místnost: Automobily 3.0
od: panta
pro: all
16.11. 14:31
Jinak kdyby někdo chtěl starší obytňák, tak prodávám :D
od: blackfox
pro: panta
16.11. 14:43
basa má šanci
od: nuclear74
pro: blackfox
16.11. 15:11
:D :D
od: panta
pro: blackfox
16.11. 15:17
Prodávám za 440k kámo, investice! :D
od: Alibaba
pro: panta
16.11. 16:58
Nebavilo?
od: vrennatic
pro: panta
16.11. 17:23
Jako investici by sis to měl naopak nechat. Až půjde dcera do Prahy na vysokou, ušetříte za koleje :)
od: panta
pro: Alibaba
16.11. 17:56
Ale jo, bavilo. Ale neni na to čas a nechci, aby nám tady stál celej rok, abychom ho použili 2x. Reálně máme nabitej program, furt je něco a na nějaký velký cestování to v tuhle chvíli prostě není bohužel. Ono koupíme za deset let třeba se ženou, až bude dcera někde lítat po školách nebo kdesi cosi, ale do tý doby je zbytečný mít tolik peněz uloženejch v obytňáku :)
od: basa
pro: blackfox
16.11. 19:18
Ještě vyhrát v tý sportce no. :)
od: PiTRiS
pro: panta
18.11. 10:10
co to je přesně zač a pics? :)
od: nuclear74
pro: panta
18.11. 13:06
musi byt parada to ridit s tou obri prosklenou plochou kolem ridice.)
od: panta
pro: nuclear74
18.11. 13:24
Je to absolutně fantastickej pocit...srsly :D Jseš jak řidič autobusu, ale ten autobus je maličkej...jako ten pocit při řízení mě teda baví o hodně víc, než takový ty obyčejný obytňáky s Alkovnou, kde si připadam jako rozvoz PPLka :)
od: Oneiros
pro: panta
18.11. 16:42
To je pecka bus :D
od: PiTRiS
pro: panta
18.11. 17:46
to je takové... methlab-look-&-size.. :D
od: BroER
pro: panta
18.11. 20:53
tvl, jak moc na to spechas?
od: panta
pro: BroER
18.11. 23:56
Tak nespěcham na to nějak extra, proč?
od: Alibaba
pro: all
14.11. 12:59
Zadní stěrač nefunguje, jedna z ledek nad SPZ nefunguje, couvací kamera nefunguje, čidlo dveří řidiče nefunguje a turbo mele z posledního. Bazmek, už se to začíná skládat. Pod stromeček servis asi.
od: Neod
pro: Alibaba
14.11. 19:05
Myslíš?:)
od: mojžo
pro: Alibaba
14.11. 21:28
heh, mi hovor.
na Lexus tu mám už paletu dielov prichystanú, čo cez zimu chcem dať doporiadku.
Najmä idem vyhodiť pôvodný infotainment čo má 24 rokov a dať tam úplne moderný.
Lebo načo mi je dotykový displej, ak to vie tak akurát pozrieť 15 rokov starú mapu, hejže. A pripomenúť servis, či nastaviť jas displeja :) správne, na prd mi to je.
na Lexus tu mám už paletu dielov prichystanú, čo cez zimu chcem dať doporiadku.
Najmä idem vyhodiť pôvodný infotainment čo má 24 rokov a dať tam úplne moderný.
Lebo načo mi je dotykový displej, ak to vie tak akurát pozrieť 15 rokov starú mapu, hejže. A pripomenúť servis, či nastaviť jas displeja :) správne, na prd mi to je.
od: BroER
pro: Alibaba
15.11. 23:31
Já teď udělal round 1.
Výměna snímače rychlosti na pravém předním kole.
Round 2 bude refresh airbagů, výměna expanzky, výměna řadící páky (kterou jsem myslel, že jen pořádně zaberu a vytáhnu, ale hovno), výměna motorku u zadního ostřikovače okna, oprava zadního stěrače.
Výměna snímače rychlosti na pravém předním kole.
Round 2 bude refresh airbagů, výměna expanzky, výměna řadící páky (kterou jsem myslel, že jen pořádně zaberu a vytáhnu, ale hovno), výměna motorku u zadního ostřikovače okna, oprava zadního stěrače.
od: fanatic
pro: all
13.11. 12:10
Rivian s VW vytvorili joint venture .... o.O
od: Gandalf
pro: fanatic
13.11. 12:18
No a neni to ten druh joint venture, co by zněl sexy, ale je to přesně naopak, je to software joint venture, konkrétně:
"VW, and more specifically its software arm Cariad, has struggled in recent years to deliver what some in the industry have dubbed a “software-defined vehicle.” This jargon industry term, sometimes abbreviated SDV, means any car, truck or SUV with capabilities that can be upgraded over time (or even new functions added) via software. Automakers view these so-called software-defined vehicles as a new way to make money via in-car entertainment and services; it’s also seen essential for automakers aiming to compete with Tesla."
"VW, and more specifically its software arm Cariad, has struggled in recent years to deliver what some in the industry have dubbed a “software-defined vehicle.” This jargon industry term, sometimes abbreviated SDV, means any car, truck or SUV with capabilities that can be upgraded over time (or even new functions added) via software. Automakers view these so-called software-defined vehicles as a new way to make money via in-car entertainment and services; it’s also seen essential for automakers aiming to compete with Tesla."
od: fanatic
pro: Gandalf
13.11. 14:31
Engineers join the venture to create electric architecture and software for next generation Software Defined Vehicles (SDV).
od: Oneiros
pro: fanatic
13.11. 15:57
To už je nějakou chvíli ne? Wv neumí udělat pořádně sw do auta (infotainment) a oproti cinanum jim ujíždí vlak. Tak se spojili s rivianem
od: fanatic
pro: Oneiros
14.11. 08:50
no, vim, ze se to peklo a co se softwaru tyce, tak je to jeste horsi, nez si vsichni myslej.
Kazdopadne to neni jen na soft jako infotainment, ale chteli i tu celkovou elektriku a tak.
