místnost: Kytary, pedalboardy, bicí a ukulele

od: haakon
pro: all
24.09. 21:17
Mám akustiku Furch. Mezi spodkem struny a hmatníkem kolem 12. pražce je asi půl cm mezera. Zahrát barré ve vyšších polohách je pro mě takřka nemožné. Měl bych se víc snažit a vytrpět si to, nebo můžu o pár mm zbrousit kobylkový plátek?:))
od: BroER
pro: haakon
24.09. 21:41
Dej si seřídit krk ke kytáři.
od: BroER
pro: BroER
24.09. 21:42
kytaráři* :)
od: Mleako
pro: haakon
24.09. 22:07
Nestačilo by přitáhnout výztuhu krku? Akustiky mají ten utahovací šroub schovanej v těle pod ozvučnou deskou.
od: haakon
pro: Mleako
25.09. 10:37
Pokud vím, výztuhou se ovlivňuje prohnutí krku, které se řeší, když ti někde drnčí struny. Výšku strun nad hmatníkem ovlivňuje především ta výška kobylky (respektive toho plátku).
od: haakon
pro: Mleako
28.09. 19:36
Tak jsem zbrousil plátek a dostal se na krásných 2,5 mm od spodku E2 k vršku dvanáctého pražce. Hned se hraje líp a nikde nic nedrnčí:)

Mimochodem, máte nějaký tip na hraní barré (obzvlášť typu A) ve vyšších polohách (7+ pražec) na akustice? Ať dělám, co dělám, nedaří se mi to hrát čistě, obzvlášť akordy typu maj7. Držíte (u typu A) prostředníček přes celý hmatník? Já se špičkou prstu dotýkám spodního E, abych ho tlumil. Je to blbost?
od: Gandalf
pro: haakon
28.09. 21:12
jakym prstem hraješ barré? A máš problém, že se tam se třema prstama nevejdeš (teď myslim na D G B)? nebo ti drnčí Ečko?
od: haakon
pro: Gandalf
29.09. 09:23
Ukazovákem, ten prostředníček výše byla chyba. Problémy mám dva: na D G B se sice vejdu, ale prst třeba na D mám tak daleko od pražce, že ta struna nezní moc dobře, a často se mi stává, že “otevřené” horní struny (většinou E a B) nezní vůbec, protože ukazovák musím dát oproti barré na nižších polohách naplocho (bříšky prstu na struny) a ne lehce našikmo, takže mám mnohem horší stisk. Proto si říkám, jestli to není pozicí a jestli bych i při hraní A barré neměl prst dát přes celý hmatník.
od: Gandalf
pro: haakon
29.09. 11:30
Aha, rozumím. Poradil bych následující:
1. Je klíčový mít vždy palec naproti prstu, co stiskává barré. Buduje to taky správný návyk toho, abys měl ruku a prsty vždy kolmo ke krku a palec naproti zezadu krku. Ten tlak chceš vyvíjet spíš tim, že krk stiskneš palcem zezadu a prstem, kterým hraješ barré, ne tím, že jen maximálně mačkáš barré prst proti pražcům.
2. Mně osobně vyhovuje u měnších barréček (tzn. třeba od A) mít barré prst pouze přes struny, který potřebuju a tlumit koncem tu, co nepotřebuju - tak jak to popisuješ.
3. vzhledem k tomu, že mám fakt velký ruce a moc ty táborákový tvary nehraju, tak já hraju třeba F dur (8. pražec barré na A) tak, že mám barré na 8. pražci chycený ukazováčkem a D G B mám chycený jako malý barré prsteníčkem. Pokud to člověk nacvičí, tak ti bude znít i Ečko dole, ale je to práce. Kažopádně to je podle mě nejjednodušší způsob, akorát to neni úplně by the book :)
4. barréčka od A někde ve třetině až polovině krku jsou nejjednodušší na umáčknutí, tak mi přijde divný, že s tim máš problém a třeba s F dur na 1. pražci problém nemáš. já bych si z toho udělal cvičení a zkoušel hejbat a hrát jen barréčka bez jinejch strun v rytmu, třeba 5. 7. 8. 7. pražec ve 4/4 na 100 BPM a všechny musí bejt čistý. Soustřeď se na to, aby se ti palec i ukazováček vždy hejbaly zároveň a byly furt naproti sobě, stisk generovat spíš z palce.
od: haakon
pro: Gandalf
29.09. 14:10
Díky za tipy!

1. Zkusím si na to dát pozor. To dělám nepochybně blbě.
3. Jo, klasický A dur tvary taky hraju takhle, jinak to podle mě snad ani nejde:) Problém je, když tam potřebuješ tu velkou septimu.
4. S F dur nemám problém, protože tam asi líp držím ten palec proti ukazováku (a ten nemusím mít naplocho na strunách). Ve vyšších polohách je podle mě problém s tím, že se tam hůr vejdu:)
od: Gandalf
pro: haakon
29.09. 20:57
3. velkou septimu myslíš maj7? S jakoukoliv septimou se tam vejdeš bez problému, protože už nemáš tři megaprsty na jednom minipražci, podle mě :)
Jak to tak poslouchám, tak mám pocit, že máš kytaru, resp. krk moc blízko vlastnímu tělu, dej si ji trochu tak, aby krk směřoval od tebe, to by mohlo pomoct s trablema s vyššíma barréčkama...
od: haakon
pro: Gandalf
30.09. 20:33
Zkouším hrát jednu skladbu, kde je Fsus2 (barré na 8. pražci) a to je pro mě kupodivu nejtěžší. Většinou mi nezní druhá struna, protože mi mrcha akorát vleze do prohlubně mezi bříšky prstu, jak mám v těch vyšších polohách ukazovák naplocho:D Možná pomůže, když ten prst dám přes celý hmatník, jinak už nevím.
od: Gandalf
pro: haakon
30.09. 21:01
chce to napolohovat tak, abys měl kloub na 2 vysokejch strunách. plus cvičit ty barréčka bez dalších prstů, jen plochý barréčka, posouvat a hrát a vychytávat to..
od: haakon
pro: Gandalf
30.09. 22:25
Problém je, že jen s tím ukazovákem mi to jde, ale jakmile hraju ty barré sus2 akordy, kde mi chybí prst na tercii, tak se to zesere:)
od: haakon
pro: Gandalf
09.11. 13:20
Ty vole, další smrťák, F9 (https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.omlsKY9nS00h-_2JpaxHvgAAAA%26pid%3DApi&f=1). Dokáže to někdo na akustice zahrát tak, aby mu dobře (nebo vůbec) zněla struna D? Je to v Julia od Beatles (ve skutečnosti G9, neb je to s kapem na druhém pražci), kde se jednotlivě zahrají všechny struny, takže není prostor pro chybu. Podle nahrávky mi přijde, že to není pořádně schopen zahrát ani Lennon:D
od: Gandalf
pro: haakon
09.11. 16:45
No, to je dobrej voicing, dokonce je to i pravdivej název toho akordu, protože tam je ta 7 i 9 :)

