: Tom Pear
03.01. 17:57
no to neni jen zalezitost Eob serie, tohle umoznovali chlapci z SSI i u jinych titulu. Mne tedy nenapadlo v zivote to pouzit a naeditovat si tam nejakyho namachrovance. ani jsem nad tim nepremyslel. docela by me zajimalo, jeslti to vubec nekdo pouzil.
Jinak doufam, ze to bavi, on je to celkem "jednoduchy" kousek, ale obcas da zabrat (spis puzzly nez souboje). I po letech me porad pritahuje grafika.
od: Tom Pear
pro: Richmond
03.01. 18:43
Tak mí dva starší kluci(19 a 16) si za mými zády klepali na čelo, co jsem to zas vyhrabal za "hovadinu" a jestli jsem "normální", ale mi se to prostě taky graficky líbí... prostě si nemůžu pomoct ... holt už jsem taky vykopávka. :)
od: Tom Pear
pro: Richmond
06.01. 00:53
Tak první díl dokončen. Průběh dobrý a zábavný, hezky to odsýpalo, pár puzzlu dalo zabrat, ale uznávám, že s automapou to bylo jednodušší než jsem čekal. Závěr však vyloženě slabý, jako otevřu celkem bezvýznamné dveře a najednou beholder. Za půl minuty bylo po něm a hra okamžitě skončila, bez fanfár, bez outra. Nevadí, už jsem portnul partu do EoB 2 a pokračujem dál.
od: Richmond
pro: Tom Pear
06.01. 10:01
bohuzel pc verze outro nema na rozdil od amigy
od: Richmond
pro: Tom Pear
06.01. 10:02
a Beholdera jsi dal na ferovku, taneckem anebo jsi ho vlakal do te pasti?
od: Tom Pear
pro: Richmond
06.01. 13:37
Jestli myslíš, úder/kouzlo/úhyb... tak tanečkem :)
O té pasti jsem ani nevěděl, to jsem si prohlídl až dneska na youtube, jsem si říkal, že mi ta hůlka o které mluvili trpaslíci byla nakonec k ničemu.
od: Tom Pear
pro: Richmond
14.01. 20:45
Druhý díl dohrán. Jednička byla fajn, ale dvojka byla o dost lepší. Nepřátelé už zde byli větší výzvou a přestali chodit za mnou v "kruhu", takže člověk musel daleko více pohybově taktizovat a využívat kouzel, což bylo mnohem zábavnější. Konečný souboj už byl celkem o precizním uhýbání a přebíhání do výhodných pozic. Shrnuto, podtrženo EoB2>EoB1 ... tak pojďme na trojku.
od: Richmond
pro: Tom Pear
15.01. 10:49
gratulace! Ke trojce je uz automapping?
od: Tom Pear
pro: Richmond
16.01. 01:44
Zdá se, že jo, ale jen na tu EoB3 GOG verzi či co. Zkoušel jsem ho nahodit do dos verze co jsem někde stáhnul, ale nešlo mi to, resp. šlo ale dělalo to bordel, takže jsem si někde na netu stáhnul prázdné mapy bez popisků a hraju s nima. Kreslit se mi to opět nechce. Sice vidím, jak oblast vypadá, ale řešení puzzlů z nich stejně nevyčtu, takže aspoň tak.
od: Tom Pear
pro: Richmond
20.01. 00:53
Hotovo, dohráno a teda nemůžu si pomoct, ale vidím tady analogii s třetím dílem Isharu. I tady u EoB3 se nejlíp hodí věta: "sakra, ta trojka byla jakási divná"... teda, ne že by to byl úplný propadák, ale čekal jsem víc. Celý díl to bylo takové bezduché a prázdné. Kde nic tu nic. Souboje naprosto jednoduché, stačilo jen rubat mým paladinem a hraničářem na hrotu a mág a kněz sloužili vyloženě jen jako doplněk. Útočná kouzla totálně k ničemu a nebýt toho, že byli nutní k některým questům, tak tam ani nemuseli být. A na můj vkus až příliš mnoho slepých míst, kde se dalo zakysnout. Konec už jsem dojížděl vyloženě z povinnosti.
Shrnuto podtrženo: jednička byla dobrá, dvojka skvělá a trojka slabá, přesně jako když jsem hrál Ishary.
Příští kapitola: Lands of Lore
od: Richmond
pro: Tom Pear
20.01. 12:10
gratulace! treti dil mam terpve pred sebou.

