místnost: Co paříte právě teď 4.0

od: Martianno
pro: all
09.02. 14:06
Zaparil jsem si izraleskou VR pro vycvik specialnich jednotek, bylo to celkem fajn.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/220411000100208/video/749351
od: zila
pro: Martianno
10.02. 08:39
To musí být strašně divné mít vedle sebe zeď, ale nemoct ji cítit, nebo se o ni opřít.
od: Black.Tulip
pro: Martianno
10.02. 10:36
#zaměstnaneckébenefity
od: bigfutus
pro: Martianno
10.02. 13:59
Mam PTSD uz len ked vidim tu poskakujucu kameru a kver.
od: noximo
pro: Black.Tulip
10.02. 14:23
Škoda, že ten bordel s nafukovacími pannami si zabralo už idnes.cz
od: Martianno
pro: zila
11.02. 09:18
Jj, byl jsem v tom 10 minut a dvakrat se mi stalo ze jsem se chtel oprit o neco, co tam nebylo.
Nicmeme oni k tomu maji i takove modularni mantinely, te kterych tu arenu muzes celkem jednoduse postavit i fyzicky.
od: Black.Tulip
pro: noximo
16.02. 20:33
to by koncesionáři nepřežili

od: JaVa
pro: all
13.02. 09:43
Včera večer jsem dohrál Pyre a opět jsem se dojmul. Nevím jak to Supergiant games dělají, ale jejich hry mě vždy emocionálně vyčerpají. Ačkoliv je to zprvu opravdu zvláštní mix všeho - od RPG až po simulátor sportovního manažera, tak příběh samotné hry ale i světa, ve kterém se hra odehrává, vás chytne a nepustí. 9/10, bod strhávám za možná zbytečně repetitivní prostředek hry.
od: Iggy
pro: JaVa
13.02. 10:06
ten pocit, kdy se musíš rozloučit se svým nejlepším hráčem jsem v žádné jiné hře neměl. nečekal jsem to, páč moc visual novely nemusím (jsem hráč, co často přeskakuje texty), ale pyre jsem si užil od začátku do konce.
od: Mleako
pro: JaVa
13.02. 10:33
To vypadá zajímavě, možná vyzkouším. Z tvýho popisu mi to trochu připomíná Banner Sagu, která mě hodně bavila.

od: vrennatic
pro: all
17.01. 12:24
Vcera jsem dohral Dishonored 2 a musim rict, ze i kdyz se herni mechanismy od prvniho dilu prilis nezmenily a hraje se to skoro porad stejne, tak ja jsem si to uzil naramne. Prvni run jsem si dal za Emily, stealth/non-lethal (to bohuzel nevyslo, na konci jsem mel dva killy a nevim, kde jsem je nabral), pricemz jsem si vystacil s par schopnostmi. Far Reach je zaklad, s Dominem je neuveritelna zabava, Shadow Walk jsem moc nepouzil ani a ke konci jsem si dal jeste Bonecharm Crafting, ktery mi prisel sice celkem nanic, ale mohl jsem si vyrobit bonecharm, po nemz jsem prakticky z kazdeho zasazeneho protivnika ziskal zpatky uspavaci sipku, coz kompenzovalo nevyhodu v podobe toho, ze jich u sebe clovek mohl tentokrat mit jen 5 zaraz.
Tim nejdulezitejsim aspektem u Dishonored 2 je pro me paradni level design. Ted byl teda velkou prednosti uz v prvnim dilu, ale tady je to dotazene takrka k dokonalosti. Kolonialni architektura v ulicich Karnacy je prijemnym kontrastem k viktorianskemu Dunwallu a nektere jednotlive objekty jsou fakt skvosty. Paradoxne jsem si ani tolik neuzil ty hodne vyzdvihovane levely s vysperkovanymi mechanikami, jako Jindosh Mansion (tam jsem to chtel prostealthovat, takze jsem netahal radeji za paky menici prostredi) nebo Stilton Manor (tam jsem byl z toho sledovani odlisnych casovych linii skrz timepiece trochu zmateny a tak jsem to asi zrochu rushnul), ale ziral jsem treba na Addemire Institute nebo ten vevoduv palac, to jsou proste nadherne, funkcni baraky. Ty urovne jsem si uzil asi nejvic. Proste 9/10, would play again, jeste si doplnim Death of The Outsider.
od: zila
pro: vrennatic
17.01. 14:42
Mě to člověče nějak nechytlo. Jedničku jsem si hodně užil, ale tohle mi přišlo jako přeskinované úplně to samé, což mě otravovalo natolik, že jsem to prostě nedal. Lenost vývojářů, kteří tam třeba nechali úplně stejný problém jako minule, akorát krysy nahradili jakýmsi hmyzem, je do nebe volající.
od: vrennatic
pro: zila
17.01. 15:36
No mas pravdu v tom, ze principialne to cele zustalo beze zmen, ale me si ziskaly prave ty skvele navrzene lokace, pusobici logicky a pritom vybizejici k pruzkumu. Je to asi tim, ze tenhle typ her mam fakt rad a proto mi nejaka zamena krys za bloodflies nebo tallboyu za clockwork soldiers nevadi.
od: bigfutus
pro: vrennatic
17.01. 19:38
Mne prislo hodne prekvapive ze sa to hra ako jednicka, kedze dvojka ma uplne iny engine, to muselo dat hodne prace aby hra mala rovnaky feeling.
V prvom zahrani som sa trochu tapal, ale druhe som si vyslovene vychutnaval, kedze som uz vedel co a ako. Outsider je gut, Arkani proste vedia robit DLCka, za ktore rad zaplatim.
od: Iggy
pro: vrennatic
18.01. 12:18
arkane level design prostě umí. já byl příjemně překvapený jak moc se jednotlivé levely od sebe lišily a každý měl něco svého. taky jsem trávil spoustu času posloucháním rozhovorů npc, které mi přišli skvěle autentický a uvěřitelný. s 9/10 naprosto souhlasím a outsidera musím ještě doplnit.
od: vrennatic
pro: Iggy
18.01. 16:06
To bych taky vyzdvihnul jako klad, Karnaca je preci jen zivejsi, nez morem prolezly Dunwall a je tam vice oblasti, kde clovek mohl prochazet relativne bez obav z nepratel a objevovat mikropribehy. Jeden priklad za vsechny - na zacatku jedne urovne opatrne prozkoumavam okoli a najednou slysim nejaky krik z postranni ulicky. Vypada to, ze dva ozbrojeni gangsteri vyhrozuji nejake slecne, tak si je pekne zvrchu propojim Dominem. Gangster se uz uz chysta slecnu zamordovat, ja se uz uz chystam vyslat uspavaci sipku, kdyz tu najednou gangster slozi zbran, "obet" prestane kricet a jen si povzdechnou - achjo, zase nam na to nikdo neskocil, dneska nikdo nechodi. No uspal jsem nakonec vsechny tri, ale zustalo mi to v pameti jako priklad vynalezaveho sveta Karnacy :).
od: Iggy
pro: vrennatic
18.01. 18:12
jo moje oblíbené jsou drby v jednom z levelů, kdy overseeři obviňujou nějaké týpky z magie a z povzdálí to sledují dvě ženské. když jsem šel blíž, tak se bavili o tom, jak nikde nejsou ženské overseeři. jedna, že slyšela jak je radši drží někde v klášterech, dál od chlapů. druhá se zasmála a že to dává smysl, jinak by spolu jen šoustali a neudělali žádnu práci. to sedlo jak prdel na hrnec.
od: vrennatic
pro: Iggy
28.01. 08:21
Dal jsem si teda Dishonored:Death of the Outsider a musim rict, ze jako standalone pridavek je to slabsi, ale, brano-li jako DLC, porad obstojne. Hrajete za Billie Lurk, opet s trochu obmenenou sadou gadgetu a limitovanym poctem superschopnosti (ktere se tentokrat nevylepsuji runami, proste je jednou vyfasujete od Outsidera a je to). Absence Chaos mechaniky tentokrat svadi k trochu akcnejsimu stylu hrani, mozna i proto, ze primarni cil misi tentokrat doplnuji i pomerne kreativni kontrakty, v jejichz ramci se holt obcas nevyhnete tomu, abyste nekeho zabili ci natropili nejaky rozruch. Lokace jsou o neco mene napadite (navic recyklovali Royal Conservatory, asi nejnudnejsi misi z Dishonored 2), ale nova ctvrt v druhe misi je celkem rozhlehla a bankovni loupez ve treti ma zase spravnou atmosferu - sice jsem si ji volitelnym zpusobem znacne ulehcil, ale i tak, hledani cesty do kyzeneho trezoru za napinave muziky, zatimco potichu naslapujete okolo uspaneho personalu a snazite se obejit bezpecnostni systemy a clockwork soldiers, to me bavilo. Uspokojiva tecka za oblibenou sagou. 7/10