Primárně bych cvičil nejdřív G7 bez tý devitky nahoře aby ti to znělo úplně spolehlivě bez tý tenze, tzn 353433. Pak bych cvičil ten akord s tenzí bez toniky, tzn. x53435 s tím, že barré ukazováčkem budeš držet pouze od struny D k B. Pak si můžeš jako další přískok zkusit, pokud jsi typ, co má rád palec zeshora hmatníku, tak chytit toniku palcem a zbytek prstama s malym barré :)

Ale je to těžkej voicing a chce to pouze trénovat, trénovat a časem si tu sílu v ruce vybuduješ.
od: haakon
pro: Gandalf
16.01. 12:50
od: haakon
pro: Gandalf
16.01. 12:57
A jelikož teď furt hraju na akustiku, udělal jsem si takové rychle žánrové cvičení:
https://soundcloud.com/rznvrn/blbost/s-4UObKidKvN8?si=f7b6eececd14483cb697de0407bed54c

Je to nahraný přes mobil, s miliardou chyb (třeba hned na začátku:)), protože jsem línej to nahrávat znovu. Jestli budu mít náladu, zkusím to nahrát pořádně přes mikrofon a přidat třeba ještě jednu kytaru. A třeba zjistit, jestli to vůbec z pohledu hudební teorie dává smysl, řídil jsem se zatím jen srdcem:D Ta basová linka (která tady stejně není dobře slyšet) je možná trochu moc divoká.
https://soundcloud.com/rznvrn/blbost/s-4UObKidKvN8?si=f7b6eececd14483cb697de0407bed54c
od: Kosmic
pro: haakon
16.01. 13:55
Hezky pekne me se to libi :)

A v tomto pripade bych se na overovani teorie vykaslal. Kdyz ti to zni tak good. Imho by teorie nemela byt “arbiter” co je spravne ale spis soubor “toolu” co muzes pouzit :)
od: Gandalf
pro: haakon
16.01. 17:36
to je #9 akord, u těchdle tvarů můžeš celkem s klidem vynechat tu spodní kvintu a tvářit se jako jazzman :) Až se vrátím z hor, tak na to kouknu dál..
od: haakon
pro: Gandalf
16.01. 17:48
Mám pocit, že u týhle skladby vynechání kvinty moc nefunguje:))
od: Gandalf
pro: haakon
17.01. 22:26
hmm, to je dobrý... To hraješ dobře, skoro se mi zdá podezřelý, že ti dělá problém zmáíčknout nějaký akordy. Jaký na tom máš struny? Nejsou tam nějaký třináctky? :D
od: haakon
pro: Gandalf
18.01. 10:42
Dík, mně to přijde hrozný:) Dojem asi zachraňuje pravá ruka, zatímco ta levá to kazí. Slyším, jak jsou některý přehmaty o stovky ms později než by měly bejt:)) Hraje tam samozřejmě roli tradiční faktor, kdy hraju tak třikrát hůř, když nahrávám. Ale i tak bych potřeboval trénovat s metronomem. U solo akustiky divoký změny tempa samozřejmě nevaděj, ale musí to mít člověk pod kontrolou, což mi přijde, že nemám.

A samozřejmě jsem schopen to jakž takž zahrát, protože jsem si to sám vymyslel:D Takže žádný barré. Zkusím nahrát video, bude vidět, jak je to jednoduchý. Pak si sem, asi spíš pro sebe, napíšu hudební rozbor, sám jsem zvědavej, co je to za akordy:)

Struny jsem původně měl 12, teď mám 11 a snížil jsem i trochu dohmat (ale ještě by milimetr dva snesl). Problém je, že zaprvý nestíhám v tempu přehmátnout do toho barré tvaru (mám na mysli E a A, o C se radši nevyjadřuju... Under the Bridge, fuj:), zadruhý některý ty konkrétní akordy (F9 ap.) nedávám ani samotný, když to zkouším jen tak. Nejsem si jistej, jestli je to o síle, mám pocit, že mám spíš nějak divnej ukazovák a ještě jsem nenašel správnou polohu:) Na elektrice se strunama 9 je to samozřejmě lepší, ale pořád ne ideální.
od: haakon
pro: Gandalf
18.01. 18:19
https://www.youtube.com/watch?v=br_Y4u4L8SM

Taky s chybama, ale nemám trpělivost:))
od: Gandalf
pro: haakon
18.01. 22:12
pořád si myslim, že to je dobrý a že hraješ dobře, tak teď ukaž, jak hraješ ty barréčka a třeba vyřešíme záhadu hlavolamu :D
od: angelripper
pro: haakon
18.01. 22:25
máš to pěkný, fakt :)
od: vrennatic
pro: haakon
19.01. 02:37
Ty prehmaty tam slysim i ja, ktery je na to jinak hrozne hluchy, ale fakt se to stava jenom pri rychlem posunu po hmatniku a nastupu na nejaky tezsi akord, coz asi neni nic, co by trenink nespravil. Jinak je to fakt pekna melodie, uz tomu chybi jen nejaky odusevnely vokal ala Nick Drake :).
od: haakon
pro: Gandalf
19.01. 10:04
Dík, pánové! Tak já nahraju aktuální stav Julia.))
od: haakon
pro: vrennatic
19.01. 10:07
Ještě se podívám, ale myslim, že v tom videu je jen jeden větší průser, a to je konec toho bridge, kdy přecházim do G, který musim držet jinak, než jsem zvyklej, kvůli tomu co tam hraju dál, a vždycky mě to zmate:)

Na oduševnělém vokálu pracuju, ale zaprvý moc neumim zpívat, zadruhý jsem zjistil, že hrát na kytaru a zároveň zpívat je kurevsky těžký:)) Myslím hlavně kvůli frázování a rozdílech v rytmu, ale to je asi problém, co řeší i bubeníci a klavíristi.
od: Mleako
pro: haakon
19.01. 10:22
Co se týče zpěvu s kytarou, tak doporučuju začít postupně jen od jednoduchejch doprovodů a posledně zesložiťovat. Mozek si postupně zvykne a časem se dá odpojit od toho, co hrajou ruce. Dost jsem s tím zpočátku bojoval ale postupem času už se to zlepšilo.
od: haakon
pro: Gandalf
25.01. 13:49
Tak od barreček jsem si teď z frustrace dal trochu pauzu, takže stále nic nemám:) Již brzy! Ale tady je aspoň k nahlídnutí další skica:
https://www.youtube.com/watch?v=VxAxL1tZJ2Y

Platí to samý, co minule, tohle je navíc delší a pro mě složitější na zahrání, takže nejsem schopen to nahrát bez tuny chyb. Ale záměr je snad pochopitelnej:)
od: haakon
pro: Gandalf
15.02. 13:06
Tak barré se postupně, byť pomaloučku, zlepšuje, tak tomu dám ještě čas a pak nahraju triumfální Beatles video:))

Udělal jsem si pro svou potěchu hudební reverse engineering tý první skladby a přijde mi to docela zajímavý. Hraju to sice s kapodastrem, ale všechno budu popisovat, jako by to bylo bez něj. A používám "anglický" (?) popisy akordů, český neovládám:)

Chvilku mi trvalo, než jsem na to přišel, ale kupodivu to není žádná divočina - je to skoro výhradně v A dorian. Takže Am (i), Bm (ii), C (III), D (IV), Em (v), F#dim (vi), G (VII).