Hele a to ses dal na nejakou cestu pokani, ze zacinas dojizdet tyhle herky? :)
od: Tom Pear
pro: Richmond
23.01. 23:19
Mě tyhle hry bavily odjakživa, ale mám rád hry tahové(Brány Skeldalu), nebo s pauzou na kola(M&M) ... těmhle zběsile klikacím dungeonům jsem se vždycky vyhýbal, ale v posledních letech jsem povolil :)
od: Richmond
pro: Tom Pear
30.01. 18:09
vono tech zbesile klikacich dungeonu az tak moc neni, jsou v jasne mensine oproti tem tahovych/semi tahovym

od: Martianno
pro: all
21.01. 22:14
Tak se mi podařilo jailbreaknout starší iPad, nainstalovat na něj DosBox a už si pařím Civilizaci I.
od: Black.Tulip
pro: Martianno
22.01. 00:33
špatný account
od: Mission_Failed
pro: Martianno
23.01. 08:13
Nepokradeš!
od: Martianno
pro: Mission_Failed
23.01. 16:21
Táhni, jailbreak je i podle Apple legální, jen přijdeš o záruku a civka je abandonware.
od: vrennatic
pro: Martianno
24.01. 00:30
To byla imho narazka na jeden score mem, jehoz jsme byli oba soucasti 😁. Vzpomenes si, nebo ti mam osvezit pamet?
od: Martianno
pro: vrennatic
28.01. 12:45
..hmmm.. Nechytám se :)
od: vrennatic
pro: Martianno
28.01. 13:00
od: Black.Tulip
pro: vrennatic
28.01. 21:27
cool :)
od: Martianno
pro: Martianno
29.01. 17:13
Tak to už jsem za těch 11 let úplně zapomněl. Ale hezký stěr. Dobře my. :)

Ze stejného roku je shodou okolností tahle věc tady z fora, na kterou jsem si díky tobě vzpomněl. Koukám, že se jí tam taky celkem daří:
http://www.lamer.cz/quote/20791
od: noximo
pro: Martianno
29.01. 17:16
Fuck, to už je jedenáct let?
od: Mission_Failed
pro: noximo
30.01. 07:38
Už jsme jednou nohou v hrobě, no.

od: Mr. M
pro: all
17.01. 17:36
hrat MUD II na hodine Richarda Bartla.. to je teprve nostalgie :D
od: renus
pro: Mr. M
17.01. 19:40
poprvé jsem o mudech četl někdy v hlubokých 90 v Ikarii a hrozně jsem to toužil vyzkoušet..pak ale uteklo 10 let a už to byl pravěk :)

od: Iggy
pro: all
14.01. 09:17
od: angelripper
pro: Iggy
14.01. 10:06
někdo na to tady už včera/předevčírem upozorňoval a vůbec nemůžu najít ten původní post, ani v jaký místnosti to bylo :)) každopádně dík za připomenutí, objednáno... nakonec teda jenom standardní edici.

od: noximo
pro: all
21.12. 17:34
https://www.pcgamer.com/baldurs-gate-anniversary/