od: Nightmare
pro: all
27.01. 17:16
Takže nějaké srovnání survival strategii které jsem hrál,spíš dojmy než recenze.

Dwarf Fortress
Omlouvám se hardcore fandům,ale tady byl ten entry level na mě moc.
Možná jestli to zprovozním časem s nějakým gui modem tak do toho půjdu ale ta default ascii grafika pro mě byla stopkou

Rimword
V něm jsem strávil nejvíce času. Autoři říkají že se jedná o stroj na příběhy a nelze s nimi než souhlasit.
Mechaniky stejně jako u ostatních her tohoto typu jsou na nooba brutální,ale jakmile dostanete pár zákonitostí pod kůži,hra se citelně zjednodušší.
Na rimworldu mám rád že je každá hra jiná. Přeci jen se jinak žije v tropech s koloníí profíků oproti mrazivé tundře kde vám nezbývá než sežrat vlastní lidi aby byla potrava.
Takových momentů je hodně. Sadista který naporcuje svého kamráda a vyrobí si z něj čepici není v kolonii oblíben. Možná se z toho pohledu někomu udělá tak špatně že podpálí sklady a zastřelí jej.
Ačkoliv sou ty události "random",pobaví na dlouho dobu. Grafika zde už existuje ale krom DF nejhorší. Miliony modu.

Frostpunk
Tady se dostáváme k víc "prémiové" hře. Nejhezčí grafika a hudba ze všech titulů a největší vtáhnutí do světa vůbec.
Pokud se v první kampani dostanete na konec a posledních pár dní vám šplhá teplota k -150,doly sou v háji,lidi nemůžou ven a vy se modlíte - roky mě žádná hra nepůsobila takové napětí.
Pak se objeví loading screen .... a vy zjistíte že jste zrovna nevyhráli - dětské tábory,fašistická vláda,zástupy mrtvých. Čas to rozjet znova a myslet víc na lidi než mechaniky (jde to).

Surviving Mars
Zprvu mě bavila nejméně. Hezké prostředí,Mars je mi blízký a spoustu konceptů je známo ze scifi.
Jen se nic moc neděje,člověk akorát staví ty hezké domes a zábava je až jakmile vás odstřihne Země.
Green Planet DLC tomu alé dává kompletně nový rozměr - teraformace Marsu na obyvatelnou planetu je extrémně náročná a zdlouhavá (jak dlouho vylejvat potřebnou lít vodu na zem než vznikne malé jezírko..),ale jakmile se objeví první zelen,stromy...wow!! Nemůžu se dočkat až lidi opustí svá skleněný vězení a vyrazí poprvé ven :)
A mechaniky k teraformaci jsou snad ze všech myslitelných scifi dohromady,tohle mě fakt baví.

Nejlepší v
Mechanika - Dwarf Fortress
Grafika - Frostpunk s Marsem
Hudba - Frostpunk
Gameplay - Mars
Story- Rimworld
Obtížnost - DF jednoznačně,pak Frostpunk Golden Path (bez smrti a harsh rozhodnuti,) pak Mars
Immersion - Frostpunk na plné čáře
od: zero
pro: Nightmare
27.01. 19:50
jak dlouho ti trvalo ovladnout mechaniky Rimworldu? premejslim ze bych se do nej pustil
od: maxa
pro: Nightmare
27.01. 20:34
DW by mel vyjit na steamu s vylepsenym GUI, grafikou (a snad i ovladanim?). Co na to jednou za cas mrknu, tak na steam verzi chcou zacit prioritne delat jakmile na zacatku roku vydaji velky update.
od: Nightmare
pro: zero
27.01. 21:20
Je to stejné jako u jiných her.
Zaměřuješ se zpočátku na věci,které nejsou vlastně podstatné a ignoruješ ty nejdůležitější. Třeba u Frostpunku je to výzkum.
S Rimmworldem je to stejné,akorát je zrádné že ten nejlehčí scénáč (cassandra) má parabolickou křivku - lehké hraní na startu hráče později rozdrtí v náběhu.

Takže první 3 hodiny se hrajou snadno,ale 15-30 hodina je problém. Na expertní zvládnutí (což vnímám jako tundru s jedním pasažerém) to chce 100 hodin,na běžné dohrání 30.

Ať to nerestatuješ zbytečně mockrát a zároveň ať moc nespoiluji - neignoruj na začátku výrobu oblečení,dělej menší prostory,zaveď noční směny.
od: Nightmare
pro: maxa
27.01. 21:23
Díval jsem se na nějaké texture packy a vypadá to už lépe, ale jsem ted nejak líný věnovat 10 hodin tréninku zkratek jen abych dal UI a po Frostpunku se k ASCII vrací těžko,i když má lepší texty no :)
Obrázek z budouciho DLC Last Autumn
od: basa
pro: Nightmare
27.01. 21:38
Last Autumn už dva dny hraju. Ze začátku jsem podcenil sběr surovin a teď už se to se mnou veze a jsem ve skluzu s výstavbou generátoru. Do toho přibejvaj nemocní, protože nemám dost uhlí na zajištění chodu ventilace a lidi musej makat ve škodlivejch výparech. Jo, tahle hra není úplně lehká.
od: Nightmare
pro: basa
28.01. 08:08
ono uz to vyslo ? supeeer :)
dohral si ty zakladni kampane predtim ?

od: myny
pro: all
25.01. 01:09
dohrál jsem Outer Worlds a nemám z toho vlastně vůbec žádný pocit. Kočička a pejsek upekli dort z New Vegas, Borderlands a No Man´s Sky. Absolutně nezajímavé prostředí, příběh béčkové sci-fi povídky, většina questů stokrát viděná. Morální volby jsou jen dvojího druhu - buď jasné dobro vs zlo, nebo kokoti vs kokoti (proč bych měl uvažovat, kterou sektu podpořím?), žádné zajímavé stupně šedi, u kterých bych se musel zamyslet. Z perků jsem si taky nemohl vybrat, protože byly všechny úplně meh. Stealth systém asi nejdivnější co jsem kdy viděl, naštěstí se používá minimálně.

Z plusů: Občas nějaký dialog nebo quest stál za to, parťáci se mi taky líbili, jak mimo boj (jejich questy jsou jedny z mála docela zajímavých), tak v boji - docela pomáhali a nepřekáželi (dobrý nápad, že se automaticky objeví za zadkem hráče a nehrozí zasekávání). A samozřejmě řemeslně je to kvalitně zpracovaná hra, jen jsem v ní nenašel duši.