Od toho videa jsem trochu upravil "sloku" (prvních osm taktů po intru) a před "refrén" (dalších deset taktů) přidal krátkej prechorus (jakej je českej termín?:) o 3 taktech.

Sloka:
Am/E [i] (v basový lince jako první hraju to A (A-E-A), i když to E je niž, tak nevím, jestli je to spodní E natolik důležitý a hraje to pak roli i/v?)
F#dim(b6) [vi] (je tam i část D7 (vychází z toho b6), kterou hraju v refrénu na stejnejch strunách, plní to pak částečně i roli IV?)
G [VII]
F#m(b6) [vi] (tentokrát bez tý snížený kvinty, ale s hammer-on (česky?!) z add11 na b6)
Am/E [i]
F#dim(b6) [vi]
G [VII]
Bm/F# [ii] (podobně jako první akord, první hraju B, ale F# je níž, ii/vi?)

Prechorus:
Jsou to jen tři takty a navazuje to logicky na ten poslední akord ze sloky. Přejdu tady asi do nějaký jiný stupnice, protože přibyde C#, který v A dorian není, a z Am se stane A. Zní mi to dobře, ale proč, to nevím. Gandalf určitě vysvětlí:))

B7sus2 [ii?]
G [VII]
A7 [I]

Refrén:
Am [i] (basová linka je oproti sloce prohozená (E-A-E), ale to E je vyš než A)
D7 [IV]
Em [v] (basová linka B-E)
Cmaj7 [III] (basová linka C-E)
Am [i]
D7 [IV]
Em7 [v] (basová linka B-E-D)
Cmaj7 [iii]
Em7 [v] (basová linka B-E-D)
G->F# [VII->vi] (walkdown v jednom taktu)

Po druhym refrénu je "bridge" (kterej vychází z prvních dvou taktů refrénu a ):
Am [i]
D7 [IV]
Bm(b6,b9) [ii]
Bm(b6) [ii]
Cmaj7 [III]
Em7 [v]
C#dim(b9) [?] (zas to C#)
Cmaj9 [III]
G [VII] (tady je chromatickej walkdown v kontextu G, D->C#->C->B)

Outro:
Tady se nic moc zajímavýho neděje, i když už to teď taky hraju trochu jinak než ve videu. Sloka je akorát upravená tak, že místo F#m(b6) ve čtvrtym taktu držim G, který případně měním na Gsus4. Jediný, čemu nerozumim, proč na úplnym konci (pro moje uši) funguje ta část, kdy najednou zahraju F v basový lince (spolu s B), který se doteď nikde neobjevilo, a přitom mi to nezní chromaticky. Taky mě zaráží, že když to celý ukončim na G, který je VII, mám z toho dojem, jako bych dospěl k tónice.
od: Gandalf
pro: haakon
15.02. 16:15
Sakra, právě jsem si tady smazal zprávu. Debilní funkční tlačítka na myši :D
Psal jsem něco jako, že to je hezká analýza a že se na to podívám nějak víc v průběhu tejdne :)
Na první pohled řikám, že jsem příznivec si ty stupnice harmonizovat včetně septim (resp. 4 notový akordy), ono to v tom znění akordů udělá celkem rozdíl, zvlášť když u dórský máš několikrát dur, ale vždy je to jinej dur..
A pak teda ten F#dim je trochu k diskuzi, já bych tomu F#dim neřikal, on to vlastně F#dim neni, že jo :D

Další rychlovka, který si všimnu je to, že zmiňuješ F#dim(b6) - už jen z toho zápisu bych doporučoval se na to kouknout jako inverzi septakordu, konkrétně od tercie. Ale pokud to takhle dává harmonicky smysl a přemejšlíš nad tim jako nad F#, tak asi nemám námitky. Snad jsem ti zatim dal pár věci k zamyšlení :D
od: haakon
pro: Gandalf
15.02. 16:38
Dík dík dík! Většině toho, co píšeš, nerozumim, ale rozklíčuju to:D

Jaktože to není F#dim? Hraju F#-D-A-C s tim, že ty struny F# a C (neboli ten dim interval) hraju jako první dohromady (pinch). Jinak z pohledu tý basový linky (která je pro mě z pohledu struktury skladby určující) mi dává smysl nad tím přemejšlet jako F#, ty různý varianty beru jako příchuť.))
od: Gandalf
pro: haakon
15.02. 16:54
no, v harmonizaci to je F#m7b5, F# A C E, na to narážim. (tzn např. od nejnižší struny x 9 10 9 10 x nebo 2 x 2 2 1 x)

Standardně F#dim máš F# A C Eb (x 9 10 8 9 x). Tvoje F#dim(b6), tzn. F# C D A je vzkutečnozťy první obrat D7 od tercie (D F# A C), ale to jsem jen chtěl poskytnout perspektivu, jak se na to dá koukat, protože dim akord se sníženou sextou je trochu podivnost :)

Tobě to ale do tý harmonie sedí, protože D7 je součásti A dorian, takže všechny noty, co v tom akordu máš jsou, ehm, doškálné a vlastně to neni žádná tenze (tzn. 9 11 13 a takový věci), ale všechno jsou tóny stupnice.
od: Gandalf
pro: Gandalf
15.02. 16:56
tzn. F#dim neni součásti harmonizace dorian stupnice kvůli tomu Eb :)
od: haakon
pro: Gandalf
15.02. 17:03
Už chápu. Takže ta progrese ve sloce je pocitově spíš i-IV-VII-vi?
od: Gandalf
pro: haakon
15.02. 17:14
jen k tomu prechorusu ... C vs C# je rozdíl mezi dorian a mixolydian stupnicí, logicky ti ten posun tercie posune i harmonizaci prvního akordu z mollu na dur. Doporučuju si udělat hamonizace dorian a mixo stupnic (včetně septim!§§), třeba ti to něco objasní :)