Mne tedy první Baldur's Gate nikdy moc nechytlo, ale i tak trocha té nostalgie tam je :)
od: Mission_Failed
pro: noximo
22.12. 19:38
S chutí jsem pročetl, díky:)

od: Richmond
pro: all
15.12. 20:20
Protoze se blizi vanocni dovolena, nainstaloval jsem si svo vysnenou hru. Po instalaci z Gogu downgradoval zvukovku na Adlib, protoze to, co tam je implicitne nastavene fakt neni na dlouhej poslech. No a pak vytahl ze skrine emerickou edici, protoze je potreba nastudovat prislusne dokumenty :)
http://richmond.cr.sweb.cz/uu2.JPG
(samozrejme v krabici je toho mnohem vic, ale tohle je esencialni)
od: Martianno
pro: Richmond
15.12. 20:44
tvl.. ty dungeony mě osobně strašně nebavěj, ale baví mě tvoje nadšení.. Chci rozhodně deník!
od: Richmond
pro: Martianno
15.12. 22:20
denik bude az u Wizardry 4 :) Tohle je mainstremovka, k tomu neni moc co psat.
od: zila
pro: Richmond
16.12. 21:53
Tož enjoy:)

od: angelripper
pro: all
10.12. 22:45
od: dew
pro: angelripper
11.12. 09:47
btw neni to source port, je to recreation na bazi kaiserove KEXu... je hezke, ze si ho uz nightdive oznacuje za vlastni engine :))
od: angelripper
pro: dew
11.12. 10:00
no jo, ani teda nemluvím o tom, že remaster není vlastně vůbec potřeba - one unit whole blood je dostupná všude a hraje se úplně v pohodě i dneska. ostatně jsem ji pár let nazpátek s nadšením opět dohrál :) spíš mě těší, že se okolo blood něco děje a tím pádem to vytváří aspoň teoretickou šanci pro remake nebo novej díl. ale tohle si samozřejmě zahraju taky :)
od: dew
pro: angelripper
11.12. 11:31
"remaster" je jen marketingova nalepka, je to spis recreation/reverse engineering s modernima featurama pro pohodli... ty kluky, co to delaji, znam z discordu. jde o stejny tym, co uz na KEXu udelal strife: veteran edition a turok remaster, takze to bude velmi obdobne.

od: Richmond
pro: all
30.07. 17:34
V posledni dobe dostavam chute na zanry, ktere normalne nehraju. Nejvic me napadaji vykopavky jako Special Forces a Seal Team :) Ma nekdo trochu pozitivni zkusenost? Je to vubec hratelny (myslim jako ze se to da s mejma schopnostma v techto hrach) vic jak půl hodiny?
od: Richmond
pro: Richmond
30.11. 19:54
tak Special Forces nainstalovan. Davam si tak hodinku dve, nez to vzteky odinstaluju :)
od: bigfutus
pro: Richmond
30.11. 21:01
Prave nedavno som si nevedel spomenut na meno Seal Teamu, nikdy som to nehral, ale z casakov mi utkvela v pamati grafika.

https://youtu.be/EZaDZSXw35k

Ale aj keby som to hral vo svojej dobe, tak by ma rozhodne viac bavil Cannon Fodder :)
od: Richmond
pro: bigfutus
01.12. 19:22
No Seal Team uz trochu trpi tim rannym 3D. Ale urcite mu dam v budoucnu sanci. Special Forces vypadaji na prvni pohled trochu arkadovite, ale jak tak ctu manual (ma 98 stran!!), tak to vypada spis na umnou kombinaci arkady a taktickeho uvazovani. Navic je to MicroProse, to proste nemuze byt spatne! :)
od: Vlada
pro: Richmond
09.12. 18:39
No jestli to na tebe nebude moc novy, tak Spec Ops (rok 98) byla celkem fajn hra, ale mela ponekud otravny ovladani s automatickym zamerovanim (ktery nefungovalo zrovna perfektne), ale vybavuju si, ze me to i tak bavilo.
Nostalgie - Pokec o starších hrách
Vytvořeno26. prosince 2015 22:44
AutorBroER
ModerátorRichmond