místnost: Co paříte právě teď 4.0

od: myny
pro: all
07.12. 21:13
Vampyr je docela v pohodě, po průměrných recenzích jsem čekal, že bude horší. Má výbornou (i když nijak originální) atmosféru a spoustu zajímavě nejednoznačných NPCs i questů. Příběh samotný mě neuchvátil, ale je kvalitně vyprávěný a musím zmínit dobrý zvuk + dabing. Na grafice je vidět omezený rozpočet, ale neurazí. I boje se docela dají, i když ke konci už se hodně opakují a celkově jde spíš o kombinaci správné zbraně + schopností postavy než o schopnosti hráče.

A co je nejdůležitější - celou dobu jsem měl chuť dát ještě jeden quest nebo někam doběhnout, než půjdu spát, chytlavý tenhle akčně-upíří Sherlock Holmes rozhodně je. 7+/10

od: Nightmare
pro: all
04.12. 09:17
Frostpunk !
https://www.youtube.com/watch?v=qqEpSOFDXGA

Survival hra s koloniíí v době ledové/steampunkové.

Narozdíl od jiných budovatelských strategií tohoto typu je tam velmi promakaná atmosféra,dobrý worldbuilding a težká morální rozhodnutí.
-Dáte lidem do jídla piliny abyste ušetřili za cenu nemocných ?
-Zavedete dětské práce když už vám ubývá uhlí a další noc můžete umrznout ?
-Zvolíte cestu pořádku a necháte popravit vzpouzence ve městě ?

Narozdíl od jiných survival her je tu AAA grafika,kterou jsem si velmi oblíbil,úžasný soundtrack a zvukové efekty a pociut že hráju premiovou hru (narozdíl od prakticky ascii dwarf fortress nebo rimworldu z ms paint)

Závěr prvního scénáře byl silný. Teplota mi klesla k -150,zvěř vymřela a nešla lovit,jakýkoliv čas venku se rovnal umrznutí. Lidé zavření v domovech,umírající v nemocnicích a doly konečně obsluhovali nějací roboti.
Jídlo definitivně došlo.
Obrazovka je víc a víc "zamrzlá",přes vítr není nic vidět,scouti vysláni na průzkum zemřeli a vy se snažíte vydržet poslední 3 dny.
Fakt nářez,takové napětí sem u her necítil už roky.

Velmi doporučuji !
od: Nightmare
pro: Nightmare
04.12. 09:19
Největším kladem hry je že morální rozhodnutí kterých je mraky opravdu pocitujete,ke kolonii si vytvoříte určitý vztah a každá volba vás může zachránit od zimy ale přívést lidi k nepokoji nebo ztráty naděje (=game over),balancovat to bylo řekl bych skoro "osobní".
od: Pink
pro: Nightmare
04.12. 09:39
jo ten pocit na závěr první scenáře, kdy teplota klesala, vše umíralo, nic nefungovalo, si pamatuju. A já mohl jen koukat a čekat, zda se oteplí.
od: Nightmare
pro: Pink
04.12. 14:11
Takove emoce sem fakt u hry dlouho nemel,umí hrace vtahnout jak vizualem tak rozhodovanim
A je sranda jak se clovek zlepsuje,na zactku prezije malokdo ale kdyz to umis jdou zachranit vsichni :)

Ted sem spusil dalsi scenar - Arks.
Lidstvo má superseedy v takovych silech a ukolem je drzet je v teple,i za cenu ztraty cele kolonie.
Lidi je zalostne malo,co nejrychleji musim vyvinout automatizaci,je to hodne rozdilny challenge ,bavi me to :)
od: Nightmare
pro: Nightmare
04.12. 14:12
Jeste maly obrazek pro ukazku te super steampunk grafiky:
od: vrennatic
pro: Nightmare
04.12. 15:46
Ja Frostpunk nehral, ale uz jenom podle toho, ze to delali tvurci This War Of Mine, mi bylo jasne, ze se jedna o poradne maso :). Mohli by udelat taky nejaky survival na motivy globalniho oteplovani a poradne tak vytriggerovat Vavru nebo jine kokoty :).
od: Nightmare
pro: vrennatic
05.12. 09:45
Tady je zima vysvětlena tím,že slunce dává méně energie.
Jako astronoma mě to trošku štve,lepší by bylo to globální oteplování,ale to se nestane za 30 dní.
Jinak sem pro jakýkoliv trigger Vávry :D
od: philizor
pro: Nightmare
05.12. 10:24
jako astronoma :))))
od: panta
pro: philizor
05.12. 10:30
Taky mě to pobavilo :D
od: Iggy
pro: philizor
05.12. 12:20
tak zkoušky má, proč by ne?
od: Nightmare
pro: panta
05.12. 15:12
Proč ? Sem členem astronomického klubu čr a každou druhou neděli mám návštěvníky co věří že slunce vyhasne do 1000 let tak zapnu hru a tam je to za 20 dní :D
od: Scott
pro: Nightmare
05.12. 15:30
Kdyz jsme u toho, co ta kalba v planetariu? ;)
od: Nightmare
pro: Scott
05.12. 15:54
Hele ted tam beru furt nekoho,k tomu same vanocni kalby,nikdo nema cas :)
Dame to na jare,dam to do Bilderberg mistnosti.