Ale jak řikám - poslechnu si to pak, možná tam je ještě něco jinýho, co jsem neslyšel nebo jsi nezmínil, akorát ten kapodastr argh :D
Jen mi ještě v mezičase řekni, co je B7(sus2), dík..
od: haakon
pro: Gandalf
15.02. 17:24
od: HY3N4
pro: haakon
15.02. 17:56
Damn, to je super. Keby hrám z polovice tak dobre, tak som rád. :)
od: haakon
pro: Gandalf
15.02. 18:44
Jinak, spíš si to budeš muset zahrát, ten prechorus ve videu není:)
od: haakon
pro: Gandalf
15.02. 20:08
Pro jistotu se zeptám: tou harmonizací včetně septim máš na mysli jen to, že si u každýho akordu zjistim i septimu ze stupnice? Tzn. že to Am je u týhle stupnice A-C-E-G? A co máš na mysli tím "když u dórský máš několikrát dur, ale vždy je to jinej dur"?
od: Gandalf
pro: haakon
15.02. 21:58
jj, přesně tak jak řikáš: Vezmeš si jak jdou noty po sobě v dórský stupnici:
A B C D E F# G A a pro každej stupeň uděláš 1-3-5-7 od toho danýho stupně. Je to úplně stejný jako normální harmonizace, kde bereš 1-3-5 od každý noty a z toho ti lezou akordy :)

Pro dorian teda máš
1: A - C - D - G což je Am7
2: B - D - F# - A = Bm7
3: první dur
4: další dur, ale jiná septima

atd..zkus si :)
od: haakon
pro: Gandalf
16.02. 10:02
Tím rozdílem mezi dvěma durama myslíš to, že v jednom je velká a v druhym malá septima?

Mate mě ještě jeden tvůj komentář:D "vlastně to neni žádná tenze (tzn. 9 11 13 a takový věci), ale všechno jsou tóny stupnice." Tím myslíš add9 ap.? A co mi brání tam (v případě 9) přidat malou nebo velkou sekundu ze stupnice?
od: haakon
pro: Gandalf
16.02. 10:10
add9 je každopádně super, připomíná mi to hrozně In the Court of the Crimson King, jestli si pamatuju správně:))
od: haakon
pro: Gandalf
16.02. 10:24
Hned jsem to čistý G ve sloce upravil na Gadd9, sedí to tam:) Ještě přemejšlim, že bych to přidal na jedno z těch opakování Am. Když z toho prvního Am(add9) přejdu na to pseudo F#dim(b6) a nechám tam to add9, vyjde z toho sus4, zní to taky dobře.
od: haakon
pro: Gandalf
16.02. 21:06
Ještě k těm dim akordům. Koukal jsem na různý weby a většinou tím dim, respektive °, označujou jen tu triádu, tzn. třeba F#-A-C. To, co popisuješ jako standardní dim, F#-A-C-Eb (tzn. samý malý tercie, včetně septimy), je F#°7 (fully diminished), že jo? V A dorian je teda, pokud harmonizuješ i septimu, jen F#ø7 (half-diminished), neboli F#-A-C-E. Je to tak, ne?:)

Viz třeba:
https://www.basicmusictheory.com/a-dorian-triad-chords#chord6
https://hellomusictheory.com/learn/diminished-chord/
od: Gandalf
pro: haakon
16.02. 21:26
eee, jo různý dury, tim myslim, že tam sou různy septimy

"vlastně to neni žádná tenze (tzn. 9 11 13 a takový věci), ale všechno jsou tóny stupnice."
všechno to jsou tóny *AKORDU* (D7) jsem chtěl napsat.

"A co mi brání tam (v případě 9) přidat malou nebo velkou sekundu ze stupnice?"
Když přidáváš doškálný tenze, tak přidáváš hlavně noty ze stupnice/tóniny, ve který seš. Pokud jdeš mimo, tak ty tenze jsou trochu risky, některý fungujou, některý ne. Takžeee u G je safe tam přidat (jak už jsi udělal) A jako devítku, ale b9, což je obvykle celkem super akord (x 10 9 10 9 x) asi fungovat nebude tak dobře. Protože Ab v A dorian neni.

Co se týče tý výměny z Am(add9) na ehm F#dim(b6)(9) - to je taky inverze :D
Tentokrát pokud rozumim správně tomu, co děláš, tak hraješ F# B D A, což je *drumroll* inverze Bm7 od kvinty, který je *drumroll* opět v harmonizaci A dorian jako 2. akord :D čili jsi změnil chord progression z I - IV (A D) na I - II (A B). Samozřejmě je to dost jako implied v těch akordech a závisí, co by pod tim hrála basa. Schválně si zkus obě verze nahrát a otestovat si pod tíím zahrát na basový struně dole A D nebo A F# nebo A B (pokud použiješ to add9) a uvidíš, co ti bude znít líp..
od: Gandalf
pro: haakon
16.02. 21:34
Jo, přesně tak, v A dorian je pouze F# (proškrtnutý kolečko), což je half-diminished nebo běžněji asi Fm7b5. Je to kvůli tomu, že Eb neni v A dorian, takže nemá co dělat v harmonizaci, viz zpráva nad timhle s doškálnejma tenzema.
A jo, F#-A-C-Eb je fully diminished nebo prostě jen F#dim a neni v A dorian :)

To s normálním kolečkem ani neznám, resp. neviděl jsem a nepoužívám, ale spousta těch označení akordů je jinak per..země, škola, autor..... Proto radši používám ty celý jména než F# trojúhelníček (neboli maj7), proškrtlý kolečko (m7b5), případně swastika (mollmaj7) :D
od: Mleako
pro: Gandalf
17.02. 08:11
Když to tady tak hezky rozebíráte, nemáte tip na nějakou literaturu, kde jsou rozebraný modální stupnice a teorie pro kytaristy? Nějaké velmi povrchní znalosti mám, ale chtěl bych se do toho dostat trochu víc.
od: Gandalf
pro: Mleako
18.02. 14:51
Bohužel nevím, já se nikdy neučil z knížky. Pamatuju si, že mi někdo zmiňoval knížky od Andršta, ale ty se prej těžko shání a je to primárně teorie pro jazz. S tim teda neni vůbec nic špatně, i když chceš hrát punk, protože jazzová teorie ti dá nejkompletnější obrázek, že jo :)

Za sebe bych doporučil: Asi víš, co modes fundamentálně jsou - máš normální durový/mollový stupnice a jen začínáš od jinýho tónu :)
Ideálně si zkus všechny modes durový stupnice (třeba A major) najít zahrát v patternu 3-3-2 noty na strunu, pak si zkus každou harmonizovat, tzn. od každýho stupně stupnice vzít 1., 3., 5. (a 7.) tón stupnice a říct si, co z toho leze za akordy a pak si ty akordy po sobě hrát. Tim získáš dobrý ponětí o tom, jak každej mód zní a jaký akordy do jednotlivejch modů sedí.