Kazdopadne to neni jen na soft jako infotainment, ale chteli i tu celkovou elektriku a tak.
od: Cobra
pro: all
28.10. 15:43
Mírný výkřik do tmy, ale neuvažoval by někdo třeba o BMW i3S s Rexem?
To auto je pro "normální" uživatele úplně boží, ale potřeboval bych teď asi na své používání pořídit něco trochu normálnějšího a luxusnějšího méně sportovního s normálními dveřmi a 5-7 místy.
Pro pražské klidně předvedu v čem je super i jaké má případně drawbacky :)
Nechce se mi to úplně prodávat někde v inzerci a potřeboval bych to případně domluvit nějak flexibilně s nákupem nového protože na nové nemám bez prodeje i3 ale zároveň abych pak nebyl dyl bez auta kdybych ho nejdřív prodal a pak až řešil nové
To auto je pro "normální" uživatele úplně boží, ale potřeboval bych teď asi na své používání pořídit něco trochu normálnějšího a luxusnějšího méně sportovního s normálními dveřmi a 5-7 místy.
Pro pražské klidně předvedu v čem je super i jaké má případně drawbacky :)
Nechce se mi to úplně prodávat někde v inzerci a potřeboval bych to případně domluvit nějak flexibilně s nákupem nového protože na nové nemám bez prodeje i3 ale zároveň abych pak nebyl dyl bez auta kdybych ho nejdřív prodal a pak až řešil nové
od: postal
pro: Cobra
28.10. 17:26
co znamená "s Rexem"?
od: Azeroth
pro: postal
28.10. 17:49
Dostanes k tomu vlcaka
od: LukKe
pro: Azeroth
28.10. 18:45
ale jedine, pokud bude resit zlociny...
nekupovals ho ted nedavno? :))
nekupovals ho ted nedavno? :))
od: panta
pro: postal
28.10. 18:54
Lmao, jsem si to vygooglil.
A je to benzínový prodlužovač dojezdu :D :D :D
A je to benzínový prodlužovač dojezdu :D :D :D
od: panta
pro: panta
28.10. 18:56
Lol furthermore...to je regulérní benzínovej dvouválec ježiši kriste :D
"Poměrně nešťastně řešené je mechanické spojení generátoru a motoru. Někdy se stane, že opotřebovaný generátor způsobí fatální závadu spalovací jednotky. Desynchronizace klikové hřídele a vačkové hřídele, případně zlomená kliková hřídel nejsou dle zkušeností autorizovaných pracovišť výjimkou. Oprava takového defektu se ve značkové dílně může vyšplhat až na čtvrt milionu korun. Z výše popsaných důvodů doporučujeme, pokud neznáte historii a profil užívání ojetého BMW i3 REX, se těmto modelům raději vyhnout."
Jako sorry, ale to je dobrá volovina :D
"Poměrně nešťastně řešené je mechanické spojení generátoru a motoru. Někdy se stane, že opotřebovaný generátor způsobí fatální závadu spalovací jednotky. Desynchronizace klikové hřídele a vačkové hřídele, případně zlomená kliková hřídel nejsou dle zkušeností autorizovaných pracovišť výjimkou. Oprava takového defektu se ve značkové dílně může vyšplhat až na čtvrt milionu korun. Z výše popsaných důvodů doporučujeme, pokud neznáte historii a profil užívání ojetého BMW i3 REX, se těmto modelům raději vyhnout."
Jako sorry, ale to je dobrá volovina :D
od: postal
pro: panta
28.10. 18:58
Proto to prodává. Prej "méně sportovního"
od: panta
pro: panta
28.10. 19:00
aaahahahaha, takže ono to v případě potřeby nastartuje ten dvouválcovej půllitr a hned ho zapojí k elektromotoru a na dobíjení baterky a chce po něm rovnou z fleku 20kW výkonu, přičemž max. má ten motůrek 28kW.
Jakože ten motor je nečinej a stojí vypnutej třeba čtvrt/půl roku...a pak najednou nastartuje a hned za studena ho pošle do otáček, wow. To snad ani nemůže bejt vymyšlený hůř i kdybych chtěl :D
Jakože ten motor je nečinej a stojí vypnutej třeba čtvrt/půl roku...a pak najednou nastartuje a hned za studena ho pošle do otáček, wow. To snad ani nemůže bejt vymyšlený hůř i kdybych chtěl :D
od: blackfox
pro: panta
28.10. 19:42
mom can we have a hybrid
no, there is hybrid at home
hybrid at home:
no, there is hybrid at home
hybrid at home:
od: panta
pro: blackfox
28.10. 20:04
:D :D nice :D
od: nuclear74
pro: panta
28.10. 20:32
mel jsem za to, ze to vsichni chvalili. jestli se nepletu, tak to velebil i vaculik. nevim teda, jestli to byla verze s rexem nebo ne. ale byl to urcite jeden z tech lepsich hybridu a mestskou dynamiku to urcite melo
od: blackfox
pro: nuclear74
28.10. 20:45
tam podle mě mluvil jen o té čisté původní elektro verzi, žádný hybrid. jsem si to pak taky musel vygooglit a s tou metodou seriového hybridu bylo v produkci jen pár modelů aut... proč asi
od: Cobra
pro: nuclear74
29.10. 00:23
Asi si počkám na Mojža nebo až budu mít zítra víc energie no :)
od: PiTRiS
pro: Cobra
29.10. 08:26
za 100 bych to do města zvážil... :D
od: Oneiros
pro: Cobra
29.10. 17:24
no a kolik si za to predstavujes?
od: mojžo
pro: panta
29.10. 18:03
Ten motor má tepelný manažment - elektrický obeh médií.