od: vrennatic
pro: all
27.11. 19:09
Rad bych vam napsal, ze The Painscreek Killings je pomerne neznama (neexistuje treba zadna ceska recenze), ale vysoce zdarila detektivni adventura/walking simulator, vedle ktereho vypada Gone Home jako pouha demoverze. Prvni tri hodiny me to skutecne vtahlo, o to vic me sere, ze se mi tam ted objevil game breaking bug (kupodivu takovy, o kterem jsem se nedocetl nic na forech), tak jsem napsal vyvojarum na Steam a netrpelive cekam na odpoved. Pokud to nekde chcete risknout, je to ted ve sleve a myslim, ze to kdyztak ma i demo na vyzkouseni.
od: angelripper
pro: vrennatic
27.11. 19:30
už jsem na to kdysi koukal, mám to v knihovně, ale myslel jsem si bůhvíproč, že to je nějakej horor :)) tak už instaluju.
od: vrennatic
pro: angelripper
27.11. 19:42
S horory typu Amnesia/Outlast by to nemelo mit nic moc spolecneho, ale kdo mel takovy "uneasy" feeling treba z prazdneho baraku ve zminovanem Gone Home, tak tady to ma ve vetsim - odehrava se to v nedavno opustenem meste (byt za bileho dne), v interierech casto nefunguje elektrina, navic se tam vysetruji vrazdy a hraje do toho takova noirova hudba. Tvurci tvrdi, ze tam nejsou zadne lekacky - to si teda i po tech trech hodinach myslim, ze trochu lzou, ale teda nemelo by jich tam byt hodne.
Pokud to nakonec rozehrajes, zeptam se te pak v prihodnou chvili na lokaci, kde se mi to buglo, na Steamu mi zatim neodpovedeli ani vyvojari, ani diskutujici, tak abych mohl dal premyslet nad tim, proc se to stalo zrovna mne :).
od: vrennatic
pro: angelripper
28.11. 22:33
Tak jsem tam samozrejme nemel bug, ale prehlidl jsem neco, co bylo malinkate a spatne videt. Az to dohraju, zminim to asi v negativech a zaroven dam tip do zacatku 🙂.
od: noximo
pro: vrennatic
28.11. 22:44
Tak jsem si to koupil
od: vrennatic
pro: noximo
28.11. 22:50
Tak doufam, ze nakonec nebude nikdo z nas litovat 🙂. Ja odehral dalsi kus a stale se mi to libi, porad me nenapada lepsi prirovnani nez Gone Home XXL.
od: noximo
pro: vrennatic
28.11. 23:00
No, gone home bylo takové povrchní, co se minulo médiem, tak doufám v něco víc :)
od: vrennatic
pro: noximo
28.11. 23:19
Vic dostanes. Na pomery walking simulatoru je to celkem nelinearni (tj. nektere klicove body splnit musis, ale chronologie pruchodu hrou je zcasti na tobe), tema je vaznejsi a informaci podstatne vice. Tvurci doporucuji psat si poznamky na papir, ja to teda nedelam, ale minimalne pecliva revize informaci v ingame "deniku" jednou za cas se hodi. Vsak uvidis.
od: angelripper
pro: vrennatic
29.11. 00:15
a přišel jsi na to sám, nebo ti někdo konečně poradil? :)
od: noximo
pro: vrennatic
29.11. 01:48
Tak jsem to trochu prolezl, (hotel a dům #7), byl to tedy jen večerní speedrun, takže jsem spoustu infa ani nečetl, musím se k tomu vrátit.

Zatím mi to přijde bohužel takové mrtvé - jako Ethan Carter. Pocit jako z domu v Gone Home je stejný, ale tady mám dojem, že nebude falešný. No ale tam hlavně byly ty nahrávky, které tomu dodávali život, tady tedy taky pár záznamů zaznělo, ale zatím z toho mám takový odosobněný pocit. Nepřijdu si jako postava ve světě, ale spíš jako obyčejná kamera prolétávající statickým snapshotem lokace.

Zatím tedy spíš Dear Esther a Ethan Carter než Firewatch a Edith Finch. Gone Home je tak někde uprostřed.