Pokud na tohle budeš mít trpělivost, tak bys měl získat sound těch stupnic a měl bys bejt schopnej každou z těch stupnic zazpívat - pak skutečně víš jak modes zní. Co se týče praktickýho využití modes, tzn. co hrát přes co, to už je úplně jinej a daleko komplikovanější příběh :D
od: haakon
pro: Gandalf
22.03. 15:54
Jé, zapomněl jsem poděkovat za další dávku teorie, tak dík:)

Když jsme nakousli ty tenze. Předělal jsem si tu skladbu na A phrygian, ale nad rámec stupnice hraju B, který tam dost volně používám v tom smyslu, že třeba místo Edim občas hraju Em7, že z Gsus4 přejdu na G (v A phrygian je normálně Gm) nebo že používám Cmaj7. A mejm uším to zní dobře. Existuje pro tohle nějaká teorie nebo úzus, kdy a proč to může fungovat?
od: haakon
pro: Gandalf
22.03. 15:54
Mimochodem, všechny ty tři knihy od Andršta mám. Když jsem to zkoušel před lety, bylo to na mě moc, teď už bych to asi mohl dát:)
od: haakon
pro: Gandalf
22.03. 16:54
Jak na to koukám, tak je to vlastně mix phrygian a aeolian.
od: Gandalf
pro: haakon
22.03. 22:21
Hmm, to s tim Gčkem je takovej celkem typickej phrygian thing/fun fact - v harmonizaci máš Am7, Bbmaj7, C7, Dm7, Em7b5 (hint hint s tim dim akordem, co tam zas máš :D), Fmaj7, Gm7...
Víc než často se ale potkáš s tim, že někdo zahraje phrygrian stupnici 1 oktávu nahoru a dolu a pak zahraje A dur, Bb dur, C dur, Bb dur a A dur za sebou a najednou hraješ flamenco :D

A je to teda fakt phrygian a ne aeolian? Ty změny, cos tam popsal víceméně mění phrygian na aeolian, viz to Gčko a Cmaj7. Co přesně tam dodává furt ten phrygian zvuk?
od: haakon
pro: Gandalf
22.03. 22:46
No právě ta b5 v E, neboli Bb. A hraju tam tak trochu s Bbmaj7, ale možná jen ty noty, co jsou stejně i v aeolian. No asi nahraju aktuální video:))
od: haakon
pro: Gandalf
26.07. 14:52
Z tý první věci jsem se pokusil udělat skladbu s nějakou rozumnou strukturu; mám slova, vokální linku, kterou nejsem schopen zazpívat:D, ale už toho mám plný zuby, tak to nechávám odležet. Tak jsem aspoň zatím nahrál další skicu, s kterou se asi nebudu tolik srát a možná ten základ nechám takhle. Tentokrát jsem byl moudřejší a skládal to s ohledem na to, že se přes to má zpívat, takže je to mnohem jednodušší. Jsou tam zase hrozný kisky, jako vždy, ale to nevadí:) https://www.youtube.com/watch?v=JCWc8I4b4Ok
od: mightning
pro: haakon
24.08. 10:28
tohle posledni se mi libi, prijemne se to posloucha, fakt spoko, neco s tim udelej :)
od: haakon
pro: mightning
24.08. 13:22
Už mám hotovou strukturu, trochu jinej bridge, skoro celej text i vokální melodii, můžu sem pak dát nějaký ukázky, než to nahraju doopravdy.
od: mightning
pro: haakon
24.08. 23:12
Davej
od: haakon
pro: mightning
07.09. 12:01
Tak zatím posílám plážovou skladbu, co jsem si složil pro trénování barré:)) Normálně to hraju tak o čtvrtinu rychleji, ale množství chyb roste exponenciálně spolu s rychlostí, tak zatím jen takhle.)) https://www.youtube.com/watch?v=rqGaX8biQJY
od: Gandalf
pro: haakon
07.09. 15:01
To je dobrý, takový vyklidněný :)
Mám k tomu jen pár mini tipů:
- ten palec zezadu krku já osobně mám radši prohnutej a mít na krku zezadu celý bříško palce, mám pocit, že pak člověk líp vyvine tlak
- v kontextu jazzu se tyhle 7 akordy hrajou spíš bez kvinty - na hraní jednoznačně jednodušší, ale pro účely tréninku je lepší to držet celý v tom písničkářskym stylu
- super workout na barré akordy jsou poslední 3 minuty tohohle songu: https://youtu.be/8dXImxOtjPY?t=424
- jsou to non-stop barréčka bez pauzy s celkem super chord progression a zatraceně z toho bolí ruka na konci, doporučuju :)
od: Gandalf
pro: Gandalf
07.09. 15:01
ten song plus mínus od 7:00

od: Marta
pro: all
03.06. 13:00
Tak sem budu prispivat taky ( nebo junior ):

ZUŠ Bajkalska: rozhodnuti o prijeti 3.6. - prijat do studijniho zamereni Bici nastroje :)
od: Jitrnicka
pro: Marta
03.06. 13:01
Idealni, pokud bydlite v panelaku:-)
od: Marta
pro: Jitrnicka
03.06. 13:22
bracha rogena ma nastesti kapelu a maji zkusebnu :)
od: Jitrnicka
pro: Marta
03.06. 13:25
Tak to pak jo, kazdopadne gratuluju;-)
od: Mleako
pro: Jitrnicka
03.06. 13:49
Tak v paneláku se to dneska už dá řešit elektrickýma. Není to sice úplně ono, ale je to skladný a nepoměrně tišší.
od: Jitrnicka
pro: Mleako
03.06. 13:58
Kdyby jen elektrickyma: https://aerodrums.com/
od: Marta
pro: Marta
24.06. 15:27
hm...tak nic, manzel se svym bratrem moc nekomunikuje, ptala jsem se i ja, ani neodpovedel...

takze skemram ve vykricich :)
od: Marta
pro: Marta
19.07. 10:03
děkujeme za radu ohledně zkusebny.com :)

a prosím o shovívavost, prvně :)

https://kepler32.rajce.idnes.cz/Bubnovani_ve_zkusebne_Zizkov/1547478158
od: Gandalf
pro: Marta
19.07. 21:02
metronom
od: Marta
pro: Gandalf
20.07. 10:16
urcite :)

tohle zkousel podle nej:

https://kepler32.rajce.idnes.cz/Bubnovani_ve_zkusebne_Zizkov/1547478048

ve ctvrtek by se na nej mohl juknout spravce zkusebny, ze by mu poradil...ja jsem v tomhle spatny radce :)
od: mightning
pro: Marta
20.07. 10:31
hned je to o dost lepsi :)
od: Marta
pro: mightning
20.07. 13:55
Díky 🙂, proto se vás ptám, budu ráda za každou radu.
od: Marta
pro: mightning
29.07. 22:38
no...palicky drzi blbe, ale 3.hodina:

https://kepler32.rajce.idnes.cz/MeetFactory_s_Marou_a_bubny/1549981979

https://kepler32.rajce.idnes.cz/MeetFactory_s_Marou_a_bubny/1549982549

pokracovani v zari, az zacne chodit na hodiny do skoly :)

od: Gandalf
pro: all
11.07. 21:16
Gandalf 20xx-2022: boutique pedály a zesilovače all day
Gandalf 2022: stahuje archetype: cory wong

in other news, nechce někdo koupit nějaký efekty a loadboxy? :D
od: mightning
pro: Gandalf
11.07. 21:53
Co mas? Ja trochu premyslim o nejakym zajomavym pedalu, dneska jsem hral na kamosuv oceans 11 s trochu me to nahlodalo :)
od: Mleako
pro: mightning
12.07. 07:34
Myslím, že Gandalf se pohybuje v trochu jiný cenový relaci, než ty :) Náš druhej kytarista má oceans 12 a dají se na tom vyčarovat zajímavý zvuky. Ja stále zůstávám u svýho vox delay labu a polary of digitechu
od: Gandalf
pro: Mleako
12.07. 08:41
To vůbec :) Nemám žádný chase bliss apod, protože na ten hassle se sháněním, případně s dopravou, clem atd fakt nemám nervy..