Škoda, tvorba Obsidianu mi začíná připomínat Pyranha Bytes - kdysi dělali výjimečné hry, ale teď stejný recept používají pořád dokola, jen s menším rozpočtem a unavenějším výsledkem, i ve srovnání s Tyranny je to krok dolů. 6+/10
od: Juric
pro: myny
25.01. 01:37
Dostal jsem se na planetu ze které si nepamatuji nic jiného než že byla béžová. Pokec s 3-4 NPC a bylo mi jasné, že žádné překvapení se nekoná ani na téhle planetě. Vypnul jsem to a už nezapnul. Vyhození Chrise Avellona je začíná štípat do prdele
od: angelripper
pro: myny
25.01. 11:24
(já to říkal)

vůbec jsem nepochopil to všeobecný nadšení a zdejší hypethread při oznámení, generičtější hru jsem snad neviděl.
od: Iggy
pro: myny
26.01. 01:33
já odletěl z první planety a vlastně mě ani nezajímlo co bude na druhé a už jsem to nezapl no. vypadalo to hezky, ale prostě jsem plnil nezajímavý todo list.

od: JaVa
pro: all
17.01. 19:48
Ori and the Blind forest na 100% a už se nemůžu dočkat dvojky. <3
V mezičase jsem začal Celeste a tam to bude asi brzo o nervy. :)
od: Mleako
pro: JaVa
17.01. 22:04
V celeste jsem na jahody rezignoval velmi brzo. A na úplným konci jsem už musel přepnout do toho dev módu, protože už jsem to vůbec nedaval.
od: JaVa
pro: Mleako
17.01. 22:41
Já jsem teď v tom hotelu a na jahody se dávno vykašlal...tady 100% nedám no :))
od: JaVa
pro: JaVa
20.01. 19:49
Tak jsem to dohrál, a přemýšlím, jestli mám chuť sbírat ta srdce abych odemkl Chapter 8, popř dělat B/C sides...Už teď mám celkem křeč v prstech :D
od: Mleako
pro: JaVa
21.01. 08:34
To jsem vzdal a raději si to pustil na youtube. Ušetřilo mi to spoustu nervů:)

od: vrennatic
pro: all
27.11. 19:09
Rad bych vam napsal, ze The Painscreek Killings je pomerne neznama (neexistuje treba zadna ceska recenze), ale vysoce zdarila detektivni adventura/walking simulator, vedle ktereho vypada Gone Home jako pouha demoverze. Prvni tri hodiny me to skutecne vtahlo, o to vic me sere, ze se mi tam ted objevil game breaking bug (kupodivu takovy, o kterem jsem se nedocetl nic na forech), tak jsem napsal vyvojarum na Steam a netrpelive cekam na odpoved. Pokud to nekde chcete risknout, je to ted ve sleve a myslim, ze to kdyztak ma i demo na vyzkouseni.
od: angelripper
pro: vrennatic
27.11. 19:30
už jsem na to kdysi koukal, mám to v knihovně, ale myslel jsem si bůhvíproč, že to je nějakej horor :)) tak už instaluju.
od: vrennatic
pro: angelripper
27.11. 19:42
S horory typu Amnesia/Outlast by to nemelo mit nic moc spolecneho, ale kdo mel takovy "uneasy" feeling treba z prazdneho baraku ve zminovanem Gone Home, tak tady to ma ve vetsim - odehrava se to v nedavno opustenem meste (byt za bileho dne), v interierech casto nefunguje elektrina, navic se tam vysetruji vrazdy a hraje do toho takova noirova hudba. Tvurci tvrdi, ze tam nejsou zadne lekacky - to si teda i po tech trech hodinach myslim, ze trochu lzou, ale teda nemelo by jich tam byt hodne.
Pokud to nakonec rozehrajes, zeptam se te pak v prihodnou chvili na lokaci, kde se mi to buglo, na Steamu mi zatim neodpovedeli ani vyvojari, ani diskutujici, tak abych mohl dal premyslet nad tim, proc se to stalo zrovna mne :).
od: vrennatic
pro: angelripper
28.11. 22:33
Tak jsem tam samozrejme nemel bug, ale prehlidl jsem neco, co bylo malinkate a spatne videt. Az to dohraju, zminim to asi v negativech a zaroven dam tip do zacatku 🙂.
od: noximo
pro: vrennatic
28.11. 22:44
Tak jsem si to koupil
od: vrennatic
pro: noximo
28.11. 22:50
Tak doufam, ze nakonec nebude nikdo z nas litovat 🙂. Ja odehral dalsi kus a stale se mi to libi, porad me nenapada lepsi prirovnani nez Gone Home XXL.
od: noximo
pro: vrennatic
28.11. 23:00
No, gone home bylo takové povrchní, co se minulo médiem, tak doufám v něco víc :)
od: vrennatic
pro: noximo
28.11. 23:19
Vic dostanes. Na pomery walking simulatoru je to celkem nelinearni (tj. nektere klicove body splnit musis, ale chronologie pruchodu hrou je zcasti na tobe), tema je vaznejsi a informaci podstatne vice. Tvurci doporucuji psat si poznamky na papir, ja to teda nedelam, ale minimalne pecliva revize informaci v ingame "deniku" jednou za cas se hodi. Vsak uvidis.
od: angelripper
pro: vrennatic
29.11. 00:15
a přišel jsi na to sám, nebo ti někdo konečně poradil? :)
od: noximo
pro: vrennatic
29.11. 01:48
Tak jsem to trochu prolezl, (hotel a dům #7), byl to tedy jen večerní speedrun, takže jsem spoustu infa ani nečetl, musím se k tomu vrátit.

Zatím mi to přijde bohužel takové mrtvé - jako Ethan Carter. Pocit jako z domu v Gone Home je stejný, ale tady mám dojem, že nebude falešný. No ale tam hlavně byly ty nahrávky, které tomu dodávali život, tady tedy taky pár záznamů zaznělo, ale zatím z toho mám takový odosobněný pocit. Nepřijdu si jako postava ve světě, ale spíš jako obyčejná kamera prolétávající statickým snapshotem lokace.

Zatím tedy spíš Dear Esther a Ethan Carter než Firewatch a Edith Finch. Gone Home je tak někde uprostřed.

Nicméně, tohle je záměrný easter egg? :) https://i.redd.it/hckfv7u6sgsx.jpg
od: vrennatic
pro: angelripper
30.11. 02:12
Poradili mi, no 🙂. Citil jsem se jako debil, ale byl jsem rad, ze mi to pomerne rychle pomohli vyresit. Nechal jsem se zmast video walkthroughy, kde bylo jine umisteni daneho predmetu.
od: vrennatic
pro: noximo
30.11. 02:13
Jo a priznam se, ze tuhle nastenku jsem behem hrani asi minul a pokud tam je nejaky easter egg, tak jej nerozpoznavam 🙂
od: HY3N4
pro: vrennatic
30.11. 11:19
Dylan má byť imho easter egg.
od: vrennatic
pro: HY3N4
30.11. 15:00
Jo to mi doslo, ale netusim, jestli Dylan treba jeste do toho nepronasi nejaky citat od Schopenhauera nebo tak neco :).
od: noximo
pro: vrennatic
30.11. 15:13
Ten kluk co je tady jako Dylan je ve hře jako ztracený Joshua. Tak jsem myslel, jestli je to easter egg nebo jen stejný stock image.
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 03:26
Tak dohráno, závěr byl debilní. Jdu spát, zítra napíšu víc.
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 16:50
Konec byl uplne smesny, na hlavu postaveny a spatne technicky provedeny. Protoze se mi to v ten moment zacalo dost trhat, tak jsem to ani nedohral, ale tu sekvenci uz nehodlam opakovat ani jednou a radeji jsem se smiril se "spatnymi" konci.
Plusy:
- funkcni, byt nikterak neobycejne whoddunit mysterium
- na adventuru imho dobra koherence a vnitrni logika - vetsinou mi bylo jasne, kde, co a proc hledam a byt to obcas pusobilo jako simulator hledani klicu, tak mi bylo jasne, ze nejvetsi tajemstvi budou asi nejvice zamcena, treba i puzzlem
- "uneasy" atmosfera vychazejici jak z deniku, tak z detailu prostredi, zaroven byla az do konce pomerne subtilni
Minusy:
- zminovany konec patri na smetiste designovych rozhodnuti
- hudba je pomerne dost nenapadita a otravna
- nektere male predmety (typicky klice) jsou fakt malinkate a tezke k sebrani, proto jsem si od sveho lapsu s vyvojari (nemohl jsem najit klicek od kostela) nechal permanentne baterku rozsvicenou a vude koukal ctyrikat. Ale i odemykani samotne bylo docela toporne, nasmerovat kurzor na mrnavou klicovou dirku, pak lezt do inventare a hledat tam klic...dalo by se to teda i sikovneji