Konštruktéri zas nie sú dementi
Konštruktéri zas nie sú dementi
od: Neod
pro: all
27.10. 18:34
Deti chteli mekace, maji ho jen na cestach. Tak po 350 km pojebane D1 jsem zastavil na mekaci na Barandaku. Nizky obrubnicek, kombik, abych necumel zajel jsem hezky nad nej. No a pri vyjezdu chrrr chrrr chrrr. Nastesti mne doslo, co se stalo, a tak jsem naraznik nesvliknul cely a s autem jde jezdit. Ale i tak pekne na hovno :(
od: postal
pro: Neod
27.10. 18:51
:(
Děti jsou zlo
Děti jsou zlo
od: blackfox
pro: Neod
27.10. 20:39
to jste tam za chvíli tolik ztloustli?
od: Neod
pro: blackfox
28.10. 08:20
najeti pres obrubnicek nebylo slyset. V jednom miste byl patnik vyssi a pri vycouvani se to zachytlo o spodek narazniku a mam vydelano.
od: Neod
pro: postal
28.10. 08:22
ty byly spokojene, kureci nugetky, sladkokysela omacka, hranolky a coca cola, sedme nebe :)
od: mojžo
pro: Neod
28.10. 11:37
Heh, typické
od: Neod
pro: mojžo
28.10. 13:13
Njn. aspon jsme to nesvliknul cele. Zajel zpatky dopredu, zenska sedla za volant, lehl jsme na zem a ze spoda tlacil na naraznik abychom vyjeli.
od: postal
pro: all
05.10. 12:02
Jako jsem dostal pokutu za rychlost na moto wtf! Od kdy úsekové radary fotí zezadu?! Kde to jsme, že už ani na moto nemůžu jezdit, jak chci?! Demokracie jak na Slovensku ...
od: PiTRiS
pro: postal
05.10. 12:05
hej, cože? které?? :D :D já takovej teda viděl asi jen jeden u nás na vesnici (ta čára je až za sloupem s kamerama, takže to asi musí brát zezadu), ale v praze a okolí jsem na to ještě nenarazil
od: Oneiros
pro: postal
05.10. 22:56
Nj, musíš jezdit bez znacky
od: mojžo
pro: all
08.09. 19:28
Nechal som sa ukecať na opravu motora na MX5 prvej generácie.
Je to až neuveriteľne jednoduchý motor.
Zpod hlavy valcov tiekol olej von po bloku a na zem, inak motor šiel dobre.
Rovno už znížime hlavu pre zvýšenie kompresného pomeru a urobíme port polish a rôzny servis, ktorý už sa na 27 ročnom aute pýta, všakže.
https://ibb.co/GthxSbH
Je to až neuveriteľne jednoduchý motor.
Zpod hlavy valcov tiekol olej von po bloku a na zem, inak motor šiel dobre.
Rovno už znížime hlavu pre zvýšenie kompresného pomeru a urobíme port polish a rôzny servis, ktorý už sa na 27 ročnom aute pýta, všakže.
https://ibb.co/GthxSbH
od: postal
pro: mojžo
08.09. 19:33
Nemáš někde online registraci, že bychom jezdili na servis už jen k Mojžovi?
od: mojžo
pro: postal
08.09. 19:40
Jasneže, keď to na Slovensku zabalím, budete chodiť ku mne
od: mojžo
pro: all
21.08. 17:24
Kvalita starých Lexusov je legendárna, ale je to pravda, nie je to povera.
Na SC430ku som od začiatku roka nemusel siahnuť. Ani len olej doliať. Auto jazdí takmer denne.
Má 22 rokov a 316 000 km.
https://ibb.co/y8WQxSz
Na SC430ku som od začiatku roka nemusel siahnuť. Ani len olej doliať. Auto jazdí takmer denne.
Má 22 rokov a 316 000 km.
https://ibb.co/y8WQxSz
od: Neod
pro: mojžo
29.08. 15:10
Jak to jezdi v porovnani s Porsche?
od: mojžo
pro: Neod
02.09. 18:02
Komfortnejšie, tichšie.
Lepšie to brzdí.
Ale spätná väzba od volantu žiadna, keď letím driftom cez kruhový objazd, je to vždy cez nejaký, čo chronicky poznám, ozaj neviem čítať, čo sa s autom deje.
Karoséria nemá takú pevnosť v krute.
Nezvládne to také rýchlosti v zákrute, na rozbitých cestách treba spomaliť.
Nie je to športové auto. Je to veľký komfortný V8 roadster s pevnou strechou, s ktorým sa parádne vozí a dokáže to páliť pneumatiky ako nejaký muscle car.
A má senzačnú aerodynamiku pri jazde bez strechy. Žiadny vietor okolo tela, konštruktéri to úplne vypiplali
Lepšie to brzdí.
Ale spätná väzba od volantu žiadna, keď letím driftom cez kruhový objazd, je to vždy cez nejaký, čo chronicky poznám, ozaj neviem čítať, čo sa s autom deje.
Karoséria nemá takú pevnosť v krute.
Nezvládne to také rýchlosti v zákrute, na rozbitých cestách treba spomaliť.
Nie je to športové auto. Je to veľký komfortný V8 roadster s pevnou strechou, s ktorým sa parádne vozí a dokáže to páliť pneumatiky ako nejaký muscle car.
A má senzačnú aerodynamiku pri jazde bez strechy. Žiadny vietor okolo tela, konštruktéri to úplne vypiplali
od: Neod
pro: mojžo
02.09. 20:24
Good, rozumim
od: mojžo
pro: Neod
03.09. 12:37
Jo a zabudol som:
Interiér je totálny wellness. Cítiš sa v tom ako na dovolenke za volantom. Koža po tých rokoch krásne vonia, všetko je na pohmat veľmi kvalitné. Gombíky sú over-engineered, zvuk dverí je luxusný, madla dverí každým pohybom vravia tvojmu mozgu "toto je kvalita"
Interiér je totálny wellness. Cítiš sa v tom ako na dovolenke za volantom. Koža po tých rokoch krásne vonia, všetko je na pohmat veľmi kvalitné. Gombíky sú over-engineered, zvuk dverí je luxusný, madla dverí každým pohybom vravia tvojmu mozgu "toto je kvalita"
od: Dark
pro: all
03.09. 02:51
To, že Clarkson, May a Hammond spolu na dobro končej asi většina fanoušků ví. Maj teď jeden poslední speciál, kterej vyjde příští pátek a k tomu konci udělali repliku fotky z jejich začátků a v životě jsem neviděl žádnou jinou fotku, co by byla tak věrně zkopírovaná :)
https://i.imgur.com/4c3GMbT.jpeg
(a ano, já vim, photoshop, těžko asi zkopírovali mraky a bordel na zemi, ale stejně to vypadá skvěle)
https://i.imgur.com/4c3GMbT.jpeg
(a ano, já vim, photoshop, těžko asi zkopírovali mraky a bordel na zemi, ale stejně to vypadá skvěle)
od: Nightmare
pro: Dark
03.09. 07:09
Dobrá replika :)
od: Vilda
pro: all
29.08. 09:20
Kdybyste si kupovali tedko auto, co tam chcete jako minimum z rozšířené výbavy? - bez ohledu na značku.