mightning: Ještě pořád mám strymon zuma (zdroj..), strymon night sky, strymon volante (nejlepší pedál na světě), pak asi 10 různejch nezajímavejch low-end pedálů a zkreslení, zbytek je už je bohužel pryč..
od: haakon
pro: Gandalf
12.07. 12:14
Jakej je ve zkratce rozdíl mezi Volante a Timeline?:)
od: angelripper
pro: Gandalf
12.07. 13:52
sice nevím, kdo je cory wong, ale hned jak dokončím rekonstrukci bytu a přestěhuju se zpátky, tak s největší pravděpodobností prodám všechny zesilovače, box a efekty a koupím si irig 2 HD. předpokládám, že litovat budu tak do měsíce :)
od: Gandalf
pro: haakon
12.07. 14:36
Volante je pouze tape echo - můžeš si tam nastavit stáří pásky, technickej stav mechanickejch dílů, počet hlav, a jak se budou přehrávat. Prostě super vintage tape echo.
Timeline má různý typy delayů od klasickejch (dual, analog, tape) až po swelly a různý ambientní zvuky.. víceméně timeline je kolekce instagram filtrů a volante je tape echo :)

ripper: cory wong je nějakej funk kytarista, kterýho pořádně neznám, ale o to úplně nejde. Jeho Neural DSP archetyp má fakt super modely zesilovačů, jeden zní něco mezi dumble a plexi, druhej je o dost víc fenderovskej. https://www.youtube.com/watch?v=DX0WfdZi8bo

Zkrátka většina ostatních archetypů byly hodně moderní a metalový, ale tohle je hodně vintage sounding. Já si asi časem koupim quad cortex, ale až ve chvíli kdy bude dobře fungovat i s archetypama.
od: mightning
pro: Gandalf
12.07. 14:40
hm... vlastne neco jako je ten timeline shanim, ale podle videi na youtube mi to asi uplne nesedi, skoda...
od: mightning
pro: Gandalf
15.07. 20:41
Neprodal jsi ten volante do brna nahodou? :)
od: Gandalf
pro: mightning
16.07. 00:01
Neprodal..
od: mightning
pro: Gandalf
16.07. 10:25
Tak nic. Ja jen ze kytarista z kapely to zrovna vcera koupil

od: Jitrnicka
pro: all
03.06. 08:28
Takovy mozna divny dotaz, ale k cemu je vlastne na ladickach ta moznost prepinat nastroje?
od: Mleako
pro: Jitrnicka
03.06. 09:13
Řekl bych, že je to pro lidi, kteří si nepamatují, na jaký tóny si naladit nástroj :) Já jí používám taky jen v chromatic módu, protože každou kytaru mám nalazenou jinak.
od: rich
pro: Mleako
03.06. 10:56
naladěnou
od: Jitrnicka
pro: Mleako
03.06. 11:02
No ale nejak mi neprijde, ze by to v tomhle nejak extra pomahalo. V situaci kdy potrebujes zcela naladit (ve smyslu menim struny, ne ve smyslu jsem o pul tonu mimo) ti to je stejne k nicemu ne? Nebo je to jen "problem" moji ladicky - Zkusil jsem ji prepnout do kytaroveho modu, a chytala se pak stejne jen kdyz jsem byl max o pul tonu mimo (aka u E# se me snazila dostat na E ale u F uz mlcela). A pak moc nechapu jak zkombinovat tu cast "neznam na jake tony nastroj naladit" a tu cast "jsem jen o pul tonu mimo"...
od: Gandalf
pro: Jitrnicka
03.06. 17:09
Hmm, tipoval bych, že to bude pro ladění na standardních 440hz vs na nestandardních 432hz. Ale nevim, proč to je podle nástrojů, to moc smysl nedává. Netušim, jestli nejsou např. nějaký orchestry celý na 432hz. No.

od: Mleako
pro: all
31.05. 09:30
Ze zkušebny se nám odstěhovala spřátelená kapela i se svým PA, tak teď řešíme, jak situaci co nejekonomičtěji vyřešit. Jedeme přes to jen vokály, saxofon a občas nějaké samply z laptopu. Máme jednu aktivní bednu Skytec EP-15, tak jsem zvažoval splašit k tomu někde druhou do páru a nějakej malej levnej mixpult. Bude to fungovat nebo radši hledat jiný řešení? Do těch zvukařskejch věcí moc nevidím, tak sry jestli se ptám jako tatar :)

od: Gandalf
pro: all
29.04. 14:29
Menší gear update aneb "co s penězma v době 10% inflace" :D