7/10
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 17:36
No, nakonec se musím celkem pochválit, tak 95% jsem vyřešil sám. Největší minelu jsem ale paradoxně udělal v mansion, kde jsem přehlédl ten největší pokoj :) Měl jsem od něj klíč, věděl jsem že ho mám použít v mansion, zkoušel jsem ho tam na všechny dveře (nebo alespoň jsem si to myslel) což mi pak bránilo v dalším postupu. Na úplném konci jsem tedy pak vygooglil několik číselných kombinací. U každé jsem věděl, kde ji hledat, ale už byly tři ráno a nechtělo se mi od čerta k ďáblu.

Bylo celkem fajn, že jsem nikdy neměl pocit, že nevím co dělat dál. Vždy jsem měl v inventáři nějaké vodítko, které mě někam posouvalo. Nicméně suspension of disbelief haprovalo v tom, že hra by byla tak desetkrát kratší kdybych mohl prostě sebrat kámen a vysklít pár oken v tomhle opuštěném městě. Problém s malými předměty jsem neměl, ani jednou se mi nestalo, že bych se zasekl na něčem, co jsem přehlédl. Pár věcí jsem minul, ale narazil jsem na ně při opakovaném průzkumu ještě než byly potřeba. Baterku a sprint jsem měl ale puštěné nonstop.
Na druhou stranu párkrát jsem narazil na to, že mi hra neřekla, že nemám všechny kousky skládačky, i když to vypadalo, že ano. Prostě jsem myslel, že puzzle je možné vyřešit na místě a já jsem jen hloupý a přitom to prakticky možné nebylo.
Atmosféra byla celkem fajn, ale byla dost fejková. Hned ze začátku se vytasí s nadpřirozeným elementem jen aby ho po zbytek hry vůbec znovu nepoužili (a pak teda šli all-in v samém závěru)
Na druhou stranu mi to prostě přišlo prázdné. Vím, že to bylo technickými limity a po závěru bych asi měl názor přehodnotit, ale chyběly tomu postavy. Nebo možná nějaká variabilita v podání příběhu. Asi tam mají něco ve vodě, co všechny kompulzivně nutí vést si deníky. Ale i tak mě celkem zamrazilo když se na konci začaly odhalovat jednotlivé osudy. Úplně chladným mě to nenechalo.
Spíš než jako vyšetřovatelka jsem si připadal jako účastník větší únikovky. Nevím popravdě jako to udělat správně, možná nakonec zvolili nejlepší možný způsob, ale prostě mi to přišlo že jsem se na konci nikterak nedovtípil kdo byl vrah, to mi bylo bez jakýchkoliv pochybností řečeno v průběhu hry. Jedině tedy, že bych z města vypadl předčasně, což mi bylo umožněno. Ve výsledku to vlastně nebyla nikterak interaktivní hra, do velké míry jsem nikdy nepřestal být pasivním pozorovatelem.
Příběh: prakticky ihned jsem uhodl uhodl o co jde. Samozřejmě, spousta detailů mi až do samého závěru zůstala skryta, ale SPOILER že Scott a Trisha jsou sourozenci bylo jasné od prvního deníku v panství. Některé motivace postav mi přišly dost random, lidi tam tajili věci, které neměli důvod tajit a snad u tří postav byla motivace úplně stejná - ženská jim nedala a oni žárlili na někoho jiného. Úplně nejhumornější ale byla Sofie na konci. Krom toho, že hra šla z jedničky na sto co se týče mrtvých černovlasých holčiček ze studně, tak bych ji měl obzvláště poděkovat za to, že mě zachránila před člověkem, který jí byl na světě nejbližší, miloval ji a pomstil její smrt. High five wet lady!
Nicméně ta závěrečná pasáž mi nepřišla nijak těžká - stačilo prostě sledovat Sofii. V nemocnici jsem tedy trochu bloudil, když jsem nevěděl jestli je o patro níž nebo víš, ale jinak v poho. Co bylo v těch špatných koncích?
Btw, je to jen můj pocit, nebo se dá hra celkem neúmyslně speedrunnout? V mansion získat přístup do Tea Room (to už si nepamatuju jak přesně, tuším, že je potřeba otevřít auto) -> ložnice -> hotel -> policejní stanice -> kostel -> konec? Pokud dobře přemýšlím, tak i s tím autem (což bylo nějak přes chatku a kostel) tak člověk vůbec nemusel do nemocnice a spousty dalších lokací. Což asi není vyloženě chyba a trochu důsledek toho openworld řešení, ale kdybych si nepozorností nebloknul tu ložnici, tak jsem mohl nevědomky dohrát hru o několik hodin dříve.

tldr: 5/10, brzo zapomenu. Ale stále lepší, než Ethan Carter a Dear Esther.
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 18:20
Za spatne konce beru, kdyz nezvladnes honicku a jsi rozsekan (ona je vlastne primocara, ale ja parkrat nedal manevrovani v uzsich koridorech skrz framedropy), potazmo kdyz najdes vsechno, ale odjedes z mesta bez prehrani pasky, to ti pak vyhodi "Case Unsolved".
Speedrun tebou popsanym zpusobem se myslim neda, protoze jeste potrebujes nastroj (wrench?), aby ses dostal k jednomu klicovemu predmetu. Ten je v krame toho fotografa, a uz presne nevim, jaka k nemu vede cesta, ale urcite pres dum Dorothy a asi i pres spital (druha navsteva sklepem). Obecne mi prislo, ze pocet lokaci/ukonu, kterym se nakonec da vyhnout, je celkem maly.
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 18:28
Jo, to je pravda, to otevře další sérii tahání řepy.