u me třeba
vyhřívané přední sklo
tažné zařízení
Auto mám venku a v zimě pořád škrábu a okno tím hodně trpí a budu jezdit na chatu s vozejkem (u mě realita)
Co ledkový přední svetla ? - me jeste napadá z tech dulezitých věcí
u me třeba
vyhřívané přední sklo
tažné zařízení
Auto mám venku a v zimě pořád škrábu a okno tím hodně trpí a budu jezdit na chatu s vozejkem (u mě realita)
Co ledkový přední svetla ? - me jeste napadá z tech dulezitých věcí
od: Shot
pro: Vilda
29.08. 09:33
Odvětrávané sedačky :D
od: PiTRiS
pro: Vilda
29.08. 09:58
- #1 adaptivní tempomat. TO je must, zbytek nice to have:
- pokud parkuješ takhle venku, vyhřívaný volant (já ho u auta ani nechtěl, mám ho tam a jako je to pecka, když jedu třeba na hory nebo tak)
- za mě je třeba fajn i hlídání jízdy v pruzích, ale ne to retardované, co ti hýbe volantem, ale jak to mám já, že mi jen vibruje volant
- adaptivní světlomety (automatické zhasínání dálkovek, naklípění)
- appka a vzdálené ovládání je taky fajn - ať už abych si ověřil, že jsem zavřel okýnka nebo třeba mohl nechat něco v autě pro někoho na vyzvednutí
- fajn jsou i 360° kamery, na některá parkovací místa se to šikne; pokud máš na to napojenej přímo i dashcam a umí to nahrávat, tak pecka (to mě trochu mrzí, že to ještě nemá)
- (pro ženskou) automatické parkování
- android auto / carplay (pořád není standard, hlavně u starších aut)
- odvětrávané sedačky, pokud to máš v kůži
- elektrické sedačky s pamětí, obzvlášť pokud to auto sdílíš
- nastavitelná bederní opěrka (hlavně na delší cesty k nezaplacení)
- extra zásuvky - ať už na dashcam, antiradar, nabíječku... prostě se to hodí :)
- pokud to má nějakej velkej kastlík, tak chlazení v něm
víc mě asi nenapadá, spousta těch věcí bude mezi nutnost/nice to have kolísat podle využití :)
- pokud parkuješ takhle venku, vyhřívaný volant (já ho u auta ani nechtěl, mám ho tam a jako je to pecka, když jedu třeba na hory nebo tak)
- za mě je třeba fajn i hlídání jízdy v pruzích, ale ne to retardované, co ti hýbe volantem, ale jak to mám já, že mi jen vibruje volant
- adaptivní světlomety (automatické zhasínání dálkovek, naklípění)
- appka a vzdálené ovládání je taky fajn - ať už abych si ověřil, že jsem zavřel okýnka nebo třeba mohl nechat něco v autě pro někoho na vyzvednutí
- fajn jsou i 360° kamery, na některá parkovací místa se to šikne; pokud máš na to napojenej přímo i dashcam a umí to nahrávat, tak pecka (to mě trochu mrzí, že to ještě nemá)
- (pro ženskou) automatické parkování
- android auto / carplay (pořád není standard, hlavně u starších aut)
- odvětrávané sedačky, pokud to máš v kůži
- elektrické sedačky s pamětí, obzvlášť pokud to auto sdílíš
- nastavitelná bederní opěrka (hlavně na delší cesty k nezaplacení)
- extra zásuvky - ať už na dashcam, antiradar, nabíječku... prostě se to hodí :)
- pokud to má nějakej velkej kastlík, tak chlazení v něm
víc mě asi nenapadá, spousta těch věcí bude mezi nutnost/nice to have kolísat podle využití :)
od: myny
pro: Vilda
29.08. 10:10
Nevím, co se považuje za rozšířenou výbavu, ale za mě určitě must:
- Android Auto (v autě teď nemám a strašně mě to štve)
- Parkovací kamera (ideálně 360, měl jsem teď v půjčeném Cliu a je to pecka)
- Adaptivní tempomat
- Zatmavené zadní sklo
Nice to have:
- Odvětrávané a masážní sedačky
- Adaptivní podvozek + natáčecí zadní kola (i po roce a půl s Espacem mě překvapuje, jak malý poloměr otáčení díky tomu má)
- Panoramatická střecha
- Vyhřívané přední sklo
- Elektrické 5. dveře
- 2 místa navíc ve 3. řadě s integrovanými sedačkami (je nás 5 a občas někoho svezeme)
Naopak vyhřívané sedačky jsou za mě zbytečnost, nepoužívám ani v zimě.