https://imgur.com/a/oa5Yow5

Novinky:
- 2013 Gibson Lucile Limited - přišel jsem k tomu jak slepej k houslím a byl to fakt dobrej deal. Je discontinued limitka, takže dobrej investiční potenciál. Neni to teda Gem Series (tzn. 1 of 25), ale i tak to je jedna z pár stovek kusů. Hraje se na to překvapivě dobře, má to super krk a poměrně překvapive ne-vintage snímače. I když nejsem BB King fanoušek, tak s tim jsem fakt spokojenej. A navíc Gibson Custom shop.. :)
- 2019 Gibson Les Paul 1959 Reissue VOS, tzn. R9 - Aneb holy grail, nejžádanější kytara na světě. Našel jsem jednu v týhle barvě když jsem byl před tejdnem v Portugalsku a je to naprosto fantastická kytara, super snímače.
- Efekty: Voodoo Labs Giggity a Sparkle Drive a B.K. Butler Tube Driver origo podepsanej z pravděpodobně poslední handmade série, co B.K. vyrábí. Protože nemám fantazii a jsem na Eric Johnson tone questu. Bohužel si ale budu zase muset koupit tube amp, protože s tim iridiem to nějak ...nejde :D
od: Mleako
pro: Gandalf
30.04. 07:22
Ten sunburst je parádní. A teď ta hlavní otázka. Kolik si za to dal? :D
od: Gandalf
pro: Mleako
01.05. 09:32
A chceš to ve fábiích nebo v nějaký jiný měně? :D Ale ten LP sám o sobě byl 6 cifernej, víc asi netřeba řikat :)
od: angelripper
pro: Gandalf
01.05. 09:55
wtf jako.
od: Adel
pro: Gandalf
01.05. 10:04
wow
od: haakon
pro: Gandalf
01.05. 11:10
Na Reverb se prodává za 5-6k eur, to není tak hrozný:) To se ti to vyplatilo i s převozem z Portugalska?
od: Gandalf
pro: haakon
01.05. 12:59
Převoz byl "zadara", resp tap portugal má online možnost si k letence přikoupit místo pro hudební nástroj, v praxi si k letence připlatíš 60e a pokud je v letadle místo, tak dostane vlastní sedadlo, pokud ne, tak to letuška vrazí někam k sobě :)
Ta cena je plus mínus víceméně tržní, ale gibsony a speciálně r9 custom shopy půjdou jen nahoru, takže to pokládám za dobrou věc, kam dát peníze. Ale ve skutečnosti tohle řikám jen abych se necejtil provinile, že jsem utratil spousta peněz, že jo... :D
od: haakon
pro: Gandalf
01.05. 13:44
No já ti rozumim, v poslední době jsem v rámci "proti-inflačního hedgingu™" koupil tohohle Telecastera https://www.guitarworld.com/reviews/fender-vintera-road-worn-70s-telecaster-deluxe-review (ke kterýmu asi dokoupim ty nový autentický CuNiFe wide range humbuckery od Fenderu, protože ty aktuální jsou klasický, wide range jen naoko) a limitovanej synťák od Moogu - https://www.moogmusic.com/products/sirin (u toho je investiční potenciál asi nulovej, jelikož jsem ho koupil za dvojnásobek MSRP:D)
od: Gandalf
pro: haakon
01.05. 14:26
vintera jsou hrozně hezký kytary... já v zásadě nemám rád ty heavy a super heavy relic joby, ale fakt hodně se mi líbí popraskaný nitro finishe a úplně nejlehčí super light relicy. Tak trochu po očku už dlouho koukám po hezky custom shop stratocasteru, ale ty, co se objevujou na kytarách sou vždy super heavy, jako by na ně vlítnul někdo s flexou :D nebo béžový nebo sunbursty, který nechci..
od: Gandalf
pro: haakon
01.05. 16:28
btw ten moog je super, teď jsem koukal na nějaký dema :) co k tomu máš jako controller nebo s jakym setupem si s tim hraješ? máš nějaký nahrávky? :)
od: mightning
pro: Gandalf
01.05. 20:52
Masakr :) mne taky i napadlo 'investovat' do kytary, i kdyz v mnohem mensi mire, furt si trochu pohravam s tim, ze bych koupil nejakej japonskej fender/tokai, ale nemam ted vubec zadnej cas hrat na kytaru, tak je mi lito aby se mi yo doma jen tak valelo... navic jsem ted dost investoval do bicich a nestiham ani poradne sledovat bazar s kytarama
od: haakon
pro: Gandalf
01.05. 22:08
Já roadworn kupuju hlavně kvůli nitro laku (jo, je popraskanej:), zbytek bych oželil. Ale u týhle kytary je tam toho minimum, takže jsem spokojenej.

K tomu Sirin mám ještě Moog Minitaur (v podstatě to samý, ale ochuzený o vyšší oktávy), tak mám v plánu to propojit a udělat polyfonní (no, stereofonní:D) synťák. Jako ovladač mám Teenage Engineering OP-Z - programovat v DAW mě nebaví, potřebuju mačkat fyzický tlačítka:) Jinak klasický midi klávesy. Zkusím nahrát nějakou vymejvárnu.
od: Gandalf
pro: mightning
01.05. 22:49
Na hudebním bazaru se furt válí nějaký japonský 80s a 90s fendery i tokai, orville, greco atd les pauly za zajímavý ceny, taky jsem už párkrát byl nalomenej :)

haakon: a kde kupuješ? reverb?
od: mightning
pro: Gandalf
02.05. 09:29
no me na tom nejvic sere, ze prave ty tokaie se prodavaji tak za dvojnasobek toho, co nekolik malo let zpatky :) chtelo by to objevit neco, co ted teprve stoupa na cene :) ale jako hadam ze dolu to asi nikdy nepujde
od: Gandalf
pro: mightning
02.05. 10:52
Já asi tak před 5 lety v Kytarách.cz zkoušel nějakej vintage tokai stratocaster, kterej tam už tehdy měli za 42k.... Na tom bazaru občas ale najde třeba i tokai love rock (super jméno:) za 16-25k - po tom je potřeba skočit, protože ty dobrý kousky tam vydrží jen chvíli :)
od: mightning
pro: Gandalf
02.05. 10:58
ten s p90 vypada pekne :) ale jinak ja les pauly moc nemusim, ale casem asi poridim nejake tele, teoreticky strata
od: haakon
pro: Gandalf
02.05. 13:20
Většinou retail nebo ten Reverb. Na hudebnim bazaru spíš prodávám:)
od: haakon
pro: Gandalf
04.05. 22:43
Tele v akci, jako vždy jsem línej nahrávat víc jak na jeden špatnej pokus:)) https://www.youtube.com/watch?v=P-WwrzqhLyI
od: Gandalf
pro: haakon
07.05. 18:27
<333 awesome blues, žeru

od: BroER
pro: all
17.04. 19:07
Doporučíte mi prosím někdo obal na strata a nějaký pohodlný řemen? Dohromady za to nechci dát víc než 1000 korun. Obal bude sloužit k transportu z obýváku do auta, z auta do zkušebny a zpět. Žádné MHD nebo dlouhé nošení. K tomu řemenu nutně musím koupit zámky?
od: Gandalf
pro: BroER
26.04. 23:27
Obal bohužel neporadim, nevyznám se v tom dál než "mono = good". Ty jsou ale dražší, ale nechtěl jsem drahý kytary tahat v gig bagu...

Co se týče popruhu, většinou platí, že širší jsou trochu víc pohodlný, ale pro všechny ne-moc-těžký kytary (tzn. cokoliv kromě double necků a les paulů bez weight reliefu) jsou úplně v pohodě ty standardní šířky. Obecně bych doporučil spíš ty, co maj víc textilu a míň nylonu, případně z nějaký měkčí kůže. Jinak si vyber podle barvy :)

od: BroER
pro: all
27.01. 20:16
od: angelripper
pro: BroER
28.01. 10:19
nepřekvapující, ale hodně zajímavý :)

od: haakon
pro: all
07.01. 15:16
Jak moc řešíte intonaci? Seřizoval jsem novou kytaru a daří se mi sice nastavit tak, aby na 12. pražci byla v podstatě na cent přesně oktáva, ale u jinech pražců se stále pohybuju +/- 5 centů, někde až 10.
od: Gandalf
pro: haakon
08.01. 08:59
To je normální... Pražce jsou rovný a jejich vzdálenosti jsou jen "close enough" a tim pádem i noty jsou vždy pár centů vedle, na normální kytaře s perfektní intonací na 12. ti nikdy nebudou perfektně ladit všechny struny a akordy. Nejhorší je vždy G. Když si kytaru naladíš tak, aby ti dokonale ladil akord E, tak A i G budou znít úplně otřesně a rozladěně, zkus si. Je celkem běžný, že na nahrávkách umělci ladí dle akordů a nahrávaj na víc kytar souběžně a střídaj je :)