Framedropy byly celkem nepříjemné. I když mi to hlásilo celkem stabilní fps, tak jsem musel stahovat rozlišení, protože se mi to podivně cukalo.
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 21:48
Btw, ještě si o tom něco čtu (vývojáři jsou super, škoda, že ta hra asi celkem propadla) a prý tam bylo duchařiny mnohem více. Já ji zahlédl jen po opuštění toho vypáleného bytu, jinak nikde...
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 23:11
Vyvojari psali vcelku sympaticke blogy, ted planuji dalsi hru a pokud s ni pujdou na Kickstarter nebo podobnou platformu, tak ji asi backnu. Ja zahledl totez co ty, plus jsem se malem posral, kdyz vypadla elektrina v nemocnici, coz ale nebylo ducharske, ze. Pak jsem teda jeste zahledl nejakou poznamku o buseni na dvere v mansion, toho jsem si behem hrani vubec nevsiml. Dal uz jsem nic nezaregistroval.
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 23:28
Mimochodem, kdyz nad tim tak premyslim, jedine, co muzes ve hre doopravdy propasnout, jsou nedoresene puzzly v momente, kdy najdes nastroje u fotografa a muzes jit tim padem teoreticky do endgame. Ty sice obsahuji zajimave informace (pomerne dlouho jsem mel mylnou teorii ohledne jedne vrazdy), ale ne nutne pro vyreseni ustredniho mysteria. To je mozna trochu skoda.
od: noximo
pro: vrennatic
04.12. 14:13
Jj, na to jsem narážel - spousta ti toho může utéct čistě proto, že nevíš, že se blíží závěr.
od: angelripper
pro: vrennatic
23.12. 23:51
tak jsem to rozehrál a musím se smát - to je simulátor otevírání šuplíků? :)) nečet jsem většinu threadu, protože jsem teprv v nemocnici, ale zatím musím souhlasit s noximem, je to totálně mrtvý jako ethan carter. nechápu, proč má někdo potřebu stavět obrovskej a "uvěřitelnej" herní svět, když pak člověk musí prolejzat desítky prázdnejch pokojů a doběhnout kamkoliv trvá půl hodiny. s tím se pojí i audiovizuální zpracování - fps sice neklesne pod 60, ale divně se to seká... graficky to navíc působí jako kdybych byl lítající kamera v counter striku a hudba a zvuky jsou otravný až hrůza. no prostě... zatím mě to moc nepřesvědčilo. ještě tomu dám šanci, ale jestli na mě vybafnou nějaký duchové, tak už budu fakt nasranej :))
od: angelripper
pro: vrennatic
23.12. 23:55
jo a tyvole...! prošel jsem už aspoň desatero záchodů a na žádným zatím nebylo nic užitečnýho. navíc je to bezpochyby hra, ze který by měl dan vávra smrt, na některejch mísách dokonce zcela zjevně nemůže normálně vzrostlá lidská bytost ergonomicky sedět.
od: noximo
pro: angelripper
24.12. 00:20
Hele, v podstatě je :)

Mně tohle bavilo víc než Ethan Carter, protože obojí je podobně mrtvé, ale tohle alespoň není bezobsažné. Whodunit mě nakonec fakt celkem zajímalo.

Jinak ta prázdnota a obecně technické zpracování souvisí se znalostmi autorů. Koukal jsem na jejich post mortem a oni ani neměli v týmu programátora :)


Jinak když už se tohle připomnělo: Dohrál jsem mod pro skyrim Forgotten City. Je to už hodně staré, takže asi známé, nicméně mi to připomnělo právě tuhle hru. Tam je podobná herní smyčka, ale jsou tam reálné postavy (+ běžné skyrim dungeonování). Akorát ta zápletka/řešení je mnohem plošší, ale zase to má více možných konců.
od: vrennatic
pro: angelripper
24.12. 00:29
No zivejsi uz ten svet nebude, ale to slo pochopit i z meho prirovnani ke Gone Home 🙂. Co se tyce posledni poznamky - to je pro me naopak kladem hry, ze se klice, deniky a dalsi dulezite veci nachazi na celkem pochopitelnych mistech - zachody a kuchynske prihradky jsem prestal prohledavat pomerne brzy, protoze stejne jako v realu - kdo by si nechaval nejake zasadni veci na hajzlu? 🙂
od: angelripper
pro: vrennatic
26.12. 14:21
tak dohráno a musím většinově souhlasit s noximem, působí to jako únikovka, ale únikovky fungujou mnohem líp, protože jsou většinou roztahaný maximálně po čtyřech místnostech :) největší kámen úrazu hry bylo podle mě samotný městečko, kde žilo asi tak dvanáct obyvatel, ale to nebránilo neustálýmu a zbytečnýmu pobíhání mezi lokacema - pomalý tempo mi rozhodně nevadí, ale při dvacátým sprintu mezi kostelem a mansionem jsem už toho měl plný zuby - samozřejmostí bylo aktivovaný always run, což u tohohle typu hry působí dost negativně, stejným problémem ostatně trpěla i dear ester. cca v polovině hry jsem začal používat 1337haxx s trsátkem, který jsem zarazil do klávesnice tak, že W bylo neustále stisknutý (tajnej tip - na microsoft sidewinder X4 fungujou nejlíp dunlop ultex 1,14, btw) - aspoň jsem se volnou rukou moh nezřízeně cpát cukrovím a lejt do sebe gintonic.

paradoxně tou roztahaností trpěla i uvěřitelnost hry, vždyť do tý nemocnice by se mohlo přestěhovat kompletní obyvatelstvo a ještě by půlka pokojů zůstala volná. ze stejnýho důvodu mi vadilo prohledávání všeho, v polovině hry jsem už víceméně věděl, že kuchyně a záchody nemá cenu prozkoumávat, ale co kdyby... pozitivně ovšem musím hodnotit celkem slušnou pochopitelnost puzzlů a vodítek, málokdy jsem se musel podívat do návodu. částečně za to může ovšem moje obsesivní prozkoumávání všeho, k čemuž hra navíc vyloženě navádí - baterka byla nakonec taky pořád zapnutá, každej šuplík jsem projížděl třikrát a deníky pročítal obzvlášť pečlivě. ostatně viz fakt, že jsem to dojel na 100% achievementů a všechny klíče a novinový články jsem našel během přirozenýho hraní, dohledávat jsem musel jenom dva dopisy.

závěr byl samozřejmě hroznej, zopakoval jsem si všechny konce a všechny jsou stejně hrozný :) ale celkově jsem se docela bavil, kdyby to bylo míň roztahaný a vešlo se to do 4 - 5 hodin, jsem ovšem mnohem spokojenější. technická stránka nestála za moc, ale texturou jsem se propadnul jenom jednou v samotným závěru, a duchařský elementy jsem registroval jenom párkrát - jednou temná postava v lesích, jednou v nemocnici a pak navigace na samotným konci. u výpadku elektřiny v nemocnici jsem sebou ovšem trhnul fakt ukázkově :)
od: noximo
pro: angelripper
26.12. 15:07
Tak nemocnice mohla sloužit i okolním městům, plus tam tuším byla ještě čtvrť, která nebyla nijak přístupná...

Btw, co byly ty další konce?
od: angelripper
pro: noximo
27.12. 04:03
jako jo, ale ... nějak se nedivím, že se z toho města všichni odstěhovali :)

konce jsou definovaný až po poslechnutí finální zpovědi, takže se příliš neliší - respektive se můžeš buďto nechat zabít (což se mi stalo, když se mi vařila voda na čaj, a když jsem se vrátil k pc, tak do mě nějaká podivná statická postava sekala sekerou, ehm), odjet z města bez většiny vodítek (za což tě vyhodí z novin), neodhalit vraha a vražednou zbraň, a nakonec trve ending, tzn doběhnout s pomocí bubáka na střechu nemocnice a nechat vraha spadnout... takže vlastně úplně zbytečnej herní prvek, achjo :)
od: noximo
pro: vrennatic
14.01. 17:09
Tohle na mne zrovna vyskočilo na Steamu: https://store.steampowered.com/app/1180030/Wardwell_House/

Vypadá to trochu podobně jako Painscreek a dle recenzí (vyšlo to předtím na mobil) je to krátké na 20-30 min. Večer vyzkouším.