Nicméně, tohle je záměrný easter egg? :) https://i.redd.it/hckfv7u6sgsx.jpg
od: vrennatic
pro: angelripper
30.11. 02:12
Poradili mi, no 🙂. Citil jsem se jako debil, ale byl jsem rad, ze mi to pomerne rychle pomohli vyresit. Nechal jsem se zmast video walkthroughy, kde bylo jine umisteni daneho predmetu.
od: vrennatic
pro: noximo
30.11. 02:13
Jo a priznam se, ze tuhle nastenku jsem behem hrani asi minul a pokud tam je nejaky easter egg, tak jej nerozpoznavam 🙂
od: HY3N4
pro: vrennatic
30.11. 11:19
Dylan má byť imho easter egg.
od: vrennatic
pro: HY3N4
30.11. 15:00
Jo to mi doslo, ale netusim, jestli Dylan treba jeste do toho nepronasi nejaky citat od Schopenhauera nebo tak neco :).
od: noximo
pro: vrennatic
30.11. 15:13
Ten kluk co je tady jako Dylan je ve hře jako ztracený Joshua. Tak jsem myslel, jestli je to easter egg nebo jen stejný stock image.
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 03:26
Tak dohráno, závěr byl debilní. Jdu spát, zítra napíšu víc.
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 16:50
Konec byl uplne smesny, na hlavu postaveny a spatne technicky provedeny. Protoze se mi to v ten moment zacalo dost trhat, tak jsem to ani nedohral, ale tu sekvenci uz nehodlam opakovat ani jednou a radeji jsem se smiril se "spatnymi" konci.
Plusy:
- funkcni, byt nikterak neobycejne whoddunit mysterium
- na adventuru imho dobra koherence a vnitrni logika - vetsinou mi bylo jasne, kde, co a proc hledam a byt to obcas pusobilo jako simulator hledani klicu, tak mi bylo jasne, ze nejvetsi tajemstvi budou asi nejvice zamcena, treba i puzzlem
- "uneasy" atmosfera vychazejici jak z deniku, tak z detailu prostredi, zaroven byla az do konce pomerne subtilni
Minusy:
- zminovany konec patri na smetiste designovych rozhodnuti
- hudba je pomerne dost nenapadita a otravna
- nektere male predmety (typicky klice) jsou fakt malinkate a tezke k sebrani, proto jsem si od sveho lapsu s vyvojari (nemohl jsem najit klicek od kostela) nechal permanentne baterku rozsvicenou a vude koukal ctyrikat. Ale i odemykani samotne bylo docela toporne, nasmerovat kurzor na mrnavou klicovou dirku, pak lezt do inventare a hledat tam klic...dalo by se to teda i sikovneji

7/10
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 17:36
No, nakonec se musím celkem pochválit, tak 95% jsem vyřešil sám. Největší minelu jsem ale paradoxně udělal v mansion, kde jsem přehlédl ten největší pokoj :) Měl jsem od něj klíč, věděl jsem že ho mám použít v mansion, zkoušel jsem ho tam na všechny dveře (nebo alespoň jsem si to myslel) což mi pak bránilo v dalším postupu. Na úplném konci jsem tedy pak vygooglil několik číselných kombinací. U každé jsem věděl, kde ji hledat, ale už byly tři ráno a nechtělo se mi od čerta k ďáblu.

Bylo celkem fajn, že jsem nikdy neměl pocit, že nevím co dělat dál. Vždy jsem měl v inventáři nějaké vodítko, které mě někam posouvalo. Nicméně suspension of disbelief haprovalo v tom, že hra by byla tak desetkrát kratší kdybych mohl prostě sebrat kámen a vysklít pár oken v tomhle opuštěném městě. Problém s malými předměty jsem neměl, ani jednou se mi nestalo, že bych se zasekl na něčem, co jsem přehlédl. Pár věcí jsem minul, ale narazil jsem na ně při opakovaném průzkumu ještě než byly potřeba. Baterku a sprint jsem měl ale puštěné nonstop.
Na druhou stranu párkrát jsem narazil na to, že mi hra neřekla, že nemám všechny kousky skládačky, i když to vypadalo, že ano. Prostě jsem myslel, že puzzle je možné vyřešit na místě a já jsem jen hloupý a přitom to prakticky možné nebylo.
Atmosféra byla celkem fajn, ale byla dost fejková. Hned ze začátku se vytasí s nadpřirozeným elementem jen aby ho po zbytek hry vůbec znovu nepoužili (a pak teda šli all-in v samém závěru)
Na druhou stranu mi to prostě přišlo prázdné. Vím, že to bylo technickými limity a po závěru bych asi měl názor přehodnotit, ale chyběly tomu postavy. Nebo možná nějaká variabilita v podání příběhu. Asi tam mají něco ve vodě, co všechny kompulzivně nutí vést si deníky. Ale i tak mě celkem zamrazilo když se na konci začaly odhalovat jednotlivé osudy. Úplně chladným mě to nenechalo.
Spíš než jako vyšetřovatelka jsem si připadal jako účastník větší únikovky. Nevím popravdě jako to udělat správně, možná nakonec zvolili nejlepší možný způsob, ale prostě mi to přišlo že jsem se na konci nikterak nedovtípil kdo byl vrah, to mi bylo bez jakýchkoliv pochybností řečeno v průběhu hry. Jedině tedy, že bych z města vypadl předčasně, což mi bylo umožněno. Ve výsledku to vlastně nebyla nikterak interaktivní hra, do velké míry jsem nikdy nepřestal být pasivním pozorovatelem.
Příběh: prakticky ihned jsem uhodl uhodl o co jde. Samozřejmě, spousta detailů mi až do samého závěru zůstala skryta, ale SPOILER že Scott a Trisha jsou sourozenci bylo jasné od prvního deníku v panství. Některé motivace postav mi přišly dost random, lidi tam tajili věci, které neměli důvod tajit a snad u tří postav byla motivace úplně stejná - ženská jim nedala a oni žárlili na někoho jiného. Úplně nejhumornější ale byla Sofie na konci. Krom toho, že hra šla z jedničky na sto co se týče mrtvých černovlasých holčiček ze studně, tak bych ji měl obzvláště poděkovat za to, že mě zachránila před člověkem, který jí byl na světě nejbližší, miloval ji a pomstil její smrt. High five wet lady!
Nicméně ta závěrečná pasáž mi nepřišla nijak těžká - stačilo prostě sledovat Sofii. V nemocnici jsem tedy trochu bloudil, když jsem nevěděl jestli je o patro níž nebo víš, ale jinak v poho. Co bylo v těch špatných koncích?
Btw, je to jen můj pocit, nebo se dá hra celkem neúmyslně speedrunnout? V mansion získat přístup do Tea Room (to už si nepamatuju jak přesně, tuším, že je potřeba otevřít auto) -> ložnice -> hotel -> policejní stanice -> kostel -> konec? Pokud dobře přemýšlím, tak i s tím autem (což bylo nějak přes chatku a kostel) tak člověk vůbec nemusel do nemocnice a spousty dalších lokací. Což asi není vyloženě chyba a trochu důsledek toho openworld řešení, ale kdybych si nepozorností nebloknul tu ložnici, tak jsem mohl nevědomky dohrát hru o několik hodin dříve.