- Android Auto (v autě teď nemám a strašně mě to štve)
- Parkovací kamera (ideálně 360, měl jsem teď v půjčeném Cliu a je to pecka)
- Adaptivní tempomat
- Zatmavené zadní sklo
Nice to have:
- Odvětrávané a masážní sedačky
- Adaptivní podvozek + natáčecí zadní kola (i po roce a půl s Espacem mě překvapuje, jak malý poloměr otáčení díky tomu má)
- Panoramatická střecha
- Vyhřívané přední sklo
- Elektrické 5. dveře
- 2 místa navíc ve 3. řadě s integrovanými sedačkami (je nás 5 a občas někoho svezeme)
Naopak vyhřívané sedačky jsou za mě zbytečnost, nepoužívám ani v zimě.
od: Dark
pro: Vilda
29.08. 10:21
Naprostý must have jsou:
Carplay
Klimatizace
Adaptivní tempomat
Dostatečnej výkon (primárně kvůli tomu, že rozjíždět se do nepřehledný křižovatky vytváří v extrémně pomalym autě úplně zbytečnou stresující situaci a bohužel bydlim v okolí, kde jich je hodně)
Nice to have je samozřejmě hafo, ale vyzdvihnul bych:
Automat
Nezávislé topení (zahřátí auta a motoru před jízdou)
Vyhřívání volantu, zrcátek a skel
Parkovací asistenti (senzory, kamera a pro Darka občas i automatické parkování)
Carplay
Klimatizace
Adaptivní tempomat
Dostatečnej výkon (primárně kvůli tomu, že rozjíždět se do nepřehledný křižovatky vytváří v extrémně pomalym autě úplně zbytečnou stresující situaci a bohužel bydlim v okolí, kde jich je hodně)
Nice to have je samozřejmě hafo, ale vyzdvihnul bych:
Automat
Nezávislé topení (zahřátí auta a motoru před jízdou)
Vyhřívání volantu, zrcátek a skel
Parkovací asistenti (senzory, kamera a pro Darka občas i automatické parkování)
od: Vilda
pro: PiTRiS
29.08. 10:24
víc mě asi nenapadá, spousta těch věcí bude mezi nutnost/nice to have kolísat podle využití :)
právě proto se ptám, kdo si čeho cení v autě, nemám s ničím moc zkušeností - jezdím v takovém "holátku" :D
právě proto se ptám, kdo si čeho cení v autě, nemám s ničím moc zkušeností - jezdím v takovém "holátku" :D
od: PiTRiS
pro: Vilda
29.08. 10:35
já to beru právě tak nějak obecně "pro každého"... a ještě teda je fakt, že darkův dostatečný výkon mě vůbec nenapadl, bral jsem to jako samozřejmost... ale bohužel není. 100 koní+ by měl být standard, i z hlediska bezpečnosti... není nic horšího, než předjíždět a zjistit, že mi to nezrychluje... nebo naopak se táhnout za každým traktorem, protože ho nemám šanci předjet...
kdybych měl mluvit za sebe, tak přihodím:
- náhon na zadek (nebo primárně zadek v případě 4x4)
- sportovní podvozek
- sportovní brzdy
- možná i ty blinkry
- 200kW+
:))
kdybych měl mluvit za sebe, tak přihodím:
- náhon na zadek (nebo primárně zadek v případě 4x4)
- sportovní podvozek
- sportovní brzdy
- možná i ty blinkry
- 200kW+
:))
od: angelripper
pro: Vilda
29.08. 10:43
jsem v tomhle dost oldschooler, naprostou většinu nadstandardní výbavy nejenom že nepotřebuju, ale ani nechci :)) obešel bych se v podstatě beze všeho, ale hrozně nerad bych se zbavoval následujícího:
android auto/carplay - bez navigace nikam netrefím
bezklíčovej vstup a start
adaptivní tempomat - využívám poměrně málo, ale když už, tak je to neocenitelnej pomocník
fakin klimatizace - to je asi jediná věc, na který bych trval i ve starším daily autě
ledkový světla - žárovky a xenony už nikdy řešit nechci :)
parkovací kamera
co bych chtěl u dalšího auta:
ventilovaný sedačky
adaptivní světla
elektrický sedačky s pamětí
vyhřívaný přední sklo
co naopak nechci:
aplikace
vyhřívaný sedačky (u posledních tří aut jsem je měl a použil je dohromady tak dvacetkrát? z toho několikrát omylem v létě:))
střešní okna a panoramatický střechy
elektrický dveře kufru
dark> no, v jakým dnešním autě je výkon limitujícím faktorem při rozjezdu do křižovatky? výkon bych řešil klasicky pro předjíždění nebo připojování, ale i tam to spolehlivě řeší obligátní minimum 100 koní na tunu :)
android auto/carplay - bez navigace nikam netrefím
bezklíčovej vstup a start
adaptivní tempomat - využívám poměrně málo, ale když už, tak je to neocenitelnej pomocník
fakin klimatizace - to je asi jediná věc, na který bych trval i ve starším daily autě
ledkový světla - žárovky a xenony už nikdy řešit nechci :)
parkovací kamera
co bych chtěl u dalšího auta:
ventilovaný sedačky
adaptivní světla
elektrický sedačky s pamětí
vyhřívaný přední sklo
co naopak nechci:
aplikace
vyhřívaný sedačky (u posledních tří aut jsem je měl a použil je dohromady tak dvacetkrát? z toho několikrát omylem v létě:))
střešní okna a panoramatický střechy
elektrický dveře kufru
dark> no, v jakým dnešním autě je výkon limitujícím faktorem při rozjezdu do křižovatky? výkon bych řešil klasicky pro předjíždění nebo připojování, ale i tam to spolehlivě řeší obligátní minimum 100 koní na tunu :)
od: mojžo
pro: Vilda
29.08. 10:57
Hmmm
Všetky okná elektrické
Klimatizácia
Automatické svetlá (on off drl)
Apple carplay/android auto
Centrálne zamykanie/odomykanie (nemusí byť diaľkové)
Tempomat (bez toho by som pri určitých podmienkach prežil)
Determálne sklá (ako bonus zadné tmavé)
Aspoň parkovacie sensory vzadu, prípadne kamera
Usb nabíjací konektor
Opierka ruky
Kopa týchto vecí sa dá dorobiť aj do veľmi starého auta, čiže ma to veľmi nelimituje.
Tá klimatizácia je ale must, aj u víkendovky. To je proste čiara.
Všetky okná elektrické
Klimatizácia
Automatické svetlá (on off drl)
Apple carplay/android auto
Centrálne zamykanie/odomykanie (nemusí byť diaľkové)
Tempomat (bez toho by som pri určitých podmienkach prežil)
Determálne sklá (ako bonus zadné tmavé)
Aspoň parkovacie sensory vzadu, prípadne kamera
Usb nabíjací konektor
Opierka ruky
Kopa týchto vecí sa dá dorobiť aj do veľmi starého auta, čiže ma to veľmi nelimituje.