od: Gandalf
pro: all
01.01. 17:40
subnautica below zero je prej před nějakym velkym story overhaulem, tak jsem si to koupil s tím, že si nejdřív zahraju "old" story a pak někdy, až to vyleze z early acessu, tak si dám new story. Z prvních dvou hodin to vypadá tak, že pokud vás bavila jednička, tak tohle vás bude bavit stejně. like, ale žádná revoluce se nekoná, zatim.
od: Gandalf
pro: Gandalf
01.01. 17:41
jo a taky mi v poslední den dovolený došlo, že jsem si vlastně chtěl zahrát disco elysium, hmh.
od: djneo
pro: Gandalf
01.01. 21:22
Disco je na dlho, ale bavilo ma.
od: Iggy
pro: djneo
01.01. 21:50
steam mi píše 32 hodin, ale jo, bylo to moc fajn.
od: djneo
pro: Iggy
02.01. 06:11
Tak ono zavisi od toho ako kto rychlo cita. Kedze ja citam pomaly tak mne to dlhsie vydrzi :) Navyse zalezi aj na stasti. Ja som mal pri mrtvole smolu ked som sa dal dokopy a vyfailoval som pri 78% sanci na uspech. Tak som musel ist robit ine veci a skumat mapu.
Btw, este som to nedohral, nehrammto teraz, ale raz sa k tomu vratim. Za mna to je naozaj skvela adventura.
od: guy.freeman
pro: djneo
02.01. 18:41
Ta posledni veta je fakt dobry point. Steam tvrdi, ze Disco Elysium je "open world role playing game", ale ja si celou dobu rikal, ze to je vynikajici point&click adventura.
od: Iggy
pro: guy.freeman
02.01. 19:17
tyjo, já tam naopak roleplayoval jak dlouho nikde.
od: guy.freeman
pro: Iggy
02.01. 23:32
Tak roleplayovat muzes muzes i Euro Truck Simulator, hlavne ta open world cast mi tam nesedi.
od: Nightmare
pro: Gandalf
07.01. 13:58
vyresily se ty zkurveny engine bugy ?

Na XBOX se az po minute kolem me vykreslila lod. Mel sem u sebe vetsinu drahe vybavy protoze sem chtel udelat bazi u lavovych poli,to podvodni vozitko.
O vsechno sem prisel zasekem v texture ,myslel sem ze tu hru uz nezapnu.

O rok pozdeji sem to koupil znovu na novem pc,s tim ze uz se to nestane.
Po 12 hodinach hrani,kdy shallow uz sem prosel celej sem opet o vse prisel,na to se muzu vysrat,nevim kdy jindy me hra tak vytocila. Podelany lode se objevili klidne az po 2 minutach kdyz byl clovek uvnitr a pekne se zpozdenou kolizi. Nehodlam savovat co 3 minuty.

Je tohle vyreseno ? Jestli jo tak do toho jdu hned,protoze sem nehral hru s tak silnou atmosferou,nejlepsim map designem po dark souls a silnym pocitem strachu ve vetsich hloubkach. ale nesmi to zabit pitomy bugy
od: Gandalf
pro: Nightmare
07.01. 14:02
nic takovéh se mi v původní subnautice ani zde nestalo :)
od: Nightmare
pro: Gandalf
07.01. 14:13
viz zde nebo kdekoliv jinde,po vydani to delalo snad vsude,na xboxu jednou tolik.
Proste vzdycky kdyz sem plaval dolu tak co 30M sem se musel zastavit a cekat par sekund az minut nez se naspawnuji veci pode mnou,udelalo to hru nehratelnou i na novem pc.
Ale uz to nejaky rok bude,zkusim to pustit jestli to patchli.

od: angelripper
pro: all
16.11. 16:23
tak jsem po víc než roce po dohrání dark souls 2 konečně rozjel trojku, a ... kurňa, zdá se mi to, nebo je to fakt tak strašně těžký? jsem úplně na začátku a ty knighti mi hrozně dávaj. už pracuju na vymasterování parry, ale jde to ztuha. v podstatě jsem paralyzovanej tím, že mám asi tři možnosti, kam jít, ale všude dostanu strašným způsobem na zadek :))
od: HY3N4
pro: angelripper
16.11. 20:34
Ak máš v nedávnej pamäti Dark Souls 2 tak si si imho len navykol na jeho divne clunky a pomalší combat. DS1 aj DS3 majú o dosť aktívnejší a rýchlejší gameplay, ale nepovedal by som že ťažší. Parry v DS mi pripadalo vždy ako príliš velký bullshit aby som sa ním aktívne zaoberal pri regular enemákoch, pár bossov dajme tomu, ale inak by som si tým zážitok až tak nespomaloval a proste dodgeoval alebo vykrýval so štítom ak s ním hráš. Parry paradise si človek viac vychutná v Sekire aj tak. :)
od: angelripper
pro: HY3N4
16.11. 22:21
tak v DS1 mám nejvíc hodin, parry jsem taky moc nepoužíval, protože nejsem tak dobrej, abych z toho vytěžil maximum. nicméně hraju právě se štítem, ale takovej vordt mi zabral cca čtyři vteřiny... respektive já jemu :D
od: HY3N4
pro: angelripper
16.11. 23:17
Neboj, Vordta si za chvílku namažeš na chlebík, je to len rozbláznený hafan. :) Ale počkaj si na Abyss Watcherov, Pontifa alebo Nameless Kinga, tam je ešte len DS3 švanda a DLC bossovia sú ešte o triedu niekde inde, Gael je pre veľa hráčov najobľúbenejší pičusák z celej série. Celkovo má DS3 veľa neskutočne dobrých bossov a okrem DS1 DLC sa nič na nich veľmi nechytá, hlavne asi za to že každý má minimálne dve fázy, tak je to o niečo rozmanitejšie. A ešte ohľadom tej obtiažnosti, je pravda, že DS3 sa viac pohol smerom k Bloodborne gameplayu, takže sa viac cení agresivita a je to asi ešte o niečo svižnejšie než jednotka no, ale to ti rýchlo prejde do krvy.
od: HY3N4
pro: angelripper
16.11. 23:29
Inak neviem akú máš zásadu ohľadom summonov, ale kľudne mi napíš ak sa niekde zasekneš. :)
od: angelripper
pro: HY3N4
16.11. 23:52
hehe, dík, možná toho využiju... snažím se teď jít jinudy a prozkoumat zbytek mapy, například jsem konečně sejmul toho polonahýho týpka s katanou u firelink shrinu - předtím mě tam sejmul snad desetkrát, takže se asi zlepšuju :)
od: HY3N4
pro: angelripper
17.11. 01:03
Tak ten mi pripadal ťažší než prvá tretina hry snáď, takže máš vyhráno. :))
od: Nightmare
pro: angelripper
18.11. 14:02
Katana ma uzasny ty alternative moves,daji se delat fakt pekny komba.
Jinak je to o zvyku,nejtezsi je prejit z bloodborne ktery te uci aktivne utocit k trojce,ktera je spis o pozicovani na stranu souperi a vychytani parry.
Jinak sice je to asi nejtezsi mechanika,ale kdyz se naucis parírovat vetsinu utoku tak je hra o moc lehci :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
18.11. 16:54
Kým sa naučíš parryovať väčšinu útokov by si hru mal dva krát dohranú bez parry. :P Nepovedal by som, že som v tom nejak strašný a aj tak mi niektoré tie timingy prišli ako totálny bullshit. Also pre mňa bolo teda ovela ťažšie prejsť zo soulsborne na Sekiro, stále som chcel len dodgovať a prvých 10 hodín som strašne dostával an piču v tej hre kým som si proste povedal že to nie je Dark Souls ani Bloodoborne a musím to hrať ako novú hru a hneď to išlo.
od: Nightmare
pro: HY3N4
18.11. 17:12
Asi zalezi na tom kolik usili tomu clovek venuje,ale jednickou sem prosel vickrat tak to pro me bylo snazsi.
Zakladem je podle me sledovat hlavu nebo protejsi ruku,nikoliv zbran.
Vetsina animaci je rozlozena tak ze v ten parry window da bud protejsi ruku do protipohybu nebo kdyz zaklani pred utokem hlavu tak v dobe parry window kdyz jde druha pulka utoku pokyne i hlavou dopredu. Snad to nepopisuji jak tatar,ale proste cucis na hlavu a kdyz jde dolu das parry,sou i stity co to umi lepe nebo primo parry dagger na trenink :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
18.11. 18:36
Toto je krásne vidno napr. pri Havelovi, ktorému milujem z prdele rukou parryovať ten jeho obrovský dračí zub, ale veľa enemákov v tom je oveľa viac neprehľadných a chaotických. :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
18.11. 18:38
A inak asi som sa na to u DS za to tak vyprdol lebo punishment za dojebanie parry je ovela horší než v Sekire (kde proste len zblokuješ) alebo bloodborne (kde aj keď missneš tak často je tam časové okno na odskočenie). V Souls je to veľmi commitment no. :)
od: Nightmare
pro: HY3N4
19.11. 08:48
Uz vim proc sem na nej byl tak zameren - v multiplayeru si bez parry neskrtnes a multiplayer je masakr :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
19.11. 09:05
MP som hral výraznejšie iba v trojke a je pravda, že týpci sústrediaci sa na parry mi dali zabrať, ale rozhodne boli porazitelný a bolo to možno tak 10 percent oponentov (hrával som v tej oblasti za Pontiffom a Spears of the Church boss battle), takže neškrtneš je trošku silné slovo. :) Je pravda že som mal cancer build s Ringed Knight Paired Greatswords ktorý mal geniálny moveset práve na vyjebávanie s parry týpkami ak si si správne načasoval kombo.
od: angelripper
pro: HY3N4
20.11. 15:04
tak vordt padnul asi na pátej pokus... stačilo jenom vychytat patterny, vykašlat se na štít a šlo to nakonec bez healu :) akorát jsem ho teda dával se základním broadswordem, furt jsem čekal, jestli neobjevím nějakou lepší zbraň (long sword je trochu nuda, lothric knight sword mě moc nepřesvědčil a bastard sword taky ne), až teď jsem ho upgradoval a o pár minut pozdějc našel můj oblíbenej claymore, meh...:)
od: HY3N4
pro: angelripper
20.11. 17:25
Tak Dark Souls je krásny v tom, že s tým základným broadswordom ho vieš kľudne celý prejsť no. :) To som spravil na druhý playthrough, prvý som hral shieldless pyra so sekerou a to bola strašná prdel.
od: Nightmare
pro: HY3N4
27.11. 12:12
Presne,doted pamatuji na DS1 runy bez levelovani s tim zakladnim broken swordem :D
Zboznuju tu hru,je primarne o skillu hrace nez postavy za kterou hraje,Vordta sem zabil na druhej pokus a ani jednou me neprastil,kdybych ale zacal jim a nehral DS1 tak dostanu solidne na prdel.
Dokonce sem se po case k DS1 vratil a zvladl zabit i toho prvniho bosse jinak nez lungem,myslim ze za to byl i nejakej bonus :)
od: Nightmare
pro: HY3N4
27.11. 12:13
Jinak v DS3 sem neprijemne zaseklej v tech bazinach. Ani tak ne proto ze me kosej ale vubec netusim kam chodit :(
od: angelripper
pro: HY3N4
27.11. 12:50
já mám problém, že každou další souls hru chci hrát s nějakým originálním charakterem a vždycky skončím u ženský s divně poskládaným brněním, štítem a velkým jednoručním mečem, achjo :)) magickou postavu jsem rozjel na chvíli jenom v jedničce... ani jinejm zbraním jsem nikdy moc nepřišel na chuť, pokaždý koukám na videa na netu, kde si to strašně dává nějakej mág s kosou nebo obrovskej rytíř s čtyřmetrovým kladivem, říkám si, jak to bude super, a nic z toho :)