tldr: 5/10, brzo zapomenu. Ale stále lepší, než Ethan Carter a Dear Esther.
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 18:20
Za spatne konce beru, kdyz nezvladnes honicku a jsi rozsekan (ona je vlastne primocara, ale ja parkrat nedal manevrovani v uzsich koridorech skrz framedropy), potazmo kdyz najdes vsechno, ale odjedes z mesta bez prehrani pasky, to ti pak vyhodi "Case Unsolved".
Speedrun tebou popsanym zpusobem se myslim neda, protoze jeste potrebujes nastroj (wrench?), aby ses dostal k jednomu klicovemu predmetu. Ten je v krame toho fotografa, a uz presne nevim, jaka k nemu vede cesta, ale urcite pres dum Dorothy a asi i pres spital (druha navsteva sklepem). Obecne mi prislo, ze pocet lokaci/ukonu, kterym se nakonec da vyhnout, je celkem maly.
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 18:28
Jo, to je pravda, to otevře další sérii tahání řepy.

Framedropy byly celkem nepříjemné. I když mi to hlásilo celkem stabilní fps, tak jsem musel stahovat rozlišení, protože se mi to podivně cukalo.
od: noximo
pro: vrennatic
03.12. 21:48
Btw, ještě si o tom něco čtu (vývojáři jsou super, škoda, že ta hra asi celkem propadla) a prý tam bylo duchařiny mnohem více. Já ji zahlédl jen po opuštění toho vypáleného bytu, jinak nikde...
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 23:11
Vyvojari psali vcelku sympaticke blogy, ted planuji dalsi hru a pokud s ni pujdou na Kickstarter nebo podobnou platformu, tak ji asi backnu. Ja zahledl totez co ty, plus jsem se malem posral, kdyz vypadla elektrina v nemocnici, coz ale nebylo ducharske, ze. Pak jsem teda jeste zahledl nejakou poznamku o buseni na dvere v mansion, toho jsem si behem hrani vubec nevsiml. Dal uz jsem nic nezaregistroval.
od: vrennatic
pro: noximo
03.12. 23:28
Mimochodem, kdyz nad tim tak premyslim, jedine, co muzes ve hre doopravdy propasnout, jsou nedoresene puzzly v momente, kdy najdes nastroje u fotografa a muzes jit tim padem teoreticky do endgame. Ty sice obsahuji zajimave informace (pomerne dlouho jsem mel mylnou teorii ohledne jedne vrazdy), ale ne nutne pro vyreseni ustredniho mysteria. To je mozna trochu skoda.
od: noximo
pro: vrennatic
04.12. 14:13
Jj, na to jsem narážel - spousta ti toho může utéct čistě proto, že nevíš, že se blíží závěr.

od: angelripper
pro: all
16.11. 16:23
tak jsem po víc než roce po dohrání dark souls 2 konečně rozjel trojku, a ... kurňa, zdá se mi to, nebo je to fakt tak strašně těžký? jsem úplně na začátku a ty knighti mi hrozně dávaj. už pracuju na vymasterování parry, ale jde to ztuha. v podstatě jsem paralyzovanej tím, že mám asi tři možnosti, kam jít, ale všude dostanu strašným způsobem na zadek :))
od: HY3N4
pro: angelripper
16.11. 20:34
Ak máš v nedávnej pamäti Dark Souls 2 tak si si imho len navykol na jeho divne clunky a pomalší combat. DS1 aj DS3 majú o dosť aktívnejší a rýchlejší gameplay, ale nepovedal by som že ťažší. Parry v DS mi pripadalo vždy ako príliš velký bullshit aby som sa ním aktívne zaoberal pri regular enemákoch, pár bossov dajme tomu, ale inak by som si tým zážitok až tak nespomaloval a proste dodgeoval alebo vykrýval so štítom ak s ním hráš. Parry paradise si človek viac vychutná v Sekire aj tak. :)
od: angelripper
pro: HY3N4
16.11. 22:21
tak v DS1 mám nejvíc hodin, parry jsem taky moc nepoužíval, protože nejsem tak dobrej, abych z toho vytěžil maximum. nicméně hraju právě se štítem, ale takovej vordt mi zabral cca čtyři vteřiny... respektive já jemu :D
od: HY3N4
pro: angelripper
16.11. 23:17
Neboj, Vordta si za chvílku namažeš na chlebík, je to len rozbláznený hafan. :) Ale počkaj si na Abyss Watcherov, Pontifa alebo Nameless Kinga, tam je ešte len DS3 švanda a DLC bossovia sú ešte o triedu niekde inde, Gael je pre veľa hráčov najobľúbenejší pičusák z celej série. Celkovo má DS3 veľa neskutočne dobrých bossov a okrem DS1 DLC sa nič na nich veľmi nechytá, hlavne asi za to že každý má minimálne dve fázy, tak je to o niečo rozmanitejšie. A ešte ohľadom tej obtiažnosti, je pravda, že DS3 sa viac pohol smerom k Bloodborne gameplayu, takže sa viac cení agresivita a je to asi ešte o niečo svižnejšie než jednotka no, ale to ti rýchlo prejde do krvy.
od: HY3N4
pro: angelripper
16.11. 23:29
Inak neviem akú máš zásadu ohľadom summonov, ale kľudne mi napíš ak sa niekde zasekneš. :)
od: angelripper
pro: HY3N4
16.11. 23:52
hehe, dík, možná toho využiju... snažím se teď jít jinudy a prozkoumat zbytek mapy, například jsem konečně sejmul toho polonahýho týpka s katanou u firelink shrinu - předtím mě tam sejmul snad desetkrát, takže se asi zlepšuju :)
od: HY3N4
pro: angelripper
17.11. 01:03
Tak ten mi pripadal ťažší než prvá tretina hry snáď, takže máš vyhráno. :))
od: Nightmare
pro: angelripper
18.11. 14:02
Katana ma uzasny ty alternative moves,daji se delat fakt pekny komba.
Jinak je to o zvyku,nejtezsi je prejit z bloodborne ktery te uci aktivne utocit k trojce,ktera je spis o pozicovani na stranu souperi a vychytani parry.
Jinak sice je to asi nejtezsi mechanika,ale kdyz se naucis parírovat vetsinu utoku tak je hra o moc lehci :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
18.11. 16:54
Kým sa naučíš parryovať väčšinu útokov by si hru mal dva krát dohranú bez parry. :P Nepovedal by som, že som v tom nejak strašný a aj tak mi niektoré tie timingy prišli ako totálny bullshit. Also pre mňa bolo teda ovela ťažšie prejsť zo soulsborne na Sekiro, stále som chcel len dodgovať a prvých 10 hodín som strašne dostával an piču v tej hre kým som si proste povedal že to nie je Dark Souls ani Bloodoborne a musím to hrať ako novú hru a hneď to išlo.
od: Nightmare
pro: HY3N4
18.11. 17:12
Asi zalezi na tom kolik usili tomu clovek venuje,ale jednickou sem prosel vickrat tak to pro me bylo snazsi.
Zakladem je podle me sledovat hlavu nebo protejsi ruku,nikoliv zbran.
Vetsina animaci je rozlozena tak ze v ten parry window da bud protejsi ruku do protipohybu nebo kdyz zaklani pred utokem hlavu tak v dobe parry window kdyz jde druha pulka utoku pokyne i hlavou dopredu. Snad to nepopisuji jak tatar,ale proste cucis na hlavu a kdyz jde dolu das parry,sou i stity co to umi lepe nebo primo parry dagger na trenink :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
18.11. 18:36
Toto je krásne vidno napr. pri Havelovi, ktorému milujem z prdele rukou parryovať ten jeho obrovský dračí zub, ale veľa enemákov v tom je oveľa viac neprehľadných a chaotických. :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
18.11. 18:38
A inak asi som sa na to u DS za to tak vyprdol lebo punishment za dojebanie parry je ovela horší než v Sekire (kde proste len zblokuješ) alebo bloodborne (kde aj keď missneš tak často je tam časové okno na odskočenie). V Souls je to veľmi commitment no. :)
od: Nightmare
pro: HY3N4
19.11. 08:48
Uz vim proc sem na nej byl tak zameren - v multiplayeru si bez parry neskrtnes a multiplayer je masakr :)
od: HY3N4
pro: Nightmare
19.11. 09:05
MP som hral výraznejšie iba v trojke a je pravda, že týpci sústrediaci sa na parry mi dali zabrať, ale rozhodne boli porazitelný a bolo to možno tak 10 percent oponentov (hrával som v tej oblasti za Pontiffom a Spears of the Church boss battle), takže neškrtneš je trošku silné slovo. :) Je pravda že som mal cancer build s Ringed Knight Paired Greatswords ktorý mal geniálny moveset práve na vyjebávanie s parry týpkami ak si si správne načasoval kombo.
od: angelripper
pro: HY3N4
20.11. 15:04
tak vordt padnul asi na pátej pokus... stačilo jenom vychytat patterny, vykašlat se na štít a šlo to nakonec bez healu :) akorát jsem ho teda dával se základním broadswordem, furt jsem čekal, jestli neobjevím nějakou lepší zbraň (long sword je trochu nuda, lothric knight sword mě moc nepřesvědčil a bastard sword taky ne), až teď jsem ho upgradoval a o pár minut pozdějc našel můj oblíbenej claymore, meh...:)
od: HY3N4
pro: angelripper
20.11. 17:25
Tak Dark Souls je krásny v tom, že s tým základným broadswordom ho vieš kľudne celý prejsť no. :) To som spravil na druhý playthrough, prvý som hral shieldless pyra so sekerou a to bola strašná prdel.
od: Nightmare
pro: HY3N4
27.11. 12:12
Presne,doted pamatuji na DS1 runy bez levelovani s tim zakladnim broken swordem :D
Zboznuju tu hru,je primarne o skillu hrace nez postavy za kterou hraje,Vordta sem zabil na druhej pokus a ani jednou me neprastil,kdybych ale zacal jim a nehral DS1 tak dostanu solidne na prdel.
Dokonce sem se po case k DS1 vratil a zvladl zabit i toho prvniho bosse jinak nez lungem,myslim ze za to byl i nejakej bonus :)
od: Nightmare
pro: HY3N4
27.11. 12:13
Jinak v DS3 sem neprijemne zaseklej v tech bazinach. Ani tak ne proto ze me kosej ale vubec netusim kam chodit :(
od: angelripper
pro: HY3N4
27.11. 12:50
já mám problém, že každou další souls hru chci hrát s nějakým originálním charakterem a vždycky skončím u ženský s divně poskládaným brněním, štítem a velkým jednoručním mečem, achjo :)) magickou postavu jsem rozjel na chvíli jenom v jedničce... ani jinejm zbraním jsem nikdy moc nepřišel na chuť, pokaždý koukám na videa na netu, kde si to strašně dává nějakej mág s kosou nebo obrovskej rytíř s čtyřmetrovým kladivem, říkám si, jak to bude super, a nic z toho :)

každopádně pomalým tempem postupuju, ten stromovej boss šel na první pokus (a to jsem tam kolem něj asi deset minut běhal bez estusů a moc nevěděl, co mám dělat - netušil jsem, že se dá útočit i na ruku, takže jsem musel vždycky počkat, až budou v dosahu ty jeho nádory, ehhh), teď pobíhám v bažině a dostávám děsnej klepec od krabů... jednoho jsem zabil a následně zjistil, že je to normální nepřítel, co se respawnuje, uaaa! předpokládal jsem, že to jsou minibossové :) předevčírem jsem to ještě na chvíli v noci zapnul, naběhnul do nenápadnejch dveří, objevil se healtbar "crystal sage", použil jsem okamžitě homeward bone a hru vypnul, ehm.
od: HY3N4
pro: angelripper
28.11. 22:05
Na krabov sa úplne jeb, nikdy som ich nezabíjal lebo sú to hnusný zmrdi. :) Už keď mu ako tak začneš nakladať sa zahrabe a začne zdrhať ako pičus. Crystal Sage je pre mňa ten typ bossa, ktorý je pre niektorích ez pz first try a pre mňa je jeden z najväčších prekážok v celej hre. Asi to nie je ani tým, že je ťažký, ako ma skôr ten typ boss fightov vôbec nebaví a príliš ho rushujem, takže namiesto jedného 10 minútového fightu mám 20 5 mnútových...

Nightmare: Ja cez swamps ani nejdem inak ako touto metódou, najhoršia oblasť v hre. :) Neviem prečo majú takú úchylku na poisoned lokácie, každého len serú. https://www.youtube.com/watch?v=kds8eZHrel0
od: HY3N4
pro: angelripper
28.11. 22:08
Inak pure magea som skúšal viac krát a nikdy ma nebavil, za to pyro + weapon som si dal v každom diely, tie spelly mi pripádajú silnejšie a proste viac cool, strielať modré kryštáliky a gule je gay. :) Ale raz by som chcel hex build, no to je lepšie asi skôr na NG+.
od: angelripper
pro: HY3N4
29.11. 00:07
kraby jsem už úspěšně vyvraždil a prozkoumal okolí, jenom teda kousek od bonfiru stojí divnej týpek s obrovským kyjem, ke kterýmu jsem se zatím ještě neodvážil, takže se tam budu muset ještě vrátit :) crystal sage nakonec na první pokus, ovšem se summonem... a zbylo mi asi 15% HP a žádnej estus, heh. taky jsem to hodně rushoval, summon mi dodal pocit nezranitelnosti a v druhý fázi souboje jsem často končil stunlocknutej kouzlama těch crystal sage klonů. teď jsem proběh velkou část cathedrals of the deep, měl jsem u sebe poměrně dost duší, bonfire nikde a všechny cesty dál vedly jenom přes dvoje obrovský dveře, který jsem se bál otevřít, jestli za nima není boss :)) naštěstí jsem narazil na zkratku k původnímu bonfiru, ufff, to byly nervy.

taky jsem se už konečně odhodlal přehodit na claymore, kterej jsem rovnou trochu vyupgradoval (ehm, na +3... na stejný úrovni jsem měl předtím i broadsword, zatím jsem totiž našel jenom jeden large titanite shard, hmm) a nejsem si jistej, jestli to byla správná volba. připadá mi, že má nějak podezřele krátkej dosah - tý bonusový dýlky si zatím všímám spíš jenom v chodbách, kde s ním neustále mlátím o stěny :) ještě to bude chtít asi trochu zaexperimentovat...

od: panta
pro: all
18.11. 11:41
Minecraft s modpackama...teď RL Craft, což je hardcore bullshit, kterej je těžší, než cokoliv za poslední rok a je to boží O_O Mam ve frontě nový SW, RDR2 a pár dalších věcí, ale prostě večer stejně vždycky pustim tu zkurvenou Javu a dělam kostičky, wtf :D
od: renus
pro: panta
18.11. 12:56
Dělej stojky.
od: Iggy
pro: renus
18.11. 13:22
lol, renus, jak ses k tomu dostal? :D
od: renus
pro: Iggy
18.11. 16:10
normálně na Spotify :)

od: maxa
pro: all
13.11. 19:56
tak jsem dohral AC Odyssey. Celkove je to skvela hra. Dlouho jsem neutopil v necem pres sto hodin za necely mesic a libila se mi hlavni postava. Namorni souboje me od assassin her dlouho odrazovaly, ale nakonec to taky nebylo spatne. Ale i tak se mi par veci nelibi...

- Ending (vsech trech pribehovych linii) mi prisel dost meh.
- Nulta kapitola dlc primo v zakladni hre se mi nelibi, protoze clovek udelat par zakladnich questu, navnadi to a pak ho to proste utne...
- System mercenaries... jako myslenka dobra, ale to, ze se spawnuji ze vzduchu pomalu za zady z toho delalo extremne otravnou vec.

od: pete
pro: all
05.11. 22:02
Red dead redemption 2 for PC. Hmm, tak místo hraní budu muset počkat několik dní na patch, aby to bylo hratelný.
od: panta
pro: pete
05.11. 23:01
Já budu muset počkat několik dní, až mi vrátěj prachy za refund a koupim si to na rockstaru napřímo :)
od: vrennatic
pro: pete
05.11. 23:06
Pochopeni a utechu naleznes v Pokecu o akcnich hrach

od: myny
pro: all
14.10. 09:35
Assasins Creed Origins mě příjemně překvapil. Obří open world jsem čekal (ty scenérie stojí za to), ale zároveň ho dokázal zkombinovat se zajímavým komornějším příběhem a hlavními i vedlejšími questy, které je radost hrát a nepůsobí jako nákupní seznam (imo poprvé v sérii, i u opěvované dvojky jsem dost zíval). Prakticky nulový podíl částí v současnosti mi taky vyhovoval, od začátku jsou zbytečné. Pokud bych měl něco kritizovat, tak to budou mdlí bossové (je jasné, že po Dark Souls už nikde nebudou úžasní, ale moc práce si tu s nimi nedali) a místy problémový level design v uzavřených částech (někde se dá celý level obejít po římse, aniž by to vyžadovalo jakékoli přemýšlení). Jinak paráda. 9/10
od: panta
pro: myny
14.10. 12:03
Souhlas, k origins se chci teď vrátit a dorazit to :) Rozehrál jsem to po Odyssey až a už neměl drive (a přišla mi opticky Odyssey lepší, ale to bylo dost imho zůsobený tim, že jsem si oblíbil postavy v Odyssey prostě a hned na to rozehrál Origins, proto jsem s tím seknul po chvíli s tím, že se po delší odmlce k tomu vrátím).

Jinak Odyssey je pecka jak sviň, doporučuju taky sjet :)
od: Gandalf
pro: panta
14.10. 13:46
jo, mám podobnej problém, hrál a dohrál jsem odyssey a bylo to super. Origins bych si chtěl zahrát, ale šel bych do toho s tím, že hraju beta verzi odyssey po všech stránkách (svět, postavy, příběh, ux/QoL...), takže to spíš odkládáma vidim, že se k tomu nikdy nevrátim.
od: panta
pro: Gandalf
14.10. 13:55
Já po cca roce nebo tak nějak se k tomu dostanu imho (takže tak za měsíc, dva) a bude to tak akorát, že mě to chytí :)
od: myny
pro: panta
16.10. 22:22
asi si dám teď chvilku pauzu od AC (a Egypt je pro mě zajímavější než Řecko), ale Odyssey bude další logický krok, díky za doporučení :)
od: Woofer
pro: myny
21.10. 13:39
Jo, Origins mě bavil a i dost dlouho, což se ale o dalším díle, říct nedalo...bylo to moc podobný.
od: maxa
pro: myny
04.11. 22:55
+All: vyplati se u odyssey porizovat dlc?

od: Mleako
pro: all
12.10. 13:13
Celeste - skvělá 2d hopsačka se zajímavým na první pohled nenápadným příběhem. Ale jak se blížím ke konci, začínám u toho stále častěji rage quitovat.
od: Iggy
pro: Mleako
12.10. 14:17
však tam máš accesible options, který ti přes těžké pasaáže pomůžou, když je to moc těžké, ne?
od: Mleako
pro: Iggy
12.10. 19:27
Mám, ale když jsem to chtěl poprvé zkusit, tak mi to hodilo hlášku, že hra má být obtížná a první walkthrough doporučují bez zjednodušení, tak jsem si to rozmyslel a pokračoval v normálním módu :D Já se u toho vždycky naseru, pak to vypnu a vrátím se k tomu později a přes ten kritickej úsek se nakonec dostanu, ale občas jsou to nervy.
od: Mleako
pro: Iggy
16.10. 20:23
Tak nakonec jsem to vymáslil a posledních 14 metrů do cíle jsem dal v assist módu, protože už jsem to těžce nedával. Ale jinak super 2d skákačka se skvělým game designem. Hodně se mi líbilo, jak bylo zvládnutý představování novejch mechanik s následným zesložiťováním překážek. Na sbírání jahod jsem se teda ale vykašlal, protože to bych rozmlátil gamepad:)
od: Iggy
pro: Mleako
16.10. 22:01
jahody jsou vážně hardcore, co jsem slyšel. já se na ni chystám už dlouho, ale vždycky mi do toho něco vleze.

od: vrennatic
pro: all
03.10. 11:43
Forgotton Anne

Dvojrozmerna adventura/plosinovka s vizualy a pribehem znacne evokujicim tvorbu studia Ghibli (i kdyz to delali mne vcelku neznami Danove). Odehrava se to v risi, kde ziji ztracene a zapomenute veci ("forgotlings") a pevnou rukou tam vladne clovek Mistr Bonku se svou "dcerou" Anne, titulni protagonistkou. Jednoho dne v risi provede, rekneme, teroristicky utok skupina rebelujicich veci a Anne to jde do terenu vysetrovat. Ma k dispozici par mechanickych kridel a zarizeni jmenem Arca, ktere ji umoznuje manipulovat toky jakesi zivotne energie, vitalni pro chod rise ("Anima") - vcetne toho, ze ma schopnost vysavat ji z forgotlingu, cimz je vlastne efektivne zabije.

Plusem jsou jednoznacne skvele vizualy, pribeh (jak jsem zminoval, kdo ma rad tvorbu Ghibli, at se vubec nepta a jde si to koupit), vyborne napsane a nadabovane postavy, skvelou muziku nahranou Kodanskym symfonickym orchestrem. Adventurni aspekty hry jsou skutecne perfektni.

Horsi to je s tou puzzle platformer casti. Ma to totiz spis adventurni ovladani, takze to na nekoho muze pusobit toporne, zadnou radost z pohybu a plynuje navazujiciho hopsani necekejte. Mne to treba nevadilo, protoze nejsem zvykly na pixel perfection a skakani ve zbesilem tempu, ale v recenzich se to setkava s opravnenou kritikou.

S puzzly je to tak pul na pul. Clovek se behem hrani potka s nekolika ruznymi typy, pricemz asi nejfrekventovanejsi je nejakym zpusobem manipulace s toky Arcy, coz se da a vetsinou to je ve stylu mackani nejakych pak a spinacu ve spravnem poradi obohacenem o regulaci privodu energie. Pak je tam nekolikrat takova mechanicka minihra s odemykanim brany, coz me taky bavilo. A pak jsou tam nejake puzzly, ktere se obojimu vymykaji a ty jsou dost casto uplne na hlavu a clovek se na nich na pul hodiny zasekne, protoze nevi, co ma delat a nebo nevi, co dela blbe, coz je u story-driven hry frustrujici a proto jsem taky ctyrikrat lezl do navodu. Nevylucuju ovsem moznost, ze jsem jen malo schopny.

Je to daleko vic "hra", nez jine 2D pribehove ladene veci, co jsem za posledni rok hral, jako Night In The Woods ci Oxenfree. Otazka je, jestli to neni vlastne na skodu, protoze samotne herni prvky nejsou az tak oslnive. Ale teda rozhodne prodluzuji herni dobu a nejakou challenge predstavuji. Zejmena kvuli skvelym adventurnim aspektum hry ale srdecne doporucuju. Adventura 9/10, plosinovka 6/10
Co paříte právě teď 4.0
Vytvořeno26. prosince 2015 18:40
Autorzamp
ModerátorMr. M