Jedinej způsob, jak ti bude intonace ladit na každym pražci je, když budeš mít krk, kde jsou intonace 100% změřený a na každym tónu, tzn. má klikatý pražce: https://www.truetemperament.com/ Mayones a Strandberg takový kytary dělá a prodává, ale můžeš si od true temperamentu koupit krk a dát ho na svoji kytaru. Je to naprosto masivní rozdíl a poté, co jednou uslyšíš, kytaru co přesně ladí s true temperamentem, tak je fakt těžký se smířit s normální.
od: Gandalf
pro: haakon
08.01. 09:02
zajímavý videa:
https://www.youtube.com/watch?v=l1arFvxO7X8
https://www.youtube.com/watch?v=Daw93bRHe4Y (tohle je trochu unrelated, ale zajímavý i tak)
od: haakon
pro: Gandalf
16.01. 11:57
Uf, tak to jsem asi nechtěl vědět:) Teď si vzpomínám, že ten krk jsi už jsem někdy dával.

od: Gandalf
pro: all
25.11. 21:38
Rippere, ten vás kytarovej boutique mě začíná stát až moc peněz, nechcete ho zrušit? :D
od: Adel
pro: Gandalf
25.11. 23:03
jakou dává ripper slevu pro score bros?
od: Gandalf
pro: Adel
26.11. 10:45
Netušim, já si u žádnou nikdy nakonec nežádal ani nezkoušel..
Ale o ceně boutique věcí se dá lehce vyjednávat s kurátorem tý boutique sekce - což jsem netušil, ale prozradil mi to jeden z vikendovejch brigádníků před pár měsícema.. Mi vrazil do ruky vizitku a řiká "tady mu zavolejte a on vám určitě dá slevu pár tisíc když si řeknete" :D Z něj museli mít radost..
od: angelripper
pro: Gandalf
26.11. 12:35
cos kupoval? :)

a jo, butik u nás má na starosti štěpán drábek, ceny k jednání oficiálně nejsou, ale tak znáš to...:) shodou okolností je to můj soused, cca před půl rokem se zcela náhodně přistěhoval do stejnýho baráku.
od: Gandalf
pro: angelripper
26.11. 13:55
ech, no, za poslední 3 měsíce jsem bral:
- gretch limited falcon (ten bronzovej)
- suhr antique T NAMM 2009
- PRS McCarty 594 SC

A teď se mi fakt líbí ten Friedman shell pink strat, co tam máte... Mám dlouhodobě spadeno na Suhr Mateus Asato model v shell pink a tohle je víceméně identická kytara, jen víc vintage snímače, což mi vlastně vyhovuje. Tak uvažuju, co s tim, protože ta cena je celkem nastřelená vysoko, oproti třeba reverbu, kde tyhle identický kytary sou za 2k-2.2k eur.

Jinak s těma cenama - já je taky bral jako pevný a kdyby mi to neprozradil váš iniciativní brigádník, tak jsem vše kupoval za eshopovou cenu a nevyjednával nic.. :)
od: haakon
pro: Gandalf
26.11. 14:52
Ty se toho nebojíš:D Kolik máš kytar?
od: Gandalf
pro: haakon
26.11. 14:52
5, ty starší jsem povětšinou prodal...
od: angelripper
pro: Gandalf
28.11. 00:22
tyve, to je hodně dobrý skóre :) určitě ho kontaktuj napřímo, ceny jsou bezpochyby pevný, ale nějakej deal se dá ve většině případů vymyslet, hlavně v případě stálejch zákazníků...:)
od: angelripper
pro: Gandalf
28.11. 22:09
a vůbec, ukaž fotku všech, vůbec si to neumím představit dohromady.
od: Gandalf
pro: angelripper
29.11. 22:11
um, quick foto s karimatkou: https://i.imgur.com/YuUDedM.jpg

zleva: Custom 24 piezo, Suhr Antique T, Falcon, 2013 Deluxe Strat, dole McCarty 594 SC.
od: angelripper
pro: Gandalf
02.12. 13:15
nice! ten růžovej friedman by tam padnul skvěle...:)
od: Gandalf
pro: angelripper
02.12. 13:23
jo.. :) :(
Ale zatím to nechávám bejt, včera se mi někdo ozval na hudebním bazaru a chce o to o desítku míň než Štěpán v boutique :)
od: Martianno
pro: Gandalf
07.01. 14:42
fííha, ty mas teda splávek. Ale chápu tě. Ten Gretsch je nádhernej.. Já mám jeden z těch levnějších, ale je to uzasnej nástroj. A zpětně dík Rippere za pomoc ;)

https://kytary.cz/gretsch-g2420t-streamliner-ws/HN169530/?rating

No a když už jsme u toho.. potřeboval bych převléknout struny, ale nevím jaký koupit.. Hraju nejčastěji blues, takže bych chtěl nějaký kulatější zvuk ale zase to celkem dost vytahuju, tak aby se to pořád nerozlaďovalo.. Napad?
od: Gandalf
pro: Martianno
07.01. 14:55
já bych koupil úplně obyč standard ernie ball desítky nebo daddario NYXL desítky...
od: Mleako
pro: Martianno
07.01. 15:08
Asi je to celkem jedno, hlavní je na jakou tloušťku si zvyklej a jestli hraješ ve standardním lazení. Pokud nerad často měníš struny, tak můžeš sáhnout po elixirech. Mají nějaký tenký coating, nereznou a celkem dlouho ti drží ten pěknej kovovej zvuk.
Já mám kytaru podladěnou o tón dolů a jsem línej, takže nejčastěji používám elixiry 11-49. Sedmičku mám zatím krátce, tak tam jsem ve fázi testování.
od: Martianno
pro: Gandalf
07.01. 15:19
Jo jo dík, já právě s desítkama nikdy pořádně nehrál, ale už delší dobu si říkám, že bych je vlastně měl zkusit. Tak jsi mi aspon dodal odvahy.
od: Martianno
pro: Mleako
07.01. 15:23
Doted jsem hral vždycky s jedenactkama, ale viz Gandalf, zkusím tentokrát deset. Měnení strun nenavidim :D Vzhledem k tomu, že zaroveň strunu vůbec netrhám - asi hraju nějak jemně nebo co - tak se mi ale stává, že je tam nechávám i několik let a to už ofc stojí za hovno ;) S Elixirama mam dobry zkusenosti, na ten tenkej coating se optám.
od: mightning
pro: Martianno
07.01. 15:38
jestli hrajes jemne tak jsou asi jedenactky zbytecny no, ale zalezi na ladeni
Kytary, pedalboardy, bicí a ukulele
Vytvořeno16. května 2020 0:09
AutorJeelwert
Moderátorblackfox