každopádně pomalým tempem postupuju, ten stromovej boss šel na první pokus (a to jsem tam kolem něj asi deset minut běhal bez estusů a moc nevěděl, co mám dělat - netušil jsem, že se dá útočit i na ruku, takže jsem musel vždycky počkat, až budou v dosahu ty jeho nádory, ehhh), teď pobíhám v bažině a dostávám děsnej klepec od krabů... jednoho jsem zabil a následně zjistil, že je to normální nepřítel, co se respawnuje, uaaa! předpokládal jsem, že to jsou minibossové :) předevčírem jsem to ještě na chvíli v noci zapnul, naběhnul do nenápadnejch dveří, objevil se healtbar "crystal sage", použil jsem okamžitě homeward bone a hru vypnul, ehm.
od: HY3N4
pro: angelripper
28.11. 22:05
Na krabov sa úplne jeb, nikdy som ich nezabíjal lebo sú to hnusný zmrdi. :) Už keď mu ako tak začneš nakladať sa zahrabe a začne zdrhať ako pičus. Crystal Sage je pre mňa ten typ bossa, ktorý je pre niektorích ez pz first try a pre mňa je jeden z najväčších prekážok v celej hre. Asi to nie je ani tým, že je ťažký, ako ma skôr ten typ boss fightov vôbec nebaví a príliš ho rushujem, takže namiesto jedného 10 minútového fightu mám 20 5 mnútových...

Nightmare: Ja cez swamps ani nejdem inak ako touto metódou, najhoršia oblasť v hre. :) Neviem prečo majú takú úchylku na poisoned lokácie, každého len serú. https://www.youtube.com/watch?v=kds8eZHrel0
od: HY3N4
pro: angelripper
28.11. 22:08
Inak pure magea som skúšal viac krát a nikdy ma nebavil, za to pyro + weapon som si dal v každom diely, tie spelly mi pripádajú silnejšie a proste viac cool, strielať modré kryštáliky a gule je gay. :) Ale raz by som chcel hex build, no to je lepšie asi skôr na NG+.
od: angelripper
pro: HY3N4
29.11. 00:07
kraby jsem už úspěšně vyvraždil a prozkoumal okolí, jenom teda kousek od bonfiru stojí divnej týpek s obrovským kyjem, ke kterýmu jsem se zatím ještě neodvážil, takže se tam budu muset ještě vrátit :) crystal sage nakonec na první pokus, ovšem se summonem... a zbylo mi asi 15% HP a žádnej estus, heh. taky jsem to hodně rushoval, summon mi dodal pocit nezranitelnosti a v druhý fázi souboje jsem často končil stunlocknutej kouzlama těch crystal sage klonů. teď jsem proběh velkou část cathedrals of the deep, měl jsem u sebe poměrně dost duší, bonfire nikde a všechny cesty dál vedly jenom přes dvoje obrovský dveře, který jsem se bál otevřít, jestli za nima není boss :)) naštěstí jsem narazil na zkratku k původnímu bonfiru, ufff, to byly nervy.

taky jsem se už konečně odhodlal přehodit na claymore, kterej jsem rovnou trochu vyupgradoval (ehm, na +3... na stejný úrovni jsem měl předtím i broadsword, zatím jsem totiž našel jenom jeden large titanite shard, hmm) a nejsem si jistej, jestli to byla správná volba. připadá mi, že má nějak podezřele krátkej dosah - tý bonusový dýlky si zatím všímám spíš jenom v chodbách, kde s ním neustále mlátím o stěny :) ještě to bude chtít asi trochu zaexperimentovat...
od: angelripper
pro: HY3N4
27.12. 15:06
tak měsíční update - jsem v lothric castle, kterej mě zatím neskutečně baví, ale začíná lehce přituhovat - mám lehce přes 1000 hp bez emberu a některý nepřátelé mě sejmou na dvě až tři rány, takže to chce hodně plánování. používám hollowslayer greatsword +4, takže většinu přemůžu hrubou silou, a čím dál tím míň používám štít - mám black knight shield a kromě většího množství slabejch nepřátel mi připadá dost nanic, ale nemám zatím koule ho úplně vyřadit. jinak používám brass armor, gauntlets + leggings of favor a dancer helmu, páč fashion souls, žejo :) z toho důvodu mě trochu sere, že jsem kejvnul na dark sigil - levely zadarmo jsou sice lákavý, ale ten zombie vzhled mě už dost štve. jo, můžu používat purging stony nebo prsten, ale stejně... zrušit dark sigil už asi nemůžu, jsem level 97, takže bych potřeboval tak 300k duší :)