Tá klimatizácia je ale must, aj u víkendovky. To je proste čiara.
od: LukKe
pro: Vilda
29.08. 11:03
adaptivni tempomat, odvetravany sedacky s pameti, kamery vepredu/vzadu a to je asi vse..
vyhrivany sklo ted mam, tak uvidim v zime, jestli se to stane must have :) a jestli bude klima stacit na volant, ten me trochu sral u staryho, ale tohle ma daleko vetsi vykon na to vyhrati
vyhrivany sklo ted mam, tak uvidim v zime, jestli se to stane must have :) a jestli bude klima stacit na volant, ten me trochu sral u staryho, ale tohle ma daleko vetsi vykon na to vyhrati
od: PiTRiS
pro: mojžo
29.08. 11:13
tak klimu už bych dens považoval za naprosto standardní výbavu... ještě by to chtělo, aby byla standrdní výbava že lidi myslí a pouští ji a ne že jedou v přehřátém autě s přehřátým mozkem :D
od: Neod
pro: PiTRiS
29.08. 11:17
Tempomat používám, adaptivní tempomat jsme zkousel po ceste Praha - Vídeň a zpet v rok starem MB e400 a nejak mne to nenadchlo. Zato motor jo;)
od: PiTRiS
pro: Neod
29.08. 11:22
já to miluju na rovinu... jako jo, je tam lehká learning curve, kdy prostě se stává, že místo toho aby to "nechalo dojet", jak jsem zvyklý dělat já, ať nemusím brzdit, to často jede zbytečně blízko a pak brzdí. Nebo při předjíždění na dálnici reaguje na delší dálku, než bych to řešil já a začal předjíždět, ale to už jsem si zvykl, jak se to chová a od té doby naprosto v pohodě :)
od: mojžo
pro: PiTRiS
29.08. 11:42
Považujem aj ja pri modernom aute, ale pri víkendovom 40 ročnom aute je to vážny option čo zvyšuje cenu.
Z nových áut myslím že asi len úplne mega základné najlacnejšie Sandero nemá klimu, ale nikdy som ho naživo v tom stupni výbavy nevidel
Z nových áut myslím že asi len úplne mega základné najlacnejšie Sandero nemá klimu, ale nikdy som ho naživo v tom stupni výbavy nevidel
od: Dark
pro: angelripper
29.08. 12:02
U nás na kraji Prahy a v okolí je nepřehlednejch křižovatek celkem hodně, často téčkový s hustejma stromama nebo domama. Díkybohu poslední dobou celkem často instalujou nově zrcadla, takže člověk nejede úplně na blind. Kolikrát ti rychlejší rozjezd dovolí zařadit se mezi dvě auta, kam by ses se slabšim autem nacpat nestihnul. Typický pražský prasácký agresivní uspěchaný řízení :)
Já teda mam ještě specifickej problém, že při vyjíždění od nás ze zahrady se bojim toho, že pudu do vězení za to, že se mi o auto zabije cyklista, protože máme barák za zatáčkou z kopce a ty sebevrazi to tam strašně rádi posílaj ve 40-50km/h. Upřímně řečeno rád bych tam sám nainstaloval zrcadlo někam naproti. A ano, asi by nebyl zase takovej rozdíl mezi hodně silnym autem a něčim se slaboučkym motorem, protože do tý zatáčky když na to člověk dupne, tak buď dostane smyk nebo ho omezí ESP, ale prostě pro lepší pocit je ten výkon fajn i tam.
Ještě mě napadlo, že auto se slabšim výkonem si při rychlejšim rozjezdu ve srovnání se stejně rychle se rozjíždějícim silnějšim autem asi trošku víc dojebává spojku, ale čim víc nad tim přemejšlim, tim víc si začínam myslet, že to je asi blbost :)
Jinak samozřejmě předjíždění je další výhoda vyššího výkonu, ale já prostě když jedu slabym autem, tak nepředjíždim a nazdar.
Já teda mam ještě specifickej problém, že při vyjíždění od nás ze zahrady se bojim toho, že pudu do vězení za to, že se mi o auto zabije cyklista, protože máme barák za zatáčkou z kopce a ty sebevrazi to tam strašně rádi posílaj ve 40-50km/h. Upřímně řečeno rád bych tam sám nainstaloval zrcadlo někam naproti. A ano, asi by nebyl zase takovej rozdíl mezi hodně silnym autem a něčim se slaboučkym motorem, protože do tý zatáčky když na to člověk dupne, tak buď dostane smyk nebo ho omezí ESP, ale prostě pro lepší pocit je ten výkon fajn i tam.
Ještě mě napadlo, že auto se slabšim výkonem si při rychlejšim rozjezdu ve srovnání se stejně rychle se rozjíždějícim silnějšim autem asi trošku víc dojebává spojku, ale čim víc nad tim přemejšlim, tim víc si začínam myslet, že to je asi blbost :)
Jinak samozřejmě předjíždění je další výhoda vyššího výkonu, ale já prostě když jedu slabym autem, tak nepředjíždim a nazdar.
od: Alibaba
pro: Vilda
29.08. 14:15
Must have:
- Klimatizace
- Elektrické okna
- Centrál
- 2din konektor na rádio
- Vyhřívané čelní sklo
- Opěrka ruky
Kdybych parkoval auto venku tak:
- Vyhřívaný volant
- Vyhřívané sedačky
- Klimatizace
- Elektrické okna
- Centrál
- 2din konektor na rádio
- Vyhřívané čelní sklo
- Opěrka ruky
Kdybych parkoval auto venku tak:
- Vyhřívaný volant
- Vyhřívané sedačky
od: nuclear74
pro: Vilda
29.08. 17:37
samozrejme tri sedacky vepredu! :D
jinak tezko rict, asi bych nechtel uz zadny auto bez klimy. zbytek jsou asi kravinky, ktery bych neuprednostnil pred kvalitou nebo jizdnima nebo praktickyma vlastnostma auta.
a vyhrivany celni sklo bych snesl akorat to bez dratku, jinak je to pro me dost rusivy.
jinak tezko rict, asi bych nechtel uz zadny auto bez klimy. zbytek jsou asi kravinky, ktery bych neuprednostnil pred kvalitou nebo jizdnima nebo praktickyma vlastnostma auta.
a vyhrivany celni sklo bych snesl akorat to bez dratku, jinak je to pro me dost rusivy.
od: Cobra
pro: Vilda
29.08. 17:40
Adaptivní tempomat a senzory + kamera aspoň vzadu ale i vepředu aspoň senzory jsou nice
Odvetravane sedačky bych si asi připlatit kdybych měl možnost :D
Kamery a senzory teď mám, tempomat a odvetravane jsou jediné co mi chybí. Adaptivní tempomat první majitel nepřiplatil a větrané sedačky se k tomu autu nenabízeli.
Jinak když už má člověk ten adaptivní tempomat tak by se předpokládám hodil pak i nějaký ten systém držení v jízdním pruhu protože řízení na ten tempomat je pak stejně sice pohoda ale celkem nuda tak když už tak už :D
Odvetravane sedačky bych si asi připlatit kdybych měl možnost :D
Kamery a senzory teď mám, tempomat a odvetravane jsou jediné co mi chybí. Adaptivní tempomat první majitel nepřiplatil a větrané sedačky se k tomu autu nenabízeli.
Jinak když už má člověk ten adaptivní tempomat tak by se předpokládám hodil pak i nějaký ten systém držení v jízdním pruhu protože řízení na ten tempomat je pak stejně sice pohoda ale celkem nuda tak když už tak už :D
od: Cobra
pro: nuclear74
29.08. 17:40
+Mojžo elektrická okna a Klímu už nějak ani nepovažuju za rozšířenou výbavu teda a předpokládám že ani Vilda na ně nemířil :D
od: Cobra
pro: Vilda
29.08. 18:30
Jo a keyless je boží ehm :D
Sem ani nějak nevnímal že to to auto má když jsem ho kupoval nebo jak to přesně funguje ale přijít ke klice pohladit ji zevnitř aby se odemka nebo zvenku aby se zamkla a vůbec nevyndavat klíč z kapsy je hrozně příjemná věc (stačí za tu kliku vzít ale musíš ji pak nechat třeba vteřinu takže jsem si zvykl nejdřív na ni sáhnout/mávnout a az pak za ní brát abych za ní nelomcoval jako na začátku jako debil)
ale to hodně záleží i na používání atd a dneska už to má spousta nových aut přes mobil atd
Sem ani nějak nevnímal že to to auto má když jsem ho kupoval nebo jak to přesně funguje ale přijít ke klice pohladit ji zevnitř aby se odemka nebo zvenku aby se zamkla a vůbec nevyndavat klíč z kapsy je hrozně příjemná věc (stačí za tu kliku vzít ale musíš ji pak nechat třeba vteřinu takže jsem si zvykl nejdřív na ni sáhnout/mávnout a az pak za ní brát abych za ní nelomcoval jako na začátku jako debil)
ale to hodně záleží i na používání atd a dneska už to má spousta nových aut přes mobil atd
od: Petaa
pro: Vilda
29.08. 20:08
Za me must have:
- vyhrivany predni sklo
- automaticka dvouzonova klima (ne, neni to standard)
- ovladani klimy/topeni fyzickyma ovladacema, nebo pokud uz mermomoci dotykove tak dedikovanym prvkem, ne ze to budu hrabat nekde v menu
- ovladani audia na volantu
- vypinatelny airbag u spolujezdve
- tempomat (mne staci obyc)
- zadni parkovaci kamera
- vypinatelna stabilizace a co nejmene pritroublych asistentu
- u auta pro sebe RWD nebo AWD a idealne samosvor, u auta pro rodinu na tom netrvam :)
- zasuvka v kufru very nice to have
Co urcite ne:
- aplikace
- obrovsky "multifunkcni" tablet trcici z pristrojove desky
- keyless
- falesne koncovky vyfuku
- vyhrivany predni sklo
- automaticka dvouzonova klima (ne, neni to standard)
- ovladani klimy/topeni fyzickyma ovladacema, nebo pokud uz mermomoci dotykove tak dedikovanym prvkem, ne ze to budu hrabat nekde v menu
- ovladani audia na volantu
- vypinatelny airbag u spolujezdve
- tempomat (mne staci obyc)
- zadni parkovaci kamera
- vypinatelna stabilizace a co nejmene pritroublych asistentu
- u auta pro sebe RWD nebo AWD a idealne samosvor, u auta pro rodinu na tom netrvam :)
- zasuvka v kufru very nice to have
Co urcite ne:
- aplikace
- obrovsky "multifunkcni" tablet trcici z pristrojove desky
- keyless
- falesne koncovky vyfuku
od: mightning
pro: Vilda
29.08. 21:02
Klima
Ovladani audia na volantu
Parkovaci senzory
Automaticke svetla
Elektricke okna
Central
A to tlacitkove/koleckove ovladani klimy. Fakt nechci za jizdy tyhle veci hledat na tabletu
Z toho co jeste mam pouzivam obcas masazni sedadlo a zena pouziva vyhrivani sedadla
A obcas pouziju tempomat, tuhle jsem ho na dloihou cestu nemel a chybelo mi to
Ovladani audia na volantu
Parkovaci senzory
Automaticke svetla
Elektricke okna
Central
A to tlacitkove/koleckove ovladani klimy. Fakt nechci za jizdy tyhle veci hledat na tabletu
Z toho co jeste mam pouzivam obcas masazni sedadlo a zena pouziva vyhrivani sedadla
A obcas pouziju tempomat, tuhle jsem ho na dloihou cestu nemel a chybelo mi to
od: nuclear74
pro: Petaa
29.08. 21:31
v jaky situaci pouzijes tu dvouzonovou klimu?
ja ji v jednom aute mam a pouzil jsem ji snad akorat kdyz jsem ji zkousel pri koupi:D vzdycky mne to prislo jako nesmysl vzhledem k velikosti prostoru v aute
ja ji v jednom aute mam a pouzil jsem ji snad akorat kdyz jsem ji zkousel pri koupi:D vzdycky mne to prislo jako nesmysl vzhledem k velikosti prostoru v aute
od: mojžo
pro: nuclear74
29.08. 22:14
Ak má partnerku, ktorá má úplne inú predstavu o teplote, tak to použije.
Moja žena kvôli tomu odmieta so mnou jazdiť na Porsche 911. Nedokážeme sa zladiť s teplotou interiéru. Jej je horúco ,mne zima.
Moja žena kvôli tomu odmieta so mnou jazdiť na Porsche 911. Nedokážeme sa zladiť s teplotou interiéru. Jej je horúco ,mne zima.
od: Petaa
pro: nuclear74
29.08. 22:37
Viz mojzo. Zena ma uplne jine teplotni nastaveni. Jako ze v lete je ji hrozne vedro a tak chladi, co to jde, zatimco v zime na sebe pousti feny a pritom sedi ve svetru, zatimco me staci nastavit 22 stupnu a jdu do tricka. :D
od: nuclear74
pro: Petaa
29.08. 23:19
no to chapu, ale v interieru se to stejne hned smicha, akorat na tebe o chvili dyl fouka studenej vzduch
od: nuclear74
pro: Petaa
29.08. 23:58
plus teda jeste to, ze jako spolujezdec jezdi zena, takze samozrejme milionkrat muzes vysvetlovat, jak funguje termostat nebo automaticka klima a stejne si to pojede po svym. tzn ze az je ji zima, tak stejne zavre klapku a hotovo.
ve svym aute si da 18 stupnu a az ji zacne byt akorat, tak potom nastridacku zapina a vypina klimu, podle toho jestli to vedro je uz zas moc velky. ale to je marny.
asi jsem ale nezazil babu, co tohle nedelala. kdyz ne v aute, tak doma, v praci s topenim, klimou atd. no aspon ted v tech vedrech pres den doma nevetra:D
ve svym aute si da 18 stupnu a az ji zacne byt akorat, tak potom nastridacku zapina a vypina klimu, podle toho jestli to vedro je uz zas moc velky. ale to je marny.
asi jsem ale nezazil babu, co tohle nedelala. kdyz ne v aute, tak doma, v praci s topenim, klimou atd. no aspon ted v tech vedrech pres den doma nevetra:D
od: Petaa
pro: nuclear74
30.08. 00:47
no tak prave az tak uplne neni. Uplne se to smicha, ve smyslu ze se vyrovna teplota, pouze pokud tu klimu nebo topeni vypnes. A jasne, ze Ti to nikdy neudela rozdil 12 stupnu na tak malym pudorysu, ale obzvlast pokud je venku hodne teplo nebo zima, tak to staci udrzovat dostatecny rozdil na to, abychom se co pet minut nehadali, jak to nastavit.
Jo, s tim zapinanim a vypinanim jsi to teda popsal presne. :D
Jo, s tim zapinanim a vypinanim jsi to teda popsal presne. :D
od: Nightmare
pro: nuclear74
30.08. 07:14
Teplotu klimy a hudbu v autě určuje řidič,simple rule.
Na středový panel mi tak vůbec nesahá ale ofc si může topit/hrát jak chce když sedne za volant
Na středový panel mi tak vůbec nesahá ale ofc si může topit/hrát jak chce když sedne za volant
od: Cobra
pro: Petaa
30.08. 08:10
Proč nechceš keyless?
od: Petaa
pro: Cobra
30.08. 11:04
Bydlim v nove ctvrti, cca 50 domku a radovek, od Noveho roku tu ukradli 3 auta a minimalne jedno dalsi vedle ve startsi zastavbe. Co mela vsechno spolecneho - auta byla volne pristupna na ulici nebo z ulice, ukradli to v noci a vsechna mela keyless. Jeden soused je i videl, jak si to miri k autu, nez sebehl z loznice dolu, tak auto uz ujizdelo. Jo, muzes rict, ze kdyz budou opravdu chtit, tak Ti to ukradnou at to zabezpecis jak chces, ale tvl s takovym pristupem bych ani nemusel zavirat dvere od baraku kdyz jdem pryc, jde o to neusnadnit to kazdymu joudovi, co si na Allegru koupi krabicku za sto eur, nebo bande, co se zrejme na tohle zameruje.
A jo, muzes tomu pomoct, ze budes ten klic schovavat do kovovy krabicky od susenek na druhem konci domu od vchodovych dveri, ale pak se z toho stava spis opruz nez vyhoda - plus hodne stesti presvedcit zenu, aby to dusledne delala a nenechavala klicek v kabelce/kapse od bundy. :)
A jo, muzes tomu pomoct, ze budes ten klic schovavat do kovovy krabicky od susenek na druhem konci domu od vchodovych dveri, ale pak se z toho stava spis opruz nez vyhoda - plus hodne stesti presvedcit zenu, aby to dusledne delala a nenechavala klicek v kabelce/kapse od bundy. :)
od: Vilda
pro: PiTRiS
02.09. 07:17
díky všem za podněty :)
od: PiTRiS
pro: Petaa
02.09. 10:41
jako jo, nechápu, že ten keyless je tak dementně udělanej, že to jde tak lehce krást... respetkive takhle - snad o landroveru jsem četl, že tam jako u jediného to problém není... a to je léta zpět... jakože nechápu, že ostatní výrobci na to mrdaj.
Prostě dávat doma klíče do kovového kastlíku, když to nemáš v garáži :)
Prostě dávat doma klíče do kovového kastlíku, když to nemáš v garáži :)
od: nuclear74
pro: PiTRiS
02.09. 13:53
ja myslim, ze s tim meli problemy vsichni, nez zjistili jak lehce to je zneuzitelny. Pze jak bys to chtel resit? Ted to treba resi vypinacem na klicku nebo uspavanim, kdyz klic neni v pohybu. Jak to ma landrover to netusim
| stránka 1 z 58 |
>>
Automobily 3.0 | |
---|---|
Vytvořeno | 26. prosince 2015 18:53 |
Autor | Oneiros |