překvapili mě bossové, aldrich šel na první pokus, deacons of the deep taky (ten souboj mě ale děsně bavil), na abyss watchery jsem si povolal summona, ale taky se podařilo napoprvý, wolnir mě jednou zabil, protože jsem moc nevěděl, co dělat/čekat, old demon king šel napodruhý, docela jsem se seknul u yhorma - sice jsem storm ruler hned sebral a věděl, že bude klíčovej, ale netušil, jak ho použít - po asi pátý smrti jsem vyměknul a mrknul na net, pak to bylo už triviální. docela by mě zajímalo, jak dlouho by trvalo ho upižlat normální zbraní :) no a dost zabrat mi dal dancer, tak jsem umřel skoro desetkrát - poprvý jsem si vyvolal summona, ale podruhý už to bohužel nešlo (ani nevím, jestli je to normální). kombinace agresivního přístupu v první fázi a pasivní rezistence v druhý ale nesla ovoce :)
od: HY3N4
pro: angelripper
27.12. 22:02
Summon ide iba keď si emberneš, možno za to ti to nešlo. Každopádne je imho dosť škoda si dávať summon hneď na prvý pokus, hlavne pre také dobré fighty ako Abyss Watchers, ktorý má dosť zaujímavý flow of battle.. si tú hru ochudnobňuješ trochu sám. :) Nehovoriac že u Watcheroch je fight celý o openingoch (lebo inak sú squishy aj s tým hp boostom pri summone), ktoré keď tam máš niekoho čo to tankuje sú úplne ireleventné a im tam akurát poškrabkáš chrbát a ideš ďalej... ale proti gustu. :) Deacons aj Aldritch sú dosť závislý na builde, mal som first try runy, ale hlavne pri aldritchovi som sa vedel aj celkom pekne zaseknúť, hlavne keď ti neprialo movesetové RNG (ale viem źe na úplne prvý playthrough som ho dal tiež na prvý pokus a divil sa, keď niekto ho spomenul ako jedného z ťažších). Anyways už si to fakt nekurvi so summonmi hlavne pri DLCčkách a Nameless Kingovi aspoň. :P Pokiaľ sa teda fakt nezasekneš na 4 hodiny alebo niečo podobné. Dark sigily som nepoužil ani raz a to som to hral fakt veľa krát, nejak som v tom nikdy nevidel nič zaujímavé a nenávidím nemŕtvy vzhľad práve za fashion souls.
od: angelripper
pro: HY3N4
29.12. 15:28
jojo, ember jsem měl pokaždý, ale summon sign se mi po první smrti už znova neobjevil... právě že je moc nepoužívám, takže vlastně ani nevím, jestli je můžu vyvolat znova a za jakejch podmínek :) v DS1 jsem nepoužil summon nikdy, v DS2 asi třikrát, ve trojce zatím taky zhruba tak... nechci to zneužívat, ale občas jsem měl před fog gate prostě strach :D u dark sigil jsem do toho šel naslepo, respektive to nechal náhodě, jinak bych do toho asi nešel... snažím se celkově co nejmíň využívat guidy, spíš se občas na něco podívám zpětně.
od: angelripper
pro: HY3N4
01.01. 04:08
tak konečně dohráno, k bossům - nepoužil jsem už žádný summony, a hned dragonslayer armour mě sejmul na tři rány :)) nicméně na třetí pokus jsem ho dal bez problémů. oceiros šel na první pokus, wyvern mě zabil hodně rychle, ale na druhej jsem ho dal (víceméně náhodou - nebejt zpráv od jinejch hráčů, nenapadlo by mě to), champion gundyr na první pokus, lothric mě trochu potrápil a asi pětkrát jsem tam umřel, no a nameless king... ještě že byl tak blízko bonfiru :)) nakonec to nebylo tak hrozný, překvapivě mi moc nešla první fáze souboje, někdy jsem toho draka sejmul bez zranění, někdy u toho spotřeboval půlku estusů, protože jsem ho nebyl schopnej zaměřit a vůbec nevěděl, co zrovna dělá. druhá fáze už byla jenom otázkou trpělivosti a pečlivýho timingu, kromě jednoho attacku (ten AOE magickej útok) se všemu dalo jednoduše vyhnout. byl to navíc jedinej souboj, kde jsem si skládal set brnění, prstenů a štítu podle rezistencí, páč ten zvýšenej lightning resist byl fakt poznat.

finální boss vyšel na třetí pokus, poprvý jsem umřel, protože jsem si po první fázi myslel, že je konec :D podruhý mě překvapil sekvencí útoků, kterou jsem předtím ani potom neviděl, a potřetí to bylo poměrně jednoduchý. jinak jsem v poslední fázi hry přešel na profaned greatsword, u silnějších nepřátel to dělalo dost výraznej rozdíl. ještě si projdu obě DLC, ale menší pauza možná neuškodí :)

od: vrennatic
pro: all
29.12. 23:45
Poridil jsem si novy notebook, ergo uz muzu dohravat triackove hry z poslednich peti let, tudiz to u me pristi mesice bude samy blast from the past. Zacal jsem Falloutem 4.
Nachazim se okolo levelu 20, aktualne ve fazi, kdy dojizdim nejake sidequesty pred tim, nez se v ramci hlavni linky vydam do Glowing Sea. Centrum Bostonu kydlim poctive, ale mapu na jihu prakticky nemam odhalenou. Jedu build ostrostrelce, ktery zacina stealth ambushem (na tohle jsem si v Diamond City koupil super laserovou pistolku, ktera cilum s plny zdravim dava na prvni ranu dvojnasobnou damage, coz se u stealthu jeste nasobi). Mam dotaz na companiony - hodne casu jsem ted prosel s Nickem Valentinem, coz je absolutne cool postava, ale rikam si, ze by byla skoda to neprostridat. Nejde mi ted ani o bojove schopnosti, i ten Nick mi spis kazi stealth a strhava pozornost na sebe, ale o nejaky zajimavy vyvoj. Na vyber mam aktualne Piper, Deacona, Goodswortha a McCreadyho, prirostl vam nekdo specialne k srdci?
od: noximo
pro: vrennatic
30.12. 02:57
Myslím, že jsem je všechny nějak střídal kvůli questům a perkům (musíš si je tuším nějak naklonit, než ti dají quest/perk), ale vůbec si nepamatuju, s kým jsem chodil nějak více.
Tuším že s Piper nebo Nickem, ale že bych si někoho z nich extra pamatoval...

Akorát tedy jsem určitě měl mód, abych mohl mít jak Dogmeata, tak companiona.
od: bigfutus
pro: vrennatic
30.12. 08:26
Ambush stealth FTW. Som si preto robil vlastne tazke semi auto rifle, ale som neskor zistil ze automaty su vo vysledku lepsie.
Okrem jasneho Nicka asi Piper. Cait a Curie su tiez fajn. Ale nech maju sebalepsie kecy mal som chut ich zaskrtit kedze sa neustale motaju do cesty, hlavne pri zakradani. Nastastie su mody na to ich sneakovanie. Dogmeata som nechal permanentne doma po par vypravach.
od: Alibaba
pro: vrennatic
31.12. 08:54
Hah ja ted taky znova rozjel. Ale asi 3 dny jsem daval dohromady stabilni modpack, aneb mod it untill you break it. Z companionu jsem mel nejradsi Cait, pac proste Irka :P Jinak bez nejakych modu mezi companionama snad tusim krome nejake passivky rozdil neni herne.
od: noximo
pro: vrennatic
31.12. 14:27
Ještě si můžeš stáhnout mod, který zvýší počet parťáků. Já měl vždy dva + psa
Co paříte právě teď 4.0
Vytvořeno26. prosince 2015 18:40
Autorzamp
ModerátorMr